Društvo

Borba protiv nelegalnih prevoznika donosi rezultate: "Divljih taksista" ni na vidiku na aerodromu Nikola Tesla

Komentari

Autor: Euronews Srbija

23/05/2023

-

19:06

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Mesec dana nakon što su nadležni organi Grada Beograda najavili pojačane kontrole na aerodromu Nikola Tesla, na zahtev kompanije "Vansi" koja je koncesionar ovog aerodroma, nelegalnih taksista nema ni u tragovima. 

Kako je javio reporter Euronews Srbija, u ovom trenutku jedino je uočljivo prisustvo nadležnih organa poput policije, komunalne milicije, kao i aerodromskog obezbeđenja čiji je i zadatak da kontrolišu ovu vrstu prevoza. 

Podstimo, Kompanija "Vansi" je u aprilu zatražila od grada da hitno reši problem "divljih" taksista ili će, kako je ranije preneo portal ExYouAviation, oni formirati sopstvenu taksi liniju koja bi putnike vozila od aerodroma do njihovih odredišta.  Međutim, iz udruženja taksista su poručili da takav scenario u skladu s našim zakonodavstvom nije moguć.

Nedelju dana nakon zahteva ove kompanije, na aerodromu je održan sastanak predstavnika ove kompanije, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstva unutrašnjih poslova, beogradskih sekretarijata kao i taksi udruženja, kako bi se pronašlo rešenje za nelegalne taksiste.

Nakon što je sastanak održan, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio da je plan da od petka, 28. apirla, na aerodromu bude pojačano prisustvo policije, Komunalne milicije i pripadnika fizičko tehničkog-obezbeđenja upravo kako bi se rešilo pitanje "divljih taksista". 

Vesić je ovim povodom saopštio da je takođe plan u rešavanju ovog problema i formiranje Operativnog tima, na čijem čelu bi trebalo da bude pomoćnik ministra za inspekcijski nadzor Ivan Divac. 

Iz kompanije "Vansi" ranije su saopštili da su zbog ovog problema obezbednili taksi šalter na kojem se izdavao vaučer putnicima za lincencirani taksi, ali kako su tada dodali, to nije odvratilo divlje taksiste da pokušaju da namame putnike, pitajući ih da li im je potrebna vožnja.

Koliko je "divljih taksista" nemoguće utvrditi

Praksa nerealno visokih cena taksi vožnje nije novina, ali se ona ranije vezivala samo za "divlje" taksiste, čije su "žrtve" najčešće bili stranci. Najviše ih ima kod Beton hale, u Skadarliji, na aerodromu Nikola Tesla, oko tržnih centara, a korisnicima taksi usluga čini se da ih je sve više. 

Iz Saveza taksi udruženja rekli su ranije za Euronews Srbija da ima  mnogo divljih taksista koji voze uz korićenje Jandeksove aplikacije.

"Dešava se da regularni taksisti koji su u sistemu Jandeksove aplikacije iznajme nekom divljem taksisti tu aplikaciju i Jandeks ne može to da vidi, nego tek korisnik kada vozač dođe. Pošto mi znamo za tako nešto onda sada obraćamo pažnju, prijavljujemo Jandeksu, ali zakonska regulativa nije rigorozna prema takvom prekršiocu toliko i ne sprovodi se, jer opet građanin mora da učestuje u tom postupku, da prijavi da je tog dana pozvao preko Jandeksove aplikacije taksistu, da je došlo vozilo određenog registarskog broja i gde se vidi da je izvršena naplata. Postoje kazne i za lice koje je to uradilo i lice koje mu je to omogućilo, ali opet je građanin taj koji mora da učestvuje u tome", rekao je ranije Bjelić. 

Iz Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju su naveli da nije moguće precizno utvrditi broj subjekata koji nelegalno vrše taksi prevoz putnika. Oni su naveli da je u prethodnoj kalendarskoj godini saobraćajna inspekcija Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju naložila oduzimanje 10 vozila od subjekata koji nisu registrovani za taksi prevoz, dok su donete tri pravnosnažne presude o trajnom oduzimanju vozila.

Dodali su da je naloženo isključenje iz saobraćaja za 11 vozila registrovanih taksi prevoznika, da su podneta 23 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i jedna prijava Sudu časti Privredne komore Beograda, kao i da je izdato 35 prekršajnih naloga, u ukupnom iznosu 932.000 dinara.

"Pored saobraćajnih inspektora i komunalni milicionari Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju - Beli, obavljaju svoje poslove organizovanim prisustvom komunalnih milicionera na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije", naveli iz Sekretarijata.

Dodali su da komunalni milicioneri svakodnevno vrše kontrolu komunalnog reda na teritoriji celog grada, pa tako i na aerodromu "Nikola Tesla" i ukoliko zateknu narušavanje reda iz svoje nadležnosti preduzimaju mere za koje su ovlašćeni, što će, kako kažu, činiti i u narednom periodu. Naglasili su da je za rešavanje problema sa nelegalnim taksistima potrebno angažovanje više nadležnih organa, kao što su između ostalih, komunalna milicija i saobraćajna inspekcija. 

Noćni taksi u Beogradu sve više podsećaju na "divlji zapad"

Kako je Euronews Srbija ranije pisao, jedan od problema koji se generalno vezuje za taksi vožnju u prestonici su noćne vožnje. 

Da noćni taksi sve više liči na "divlji zapad" ilustrovalo je i svedočenje jedne Beograđanke kojoj je taksista za vožnju od Skadarlije do Belvila tražio 4.000 dinara. Drugi sagovornik naše redakcije takođe je tada ispričao da mu je taksista tražio 3.000 dinara od jednog noćnog kluba na Dorćolu do Vračara.

"Bilo je oko tri ujutru i kada sam izašo iz kluba ispred je bilo oko 20 taksista sa TX registracijama i još toliko "divljih". Kako ne želim da vozim pijan, nikada u izlazak ne idem svojim automobilom. Prišao sam jednom od taksista kome je bio upaljen znak i pitao ga da li može vožnja. Na to me je pitao dokle i idem i kada sam mu rekao da je destinacija Vračar tražio je 3.000 dinara. Inače, to je vožnja koja ne može biti više od 1.000 dinara. To se desilo pre poslednjeg poskupljenja. Nije imao ni najmanju nameru da vozi na taksimetar. Inače, to je mesto na koje izlazi i mnogo stranaca i vrlo je moguće da ih tako i opljačkaju. Ljudi pristaju na ovakve voženje jer je u to doba gotovo nemoguće dobiti taksi, pa u tom očaju pristaju i na ovakve cene, posebno ako ih ima više u grupi pa mogu da podele trošak", ispričao je ranije ovaj Beograđanin.

Dodao je da je slikao tablice i pozvao Komunlanu policiju, ali kako je rekao nije mu poznat ishod njegove prijave. Rekao je da je prilikom sledećeg izlaska na istom mestu bila ista situacija.

Komentari (0)

Srbija