Biznis vesti

Probija se najduži tunel u Srbiji dug 3,5 kilometara, Srbija se brzom saobraćajnicom spaja sa regionom

Komentari

Autor: Euronews Srbija, Tanjug, RTS

03/12/2021

-

16:44

Probija se najduži tunel u Srbiji dug 3,5 kilometara, Srbija se brzom saobraćajnicom spaja sa regionom
Probija se najduži tunel u Srbiji dug 3,5 kilometara, Srbija se brzom saobraćajnicom spaja sa regionom - Copyright Tanjug/Jaroslav Pap

veličina teksta

Aa Aa

Fruškogorski koridor će biti dug 125 kilometara i deo je puta koji će spojiti Novi Sad sa auto-putem A1, ali će se nadovezati na trasu Ruma-Šabac-Loznica, navodi RTS. Reč je o brzoj saobraćajnici vrednoj 606 miliona evra čija izgradnja je počela 1. maja, a plan je da bude završen do marta 2024. godine.

Cilj izgradnje ovog koridora je da rastereti saobraćaj u gradskom jezgru Novog Sada, ali i da spoji industrijske zone i poveže Srem i Mačvu sa Bantom. 

"Biće spojena čitava južna Bačka za srcem Sremskog okruga, ali i sa Mačvom i biti na koridoru koji od Rumunije vodi i ka Hrvatskoj i Republici Srpskoj. Ovo će olakšati život ljudima, kamionski prevoz, omogućiti brži prevoz, lakši, lepši i udobniji život za ljude", naveo je predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je 1. maja prisustvovao početku radova na ovom koridoru.

Tanjug/Jaroslav Pap

 

Inače, ono što je najvažnije na ovom putu jeste tunel od 3,5 kilometara koji će biti ujedno i najduži tunel u našoj zemlji.

"Na osnovu iskustva koje naša kompanija poseduje kao i kolege iz Koridora Srbije sa velikih infrastrukturnih projekata nastojimo da delujemo proaktivno i da eliminišemo sve probleme i pre nego što oni nastanu", kaže Milijan Milić, šef projekta CRBC, prenosi RTS.

Nakon pripremne faze ušlo se u intenzivne radove na pripremi terena za izgradnju tunela Iriški venac.

"U ovom trenutku radimo dva reda šipova koji su prečnika 1,5 metar koji idu duboko u zemlju dubine od 25 metara. Do sada smo uradili jedan red šipova, 34 šipa, u drugom redu od 46 šipova uradili smo 27. Radimo potporni zid", kaže Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije" i navodi da je pored tunela Iriški venac, glavni izazov izgradnja mosta preko Dunava dužine oko 1,8 kilometara.

"Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta", kaže Antić.

Tanjug/Jaroslav Pap

 

Predviđanja su da će, ukoliko se nastavi ovim intenzitetom, krajem godine biti završeni radovi na pripremi i izgradnji portala, a probijanje tunela sledi već početkom naredne godine. 

Podsetimo, ugovor o projektovanju i izgradnji Fruškogorskog koridora u Predsedništvu Srbije potpisali su 6. oktobra 2020. predstavnici Vlade i kompanije CRBC, a u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke Kine u Srbiji u Čen Bo. 

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis