Politika

Pošta Srbije i Uprava carina pronašli rešenje za pošiljke iz inostranstva

Komentari

Autor: Tanjug

11/09/2023

-

15:01

Pošta Srbije i Uprava carina pronašli rešenje za pošiljke iz inostranstva
Pošta/Igor Đukanović - Copyright Pošta/Igor Đukanović

veličina teksta

Aa Aa

Pošta Srbije i Uprava carina potpisali su danas memorandum o unapređenju poslovne saradnje koji će rešiti dosadašnje probleme sa prispelim pošiljkama iz inostranstva.

V.d direktora Pošte Srbije Zoran Đorđević je podsetio da je ne tako davno dato obećanje građanima da će Pošta Srbije pronaći rešenje za robu koja dolazi iz inostranstva, koja se ne evidentira i o kojoj kupci nemaju informacije.

Kako je rekao, naročito postoji problem sa robom koja dolazi iz Kine, za koji se nada da će biti rešen.

Đorđević je istakao da će u narednom periodu zahvaljujući Organizaciji za međunarodnu saradnju GIZ i Upravi Carina paket nakon dolaska u Srbiju dobiti broj koji će biti dostupan korisnicima, i putem kog će dobiti informaciju da je pošiljka stigla u Srbiju.

On je naglasio da je projekat "od prvog novembra u tesnoj fazi, a od prvog maja u punom kapacitetu".

"Od tog trenutka Pošta preuzima odgovornost da pošiljka stigne na adresu korisnika", istakao je Đorđević. 

Kako je rekao, ovim je rešeno pitanje "gde je pošiljka i da li je stigla".

"Pitanje svih paketa i pisama koje do sada građani nisu mogli da prate pokušaćemo da rešimo. Paket čim prođe kontrolu dobiće broj kojim se potvrđuje da je pošiljka stigla u Srbiju, kako ne bi bilo nedoumica. Sve što dođe u Poštu Srbije proći će kroz kontrolu i biće evidentirano. Pošta će sve pakete i pisma, za koje do sada građani nisu znali da li su ušli u Srbiju sada rešiti", rekao je Đorđević.

Takođe, on naglašava da je u obostranom interesu da pošiljka što brže bude isporučena.

profimedia

 

Današnji memorandum je kruna projekta "Obrada podataka pre prispeća poštanskih pošiljaka u Srbiju", na kom su radili poslednje dve godine eksperti iz Pošte i Carine.

Program sprovodi Alijansa za trgovinske olakšice, koji u Srbiji sprovodi GIZ.

Direktor Uprave carina Branko Radujko je istakao da je carinska administracija dužna da pojednostavi i ubrza procedure dostave pošiljki, te da je stoga i krenula u postupak digitalne obrade podataka o pošiljkama pre njihovog prispeća.

Kako je rekao, samo u avgustu mesecu ove godine carina je imala dvostruko više pošiljki nego u istom mesecu prošle godine.

"Radimo na razvoju softvera koji će omogućiti razmenu elektronskih podataka pre prispeća pošiljki u zemlju. Radimo na pribavljanju opreme i razvoju rešenja za upravljanje rizicima", rekao je Radujko.

On je naglasio da faktor kontrole pošiljki neće biti zapostavljen, kao i da će sistem upravljanja rizikom biti dosta efikasan.

Direktori su nakon obraćanja obišli magacin Pošte i upoznali se sa njegovim mogućnostima.

Komentari (0)

Srbija