Politika

Izgradnja Moravskog koridora: Dokle se stiglo sa izgradnjom auto-puta koji spaja istok i zapad Srbije?

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

06/08/2025

-

07:02

veličina teksta

Aa Aa

Gradnja auto-puta Moravski koridor, dugog 112,3 kilometra, počela je krajem 2019. godine. Izgradnja obuhvata tri deonice: Adrani–Preljina, Kruševac–Adrani i Pojate–Kruševac.

Osim što će povezati više od pola miliona žitelja centralne Srbije, ovaj auto-put biće veza između Koridora 10 i 11. Treća deonica, koja stiže do Preljine, duga je nešto više od 30 kilometara i mnogi je smatraju ključnom za povezivanje dva okruga – Raškog i Moravičkog.

Više od tri i po hiljade radnika i skoro dve hiljade jedinica mehanizacije angažovano je svakodnevno na izgradnji Moravskog koridora, auto-puta koji će povezati istočnu i zapadnu Srbiju i biti prvi pametni autoput u našoj zemlji. Radovi na sektoru tri od Adrana do Preljine u punom su jeku. 

"Mi smo nasip završili. Kada je reč o izgradnji objekata, tu smo negde na tri četvrtine, oko 75 procenata, kada su u pitanju radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave", kaže Aleksandar Antić, direktor JP "Koridori" Srbija. 

Za izgradnju gotovo polovine od ukupno 112 kilometara auto-puta morao se izmestiti i preusmeriti tok zapadne Morave. Finalna slika, nove saobraćajnice već se nazire. A ovih dana su počeli radovi na asfaltiranju deonice tri od Adrana do Preljine, a uporedo se radi i na trasi Vrnjačka Banja – Vrba.

"Deonica od Vrnjačke Banje do Vrbe negde najkasnije u novembru mesecu ove godine, a kada je u pitanju ova najznačajnija deonica koja će povezati Čačak i Kraljevo, naše očekivanje je da će ona biti puštena u saobraćaj u maju mesecu", kaže Antić.

Privrednici koji gravitiraju duž trase svesni su mogućnosti i pogodnosti koje donosi dobra infrastrukturna i saobraćajna mreža. 

"Velika stvar i za nas, i za privredu, i za domaćinstva. Pošto imam firmu i u Nišu, često tamo idem. Biće velika stvar kada se sve to završi, jer je cena zemljišta skočila 300–400 odsto. Na ono što smo ranije plaćali 1.000 evra, sada je cena između 4.000 i 5.000. Znači, svi su na dobitku u ovom kraju, zahvaljujući ovom autoputu", kaže Milenko Kostić iz "Auto Čačka".

Građanima je sa druge strane najvažnije da budu bezbedni u saobraćaju i u svojim dnevnim aktivnostima.

"Sad kad bude ovaj auto-put gotov, valjda će se i to malo odraziti, jer ovde kad krenemo prema mrčavicama, kad izlazimo, 10-15 minuta, nekad ne može da se uključimo u saobraćaj.", kaže jedan od stanovnika kraja. 

"Od stanice do stare kafane, to je haos. Pogotovo u noći, kasnim satima, posle 12, kako se vozi", upozoravaju drugi. 

Moravski koridor donosi brži i bezbedniji protok saobraćaja povezujući privredu i stanovništvo na način koji je potreban savremenom brzom toku svakodnevice. Očekuje se da saobraćaj ovom deonicom krene na proleće iduće godine.

Komentari (0)

Srbija