Biznis vesti

Izgradnja obilaznice oko Beograda: Do kraja 2022. trebalo bi da bude završen deo do Bubanj potoka

Komentari

Autor: Euronews Srbija

05/12/2021

-

13:04

Izgradnja obilaznice oko Beograda: Do kraja 2022. trebalo bi da bude završen deo do Bubanj potoka
Izgradnja obilaznice oko Beograda: Do kraja 2022. trebalo bi da bude završen deo do Bubanj potoka - Copyright MGSI, Đorđe Krstić

veličina teksta

Aa Aa

Obilaznica oko Beograda, o kojoj se govori više od 30 godina, mora biti kompletno završena do kraja sledeće godine, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović. On je posle obilaska radova kod tunela "Straževica", koji pripada obilaznici oko Beograda izrazio nadu da će i taj tunel biti pušten u rad u narednih nekoliko meseci.

"Ponosan sam na rezultate koje ostvarujemo na projektu obilaznice oko Beograda. Građani su se umorili od priče oko izgradnje te obilaznice, jer o tome se priča više od 30 godina, kako će tranzitni saobraćaj biti izbačen iz centra grada i do pre nekoliko godina na svemu tome je urađeno malo", rekao je Momirović.

Istakao je da taj projekat mora biti završen u narednih godinu dana, da za to vreme mora biti napravljena petlja Bubanj potok koja će biti najveća u našoj zemlji i mora biti omogućeno tranzitnom saobraćaju da ide brže i efikasnije. Ministar je istakao i da će ozavršetak obilaznice značiti manje aerozagađenje u centru Beograda.

MGSI, Đorđe Krstić

 

"Zaista smo posvećeni ovom poslu, rezultati su, po meni, očigledni. U okviru ove obilaznice u aprilu smo pustili u rad sektor 4 i nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci pustiti i tunel "Straževica" i ostaje još osam kilometara poslednje faze ove deonice", objasnio je Momirović.

Ministar je istakao da se trenutno u Srbiji gradi ili projektuje više od 1.200 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, dodajući da se svakom projektu pristupa maksimlano ozbiljno.

"Zato imamo ovakve rezultate, ove rezultate ne može niko da ignoriše, zato ih uglavnom ljudi, koji nemaju simpatije prema ovoj političkoj strukturi, i ne komentarišu, ali uveren sam da građani vide gde smo danas", rekao je Momirović.

On je naveo da je izgrađen auto-put do Čačka, da je u toku izgradnja Moravskog koridora, Fruškogorskog koridora, radi se na spajanju Loznice i Šapca brzom saobraćajnicom, biće izgrađen auto-put između Šapca i Rume, kao i auto-put od Beograda do Zrenjanina...

"Mi ćemo ovu zemlju u saobraćajnom smislu potpuno promeniti i to je čvrsta odluka ove vlade", istakao je Momirović.

Počinje opremanje tunela Straževica

Obilasku radova na obilaznici oko Beograda prisustvovao je i izvršni direktor Sektora za strategiju, projektovanje i razvoj "Puteva Srbije" Miodrag Poledica koji je objasnio da se ovaj projekat sastoji od tri sektora - sektor 4, sektor 5 i sektor 6, ukupne dužine 20,4 kilometara.

"U aprilu ove godine pušten je u rad sektor 4, dužine 7,7 kilometara, a sada se trenutno nalazimo na sektoru 5, koji počinje od petlje Orlovača zaključno sa tunelom Straževica i cilj je da se završi u narednih nekoliko meseci ovaj projekat", rekao je Poledica.

On je naveo da je dužina tunela Straževica oko 800 metara, da su završeni svi građevinski radovi i da sada počinje faza elektro-mašinskog opremanja tunela.

MGSI, Đorđe Krstić

 

Objašnjava da iza tunela Stražeivca počinje najkompleksniji deo projekta - sektor 6, ukupne dužine 9,5 kilometra, koji podrazumeva izgradnju punog profila auto-puta koji je širine oko 30 metra, tunel Beli potok, petlju Beli potok i petlju Bubanj potok, koja će biti najveća petlja u Srbiji.

"Ovaj auto-put treba da omogući najpristupačnije veze kako za privredu tako i za građane", rekao je Poledica.

Delom obilaznice koji je u aprilu pušten u rad dnevno prođe oko 20.000 vozila, kaže Poledica, i dodaje da su najmanje 10 odsto teška teretna vozila. Poledica je naveo da ovaj projekat Ministarstvo građevinarstva realizuje u saradnji sa JP "Putevi Srbije", kineskom kompanijom "PowerChina" i azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt".

Od tri deonice, za 30 godina kompletno je završena samo jedna, od Batajnice do Dobanovaca, dok je na drugoj okončana izgradnja sektora od Dobanovaca do Ostružnice. Posle mosta na Savi ranije su asfaltirane samo po tri desne trake, sve do tunela Straževica, dok se trenutno radovi odvijaju u levoj traci. Posle tunela Straževica neimari imaju posao da asfaltiraju svih šest traka, jer do Bubanj potoka trenutno vodi samo kružni put, koji je preopterećen, naročito teretnjacima. Preostaje još izgradnja deonice ka Pančevu na kojoj radovi još nisu ni počeli.

Komentari (0)

Biznis