Biznis vesti

Lokalne samouprave u Vojvodini dobile 110 miliona dinara za ekologiju

Komentari

Autor: Tanjug

02/09/2022

-

19:37

Lokalne samouprave u Vojvodini dobile 110 miliona dinara za ekologiju
Tanjug/Andrej Pap - Copyright Tanjug/Andrej Pap

veličina teksta

Aa Aa

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine, dodelio je danas ugovore u vrednosti od 110 miliona dinara predstavnicima lokalnih samouprava sa teritorije AP Vojvodine.

Lokalne samouprave su preko konkursa ostvarile pravo na bespovratna sredstava za podršku u realizaciji projekata u oblasti zaštite životne sredine, navedno je u saopštenju Vlade Vojvodine.

Predstavnicima lokalnih samuprava ugovore je uručio pomoćnik pokrajinskog sekretara za urbanizam i zaštitu životne sredine Nemanja Erceg. On je istakao da će resorni sekretarijat na ovaj način pružiti finansijsku podršku za realizaciju ukupno 36 projekata u 27 lokalnih samouprava u našoj pokrajini.

"Reč je o dva konkursa, od kojih je jedan namenjen finansiranju i sufinansiranju izrade projektno-tehničke dokumentacije u oblasti upravljanja komunalnim otpadnim vodama na teritoriji AP Vojvodine, dok je cilj drugog usmeren na rešavanje problema neadekvatnog odlaganja otpada - sanacije i rekultivacije divljih deponija i degradiranih površina", kazao je Erceg.

Kako je rekao, u okviru prvog konkursa izdvojeno je 60 miliona dinara za pomoć lokalnim samoupravama u pripremi dokumentacije za konačnu realizaciju samih projekata - izgradnju prečistača ili kanalizacione mreže, što predstavlja jedan od elementarnih uslova za čistiju životnu sredinu.

Ko je sve dobio sredstva?

Sredstva za podršku jedinicama lokalne samouprave za realizaciju projekata u cilju obezbeđenja stabilnog i dugoročnog odvođenja otpadnih voda, zaštite i poboljšanja kvaliteta vode i životne sredine uopšte, smanjenje rizika po javno zdravlje i unapređenje kvaliteta života stanovništva, podrške ruralnom razvoju, stvaranja preduslova za održivi društveni i ekonomski razvoj i smanjenja regionalnih dispariteta Sekretarijat je dodelio gradovima Zrenjaninu i Kikindi.

Tanjug/Andrej Pap

 

Za istu namenu dodeljena su sredstva i opštinama - Žabalj, Odžaci, Titel, Apatin, Temerin, Kula, Žitište, Pećinci, Bela Crkva, Beočin, Opovo, Kanjiža i Nova Crnja.

"Ukupno 50 miliona dinara Pokrajinska vlada je opredelila je i za realizaciju projektnih aktivnosti u oblasti rešavanja neadekvatnog odlaganja otpada.Deponije, generalno, predstavljaju najveće zagađivače, što pokazuju i razne studije i analize", kazao je Erceg.

On je istakao da takva slika ne može biti više prihvaćena kao sastavni i uobičajeni deo našeg okruženja.

Naglasio je da je zadatak Sekretarijata u narednom periodu podrška uspostavljanju regionalnog sistema za upravljanje otpadom, a koji u Vojvodini već postoje na području severne Bačke i severnog Banata sa sedištem u Oromu i koji daje značajne rezultate.

"Podršku će dobiti i postojeći sistemi, a cilj je i izgradnja novih transfernih stanica, što treba da doprinese smanjenju izdvajanja sredstava za ovakve aktivnosti jer se nadamo da će to biti jedan od benefita brige koju pokazujemo", istakao je Erceg prilikom današnjeg potpisivanja ugovora.

Više od 400 divljih deponija

Erceg je kazao da su ugovori izuzetno važni, jer se bave rešavanjem najbitnijih problema u oblasti zaštite životne sredine u pokrajini. On je dodao da je to pogotovo značajno kada se uzme u obzir činjenica da u Vojvodini postoji preko 400 divljih deponija.

Tanjug/Andrej Pap

 

Rekao je i da je taj broj bio mnogo veći, ali da se adekvatnom brigom i uspostavljanjem regionalnog sistema za upravljanje komunalnim otpadom doprinosi unapređenju u ovoj oblasti, odnosno smanjenju njihovog broja i sprečavanju nastanka novih.

Ugovore za podršku u ovoj oblasti dodeljeni su predstavnicima gradova - Zrenjanin, Pančevo, Sombor, Subotica i Novi Sad.

Po istom osnovu podršku su dobile i opštine - Sečanj, Pećinci, Nova Crnja, Odžaci, Srbobran, Titel, Žitište, Žabalj, Opovo, Beočin, Sremski Karlovci, Novi Kneževac, Novi Bečej, Bačka Topola, Senta i Plandište.

Komentari (0)

Biznis