Biznis vesti

U Novom Sadu počinje izgradnja privremenog mosta - sa njega će graditelji podizati novi preko Dunava

Komentari

Autor: N. Kovačev / Tanjug

01/06/2022

-

15:34

U Novom Sadu počinje izgradnja privremenog mosta - sa njega će graditelji podizati novi preko Dunava
U Novom Sadu počinje izgradnja privremenog mosta - sa njega će graditelji podizati novi preko Dunava - Copyright Tanjug/Nenad Mihajlović

veličina teksta

Aa Aa

Za dve nedelje počeće izgradnja privremenog mosta sa kog će graditelji podizati novi, četvrti most preko Dunava na obilaznici oko Novog Sada, najavio je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić na gradilištu u Sremskoj Kamenici.

Projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju, kako ga je ranije proglasila Vlada, trebalo bi da bude završen u naredne dve i po godine, a koštaće više od 175 miliona evra. Gradi ga kineska kompanija CRBC, kojoj je poverena i izgradnja Fruškogorskog koridora, odnosno tunela kroz Frušku goru i još jednog mosta koji će taj koridor spojiti sa autoputem E-75, a čija je izgradnja takođe počela. Sredinom maja Ministarstvo građevinarstva odbacilo je zahtev Koridora Srbije, za izdavanje privremene građevinske dozvole za prvu fazu radova na novom mostu, zbog nepotpune dokumentacije. Resorni ministar kaže - u pitanju su bili problemi tehničke prirode koji su sada rešeni.

"Ja ne volim da se izvinjavam za stvari koje su sastavni deo posla, ali Koridori Srbije u ovom trenutku kao investitor rade na velikom broju projekata, ishodujemo veliki broj dozvola. Neki put se dese formalni nedostaci i ja se zbog toga izvinjavam. Ali to se redovno dešava. Ponavljam, dobili smo dozvolu 31. maja i zato smo danas ovde", rekao je Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Ministar građevinarstva Tomislav Momirović je ocenio da je projekat obilaznice sa mostom preko Dunava, koje gradi kineska kompanija CRBC, najveći razvojni projekat za Novi Sad, jer će dovesti veliki broj investicija u narednim godinama.

"Mostovi spajaju ljude, a Novi Sad postaje grad mostova koji je doživeo neverovatan razvoj u prethodnom periodu", istakao je Momirović.

Zaključio je da je ekonomija Srbije jaka i stabilna i da nam upravo to daje snagu da krenemo sa ovakvim investicijama.

"Ovaj most je trebalo da bude izgrađen još šezdesetih godina, i mi ćemo kao Vlada nakodnaditi sve ono što je propušteno u prethodnim decenijama. Završićemo ovaj most, završićemo Fruškogorski koridor, brzu prugu koja spaja Beograd, Novi Sad i Suboticu sa Budimpeštom i omogućiti svim građanima da imaju najsavremeniju infrastrukturu", rekao je Momirović.

Gradonačelnik Vučević istako je da je Grad Novi Sad spreman da pruži podršku svim radovima kroz svoje stručne službe, jer je ovo pre svega gradski most.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

"Iz Sremske Kamenice kreće izgradnja privremenog mosta preko koga će se realizovati izgradnja glavnog mosta, a istovremeno nastavljamo sa rešavanjem imovinsko-pravnih odnosa na bačkoj strani i pripremama pristupnih saobraćajnica. Smatram da sam preuzeo štafetu od naših prethodnika, koji su još 1963. godine u gradskom Generalnom urabnističkom planu predvideli most na ovoj lokaciji i stoga sam danas ponosa", rekao je Vučević.

On se nada da buduće generacije neće morati da čekaju još šest decenija na nove mostove i da neće biti apsurdnih poruka iz Novog Sada da je neko protiv mostova, jer to nije pitanje stranke, politike i glasanja, već je stvar razvoja grada.

 

 

 

Preporuka za vas

Komentari (1)

Isidor Kresojević

01.06.2022 19:39

Izabrana je lokacija za najduži i najskuplji most.

Biznis