Fokus

Konačno otkriven uzrok pada putničkog aviona kod Krita 2016. godine: Pilot pušio u kokpitu

Komentari

Autor: NYpost

27/04/2022

-

09:34

Konačno otkriven uzrok pada putničkog aviona kod Krita 2016. godine: Pilot pušio u kokpitu
Konačno otkriven uzrok pada putničkog aviona kod Krita 2016. godine: Pilot pušio u kokpitu - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Putnički avion koji se srušio nedaleko od Krita 2016. godine, oborio je pilot koji je pušio cigaretu u kokpitu, pokazala je istraga.

Pilot na letu kompanije EgyptAir-a MS804 zapalio je cigaretu u kokpitu, što je izazvalo curenje kiseonika iz maske za hitne slučajeve i požar.

Ukupno 66 putnika i članova posade je poginulo kada se avion erbas A320 na letu iz Pariza do Kaira, u maju 2016. godine srušio u Sredozemno more južno od grčkog ostrva Krit pod misterioznim okolnostima.

Avion je napravio nekoliko naglih zaokreta pre nego što je vertikalno počeo da ponire iznad Mediterana.

Među poginulima je jedan Britanac, 12 francuskih turista, 30 Egipćana, dva Iračana i jedan Kanađanin.

Nakon opsežne potrage u kojoj je učestvovala američka mornarica, crna kutija je pronađena na velikoj dubini blizu Grčke.

profimedia

 

Tada su egipatske vlasti tvrdile da je avion oboren u terorističkom napadu, iako nijedna grupa nije preuzela odgovornost. Tvrdilo se i da je na telima žrtava avionske nesreće pronađen eksploziv, iako je to kasnije demantovano.

Međutim, zvanična istraga je zaključila da je dim pilotove cigarete slučajno zapalio kiseonik koji je curio iz maske za hitne slučajeve.

Egipatski piloti su poznati po tome da često puše u kokpitu i neverovatno je da ta praksa već nije bila zabranjena 2016. godine, navodi se u izveštaju od 134 stranice koji su sačinili stručnjaci za vazduhoplovstvo.

profimedia

 

Do nesreće je došlo nakon što je inženjer za održavanje je promenio podešavanje maski za kiseonik iz normalnog režima u hitni, rekli su stručnjaci, a prenosi italijanski list "Korijere dela sera".

To je dovelo do toga da maska emituje kiseonik, stvarajući veoma nestabilnu situaciju u kokpitu. Zvuk šištanja koji je proizveo izlazak kiseonika istražitelji su identifikovali oko 2.25 ujutru 19. maja, samo nekoliko minuta pre nego što se putnički avion srušio u more.

profimedia

 

Nije poznato zašto je inženjer za održavanje stavio podešavanje maske na režim za hitne sluačjeve.

Izveštaj veštaka poslat je Apelacionom sudu u Parizu.

Komentari (1)

Slavica D J

27.04.2022 10:00

I još da im se poveruje! Lako je svaliti krivicu na pilota koji nije živ.Kako da ne,pušenje pilota izazvalo pad aviona!A da ne govorim o o tome koliko je godina prošlo.Pretpostavljam da porodica traži veliku otštetu.

Svet