Biznis vesti

PKS: Srpske kompanije na vodećem gejming sajmu u Kelnu do 24. avgusta

Komentari
PKS: Srpske kompanije na vodećem gejming sajmu u Kelnu do 24. avgusta
PKS/Kristina Janković - Copyright PKS/Kristina Janković

Autor: Tanjug

22/08/2025

-

16:09

veličina teksta

Aa Aa

Gejming kompanije iz Srbije po treći put nastupaju na vodećem svetskom gejming sajmu Gamescom u Kelnu do 24. avgusta, a zajednički štand nalazi se u biznis zoni sajma, među 1.500 izlagača iz više od 70 država.

Kako je saopštila Privredna komora Srbije, kompanije nastupaju na sajmu od 20. do 24. avgusta, zajedno sa Asocijacijom industrije video igara (SGA), uz podršku Privredne komore Srbije. Na sajmu se očekuje više od 350.000 posetilaca.

"Ove godine ideja je bila da predstavimo najbolje iz Srbije - najuspešnije igre, ali i studije koji se bave pružanjem usluga. Na štandu smo takođe najavili predstojeće događaje, poput Unreal Day konferencije u oktobru. Fokus je bio i na promovisanju nezavisnih studija koji su trenutno u potrazi za izdavačima za svoje igre", rekao je direktor Asocijacije Mihajlo Jovanović Džaril.

Zamenik predsednika Privredne komore Srbije Mihailo Vesović rekao je da Privredna komora Srbije već treću godinu zaredom podržava nastup u Kelnu domaćih kompanija u oblasti perspektivne i stalno rastuće gejmerske industrije.

IMAGO / imago stock&people / Profimedia

 

Kako je podsetio, industrija video-igara Srbije zabeležila je u 2024. godini rast prihoda od čak 22 odsto, a samo 15 najuspešnijih srpskih gejming kompanija prošle godine prihodovalo je više od 214 miliona evra, dok je ukupan broj firmi u ovoj oblasti poslovanja oko stotinu.

Na Gamescom-u učestvuju kompanije: Allcorrect, Onyx Studio, Webelinx Games, Trap Plan, Force Media i OOX Studio, kao i Asocijacija industrije video igara.

Sa ciljem što boljeg prezentovanja industrije u kojoj radi oko 4.500 ljudi, na štandu su organizovane projekcije trejlera najpoznatijih igara.

Izdavači, investitori, mediji i javnost i ove godine imaju priliku da se upoznaju sa srpskim gejming ekosistemom. Zakazano je više od 200 sastanaka sa zainteresovanim stejkholderima što je i primarni cilj nastupa svake godine - otvaranje poslovnih prilika za lokalne biznise.

"OOX studio imao je oko 20 sastanaka. Izuzetno nam je važno što imamo zajednički štand, umesto da smo nastupili sami. Partneri imaju gust raspored, lakša je organinzacija sastanaka, ali i daleko više cene ozbiljnost kada neko ima nacionalni štand. SGA je organizovala i javni događaj na štandu kojem je prisustvovalo preko 200 posetilaca iz biznis sektora. Čak i kada se ništa zvanično ne dešava, ljudi prilaze štandu i imamo neposredan kontakt sa poslovnim partnerima", naveo je osnivač OOX studija za razvoj igara i aplikacija Marko Štrba.

SGA je učestvovala i na godišnjoj skupštini Evropske gejming federacije (EGDF) i sastanku sa organizacijom Video igre Evrope (VGE).

Teme na oba skupa bile su posvećene budućnosti evropske gejming industrije i izazovima na kojima se trenuto zajednički radi - zaštita dece u onlajn sferi, finansiranje novih studija i igara, razvoj talenata i organizacija međunarodnih događaja.

Komentari (0)

Biznis