Proizvođači vina traže novu izvoznu strategiju posle pretnje većim carinama u SAD
Komentari
14/07/2025
-23:20
Proizvođači čuvenog italijanskog vina Kjanti zahtevaju novu izvoznu strategiju uz podršku Evropske unije, usmerenu ka tržištima Južne Amerike, Azije i Afrike, nakon što je predsednik SAD Donald Tramp zapretio dodatnim carinama na uvoz evropskih proizvoda.
Italija trenutno izvozi više vina u SAD nego bilo koja druga zemlja, ali proizvođači sve više nastoje da diverzifikuju tržišta zbog neizvesnosti u trgovinskim odnosima, prenosi Rojters.
"Nema smisla žaliti se. Ovo treba posmatrati kao priliku da se ubrza nova izvozna strategija, sa fokusom na alternativna i stabilnija tržišta", izjavio je Đovani Buzi, predsednik udruženja Consorcio Vino Kjanti, koje okuplja proizvođače vina Kjanti iz Toskane.
Tramp je u subotu zapretio da će od 1. avgusta uvesti carinu od 30 odsto na uvoz iz Meksika i Evropske unije, čime je dodatno pojačan pritisak na Italiju, koja je prošle godine izvezla vina, žestoka pića i sirće u vrednosti od dve milijarde evra u SAD, što čini četvrtinu ukupne globalne prodaje, prema podacima industrijskog udruženja Federvini.
Buzi je označio Južnu Ameriku, Aziju i Afriku kao ključna tržišta za italijansko vino, ističući Brazil, Argentinu, Urugvaj i Paragvaj kao regione sa velikim potencijalom rasta.
On je, takođe, ukazao na rastuću potražnju na azijskim tržištima, uključujući Kinu, Japan, Vijetnam i Tajvan, naglašavajući potrebu za ciljanom promocijom i strategijama distribucije.
"Afrika i Indija su, takođe, regioni u kojima počinje da se širi potrošnja vina", dodao je on, ohrabrujući strukturirane napore za proboj na ta tržišta.
Mateo Luneli, generalni direktor proizvođača penušavog vina Grupo Luneli, podelio je Buzijevu zabrinutost, naglašavajući prilike u Japanu, Kini, Koreji, Vijetnamu, Tajlandu i na Bliskom istoku, ali je takođe istakao i Kanadu kao tržište u razvoju.
"Sjedinjene Američke Države su nam bile glavno tržište, ali sada moramo da posvetimo više pažnje drugim regionima,“ rekao je Luneli za "Republiku" u ponedeljak.
Proizvođači proseka, vina koje se pravi u severoistočnim regijama Veneto i Friuli, veoma su zabrinuti zbog mogućnosti uvođenja novih carina.
Oni godišnje prodaju oko 130 miliona boca u SAD, što čini oko 30 odsto ukupnog izvoza, u vrednosti od skoro 500 miliona evra.
"Dugotrajna neizvesnost utiče na strateške odluke kompanija, nadamo se konačnoj i razboritoj odluci", naveo je predsednik Konzorcijuma Proseko Đankarlo Gvidolin, u saopštenju.
Komentari (0)