Društvo

Influenseri su postali mediji za sebe: U Srbiji otvorena i akademija koja ima za cilj da ih nauči samo jednu stvar

Komentari

Autor: Euronews

02/12/2021

-

16:11

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Svi koji imaju pristup internetu, odnosno društvenim mrežama, svakim klikom na dugme "objavi" postaju mediji, pošto time svoje poruke, vrednost i narative šire dalje "publici". Influenseri na mrežama koji imaju više desetina hiljada pratilaca, mogu da vrše izuzetno veliki uticaj na mlade ističe za Euronews Srbija projektna menadžerka Influens akademije Vanja Banković. Ona naglašava da se novi oblici medija više ne mogu ignorisati i zato smatra važnim da se, kroz ovaj projekat novoosnovane akademije, na društvenim mrežama mladima kreira kvalitetan sadržaj sa pouzdanim informacijama i dobrim vrednostima.

Influens akademija je prvi ovakav projekat, ne samo u Srbiji već i u celom regionu. Ovu akademiju je pohađalo 13 infuensera i infuenserki sa TikTok-a i Instagrama, koji su se tokom predavanja bavili temama poput medijske i digitalne pismenosti, ponašanjem na društvenim mrežama, kreiranjem sadržaja i mnogim drugim temama.

Banković ističe da su istraživanja pokazala da ljudi, od svih novih i tradicionalnih medija, najviše vremena provode na društvenim mrežama, što iznosi, kako sagovornica tvrdi, u proseku 90 minuta dnevno. Ona naglašava da medijska uloga influensera nosi sa sobom ne samo prava, već i obaveze, tačnije medijsku odgovornost, a da mlade "uticajne ličnosti" često nisu svesne svojih odgovornosti.

"Mi smo zato kreirali taj projekat da ih na tu odgovornost podsetimo i da ih naučimo kako da je sprovode. Prema našim istraživanjima 40 odsto mladih smatra da influenseri utiču na njih, a mi kroz ovaj projekat želimo da kažemo da je sasvim u redu pratiti ih, samo je važno birati sadržaj", podvlači projektna menadžerka.

Ovaj projekat, sprovodi se u saradnji sa kompanijom Fejsbuk, odnosno Meta.

"Infuenseri često nisu svesni svog uticaja"

Jedna od mentorki sa Akademije, Jelena Radović rekla je za Euronews Srbija da se tokom predavanja radi na tome kako komunicirati onlajn, odnosno kako napraviti razliku između dobrog i lošeg, što nije samo zadatak roditelja ili pojedinaca, već i institucija, organizacija i upravo ovakvih projekata.

"Infuenseri vrlo često nisu svesni svog uticaja i zbog toga se sa njima konstantno mora raditi, naročito sa onima kod kojih vidite dosta entuzijazma i da idu u smeru etike, estetike, edukacije, obrazovanja... Jako je bitno da njihov uticaj ne predstavlja samo momenat kada govore o maskari ili patikama koju će da kupe", naglašava Radović.

Jedan od polaznika, koji ima dosta pratilaca na društvenoj mreži TikTok Aleksa Todorović kaže da niko ne pranira unapred da postane infuenser, jednostavno mladi krenu da snimaju nešto što ih interesuje, a vremenom to privuče publiku.

"Velika je razlika između samih mreža. Na Instagramu su ljudi navikli na estetiku što često daje pogrešnu sliku o našim životima. Moj stil života nije takav. Upravo zato postoji TikTok aplikacija na kojoj je sadržaj dosta sirov i realan. Ja tako pokušavam da napravim paralelu između tog lepog života i stvarnog truda iza njega", navodi Todorović za Euronews Srbija.

Dodaje da je na akademiji naučio dosta toga o zaštiti ličnih podataka i o plasiranju sadržaja.

"Obraćam pažnju na reči koje koristim, način na koji se izražavam, na tehniku snimanja i promovisanje pozitivnih vrednosti. Sada vodim računa koje informacije plasiram na društvenim mrežama, jer mladi ljudi mnogo veruju, zato je važno paziti da ne dođe do širenja dezinformacija", podvlači infuenser.

"Društvene mreže su naša sadašnjost i budućnost"

Programska menadžerka Jelena Banković naglašava da je važno da kao društvo pružimo šansu novim medijima, kao što su i društvene mreže.

"Moramo se osvestiti da je ovo naša realnost koje se neće promeniti. Mladi neće početi da gledaju televiziju niti da slušaju radio. Sadašnjost i budućnost jesu društvene mreže", kazala je.

Jelena Radović dodaje da je važno da roditelji znaju šta njihova deca prate, zato samim tim i oni treba da prate društvene mreže.

"Taj jaz između roditelja i dece bi trebalo da se smanji tako što stariji prihvataju ove nove medije", zaključila je.

 

Komentari (0)

Srbija