Biznis vesti

Prvi regionalni Adria Summit u Savudriji od 5. do 8. maja - važne teme za male i srednje preduzetnike

Komentari

Autor: Euronews Srbija

18/04/2022

-

20:26

Prvi regionalni Adria Summit u Savudriji od 5. do 8. maja - važne teme za male i srednje preduzetnike
Prvi regionalni Adria Summit u Savudriji od 5. do 8. maja - važne teme za male i srednje preduzetnike - Copyright Euronews/Printscreen

veličina teksta

Aa Aa

Prvi regionalni Adria Summit baviće se temama trendova u eCommerce-u, koristima koje od njega mogu imati mali preduzetnici, ali i prostora za njihov napredak. Na samitu, koji će se od 5. do 8. maja održati u Savudriji, okupiće se stručnjaci iz celog regiona koji će razmenjivati svoja znanja i iskustva. 

Inače, industrija eCommerce beleži porast poslednjih godina, a on je naročito ubrzan od početka pandemije. U 2020. godini se čak 900 milijardi dolara potrošilo putem internet prodaje, a godišnji porast u ovoj, pandemijskoj godini je veći od 25 odsto. Tačnije, na potrošenih pet dolara, jedan je išao putem e-trgovine.

Zoran Torbica iz Adria Summita kaže za Euronews Srbija da je cilj ovakvog okupljanja da se ceo region približi svetskom tržištu. Kaže da će na samitu učestvovati oko sedamdesetak imena u samom programu i da će biti oko 300 učesnika.

Euronews/Printscreen

 
Na Adria Summitu u Savudriji učestvovaće i direktorka Digitalnog odeljenja Euronews Srbija Jasmina Koprivica.

"Imamo fantastične eksperte iz svih relevantnih oblasti. Cilj ovog samita je da okupljanjem sturučnjaka i razmenom znanja priđemo svetskom tržištu. Prošlo je vreme kako se klikće i ljakuje, sada mora da se napreduje i da se približimo svetu. Biće tu predstavnici velikih kompanija koji su jednorozi u regionu, to su zapravo firme koje već vrede milijarde i mi želimo da od njih čujemo kako su uspeli uprkos okruženju. U SAD sve može, ovde baš i nije tako i zbog toga su nam važna razna iskustva", kaže Torbica i naglašava da je organizovanje ovakvog skupa jako izazovno za sve.

Ana Rakulj, takođe iz ove organizacije, za Euronews Srbija objašnjava da je plan da se u dva dana organizuje osam panela na kojma će tematika biti raznolika - od načina plaćanja do toga kakve su investicije najzanimljivije.

"Bavićemo se raznim temama. Na primer, na nekima od njih pričaćemo o načinu plaćanja ili razgovaraćemo o tome kao zapravo doći do investicije. Takođe, pričaćemo i koliko su start up-ovi izvesni u ovom delu regiona. Pravićemo i paralelu kako je u Americi, jer oni imaju drugačije fondove i način podrške, a kako je kod nas", kaže Rakulj.

Dodaje da se na panelima neće govoriti samo o iskustivma velikih kompanija, već da će se baviti i predviđanjima kako će se u budućnosti kretati samo tržište i šta će biti najzanimljivije ulagačima.

Torbica kaže da je pandemija koronavirusa ostavila velike posledice u svetu, ne samo u zdravstvenom smislu, već i poslovnom, pa je zbog toga potrebno i samo tržište prilagoditi novim navikama i potrebama.

"Ovo je sada jedan proaktivan pristup i nije samo praćenje u pitanju. Zbog toga ćemo se baviti predviđanjem i kako ulagati shodno situaciji", dodaje on.

Rakulj kaže da je je trgovina putem intereneta doživela veliki skok i da je zbog toga jako važno obratiti pažnju na nju.

"Postoji mnogo faktora kako se ona prati - od toga kako se radi dostava i kako su korisnici zadovoljni, pa do načina plaćanja. Na kraju krajeva, i sama korona je sve to izmenila, pa smo došli i do beskontatnog plaćanja", objašnajva ona.

Euronews/Printscreen

 

Upitana da prkomentriše da li su mala i srednja preduzeća spremna za ovakav vid poslovanja, Rakulj kaže da takva upravo dominiraju kod nas i da je zbog toga i jako važno da čuju kako mogu da se razvijaju.

"Upravo je to i naša ideja, kako da porastu i kako da se razviju. Nažalost, to nije lako. Oni moraju da vode računa o svemu, ne samo o trgovini kao takvoj. Tu imate i digitalne sadržaje, način njihovog plasiranja i način plaćanja", objašnajva ona.

Rakulj dodaje da je tržište na internetu zapravo najveće i zbog toga mu je potrebno posvetiti posebnu pažnju.

 

Komentari (0)

Biznis