Gajić o Infrastrukturi železnice Srbije: Imali na raspolaganju 140 miliona evra, nisu proverili stanje nadstrešnice
Komentari
27/07/2025
-11:02
Predsednik Narodne stranke, advokat Vladimir Gajić, oglasio se na društvenoj mreži "X" povodom sumnji u vezi sa finansijama kojima je raspolagalo preduzeće Infrastruktura Železnica Srbije. Gajić je ukazao na tvrdnje da ova sredstva nisu utrošena na proveru stanja nadstrešnice.
"Milutin Milošević, bivši izvršni direktor Infrastrukture Železnice Srbije, raspolagao je poslednje tri godine, od 2022-2024. godine, budžetom od skoro 140 miliona evra za nabavku materijala, rezervnih delova, radova i usluga u funkciji održavanja i ulaganja u železničku infrastrukturu (pruge, objekti železničke infrastrukture…). Ovo su fakti...", napisao je Gajić navodeći koliko je novca Vlada Srbije obezbedila Infrastrukturi za ovu namenu.
2022. godine – 5.125.000.000 dinara
2024. godine - 5.062.500.000 dinara
Prema Pravilniku za građevinske konstrukcije, navodi Gajić, upravljač je obavezan da proverava stanje objekata kojima upravlja i da ih održava.
"Održavanje infrastrukture, prema Pravilniku za građevinske konstrukcije/ odredbe 20-24/znači da upravljač ima obavezu da proverava stanje objekata kojim upravlja i da ih održava i po potrebi, rekonstruiše. Milutin Milošević je bio izvršni direktor kompanije Infrastruktura Železnice Srbije zadužen za javnu železničku infrastrukturu u ovom periodu", naveo je on.
Gajić je istakao da je Milošević imao obavezu da izvrši proveru infrastrukture, posebno u svetlu činjenice da je pruga Beograd – Subotica bila u procesu rekonstrukcije.
"To znači da je Miloševićeva obaveza bila da brine o stanju železničke infrastrukture, pa i Železničke stanice u Novom Sadu koja je bila u funkciji iako se pruga Beograd – Subotica rekonstruisala. Prema Pravilniku za građevinske konstrukcije Milošević je morao da je radi proveru infrastrukture kojom je upravljao i bio je direktno odgovoran za razliku od generalnih direktora Šurlana i Tanasković. Šurlan je zbog toga pod istragom. On nije bio ni svedok na ove okolnosti , nego je pitan oko nekih nevažnih banalnosti", naveo je on i dodao:
"Milošević je za tri godine imao budžet od skoro 140 miliona evra za održavanje železničke infrastrukture i nije mu palo napamet da uradi projekat provere statike nadstrešnice. Ni originalni Farkašov projekat nisu znali gde je. Pronađen u nekom budžaku nakon tragedije. Da je samo to uradio mogla je da bude izbegnuta nesreća jer su veštaci, posle nesreće utvrdili da je deo sajli na kojima je stajala nadstrešnica godinama bio van funkcije".
Gajić je spomenuo i Više javno tužilaštvo u Novom Sadu, ukazujući na njihovu neaktivnost u ispitivanju Miloševića i pregledu relevantne dokumentacije, kao što su Pravilnik za građevinske konstrukcije i komercijalni ugovor o rekonstrukciji pruge.
"Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu nije palo napamet da na ove okolnosti sasluša Milutina Miloševića. Nije im palo napamet ni da pročitaju Pravilnik za građevinske konstrukcije! Nije im palo napamet da pročitaju Komercijalni ugovor na osnovu koga je rađena rekonstrukcija pruge! Nije im palo napamet da pročitaju Izveštaje skupštine akcionara Infrastrukture koje je potpisivao Nebojša Bojović a u kojima je garantovana bezbednost Železničke stanice Novi Sad i konstatovano kada su završeni radovi na stanici!? Nije im palo napamet da pitaju Miloševića gde je potrošio skoro 140 miliona evra!", naveo je on.
Gajić se osvrnuo na neprikladnost očekivanja da građani ili novinari prate svu objavljenu dokumentaciju, naglašavajući da su organi postupka dužni da izbegnu propuste u svom radu.
"Ništa od toga novosadski tužioci Lepotić i Josimović nisu uradili ali su znali da odmah, iste noći, narede da se uklone svi ostaci nadstrešnice i tako kontaminiraju dokazi. Dopunsko saslušanje Miloševića, koje je zakazano posle pristiska javnosti, prilika je da mu se postave sva ova pitanja.
Komentari (0)