Izbori 2022

Izborna kampanja: Najveći broj oglasa na društvenim mrežama "Moramo", najviše novca potrošila SNS

Komentari

Autor: FoNet

21/04/2022

-

22:48

Izborna kampanja: Najveći broj oglasa na društvenim mrežama "Moramo", najviše novca potrošila SNS
Izborna kampanja: Najveći broj oglasa na društvenim mrežama "Moramo", najviše novca potrošila SNS - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

veličina teksta

Aa Aa

U predizbornoj kampanji za parlamentarne i predsedničke izbore u Srbiji najviše oglasa na Fejsbuku i Instagramu - 448, imala je koalicija Moramo, a najviše novca, 188.805 evra, potrošila je Srpska napredna stranka, saopštila je Šer fondacija.

Na drugom mestu po broju oglasa bio je kandidat Socijalističke partije Srbije za gradonačelnika Beograda Toma Fila sa 283 oglašavanja, a slede Dosta je bilo sa 185 i stranca zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, koji nije bio učesnik na izborima, sa 167.

Ne davimo Beograd je imao 114 oglašavanja, Balint Pastor 105, Aleksandar Šapić 104, Socijaldemokratska stranka 92, Aleksandar Vučić 84, Srpska napredna stranka 80 i stranica Dela govore 73.

Na začelju liste su Pokret obnove Kraljevine Srbije sa četiri oglašavanja i Dobrica Veselinović i Dveri sa po 14 oglašavanja.

U saopštenju se navodi da su u obzir uzete samo stranice koje su potrošile više od 1.000 evra u predizbornom periodu, kao i stranice koje su diretkno povezane sa političkim akterima koji su učestvovali na izborima, što znači da su medijske i stranice nevladinih organizacija bile isključene iz analize.

Analizirane su ukupno 32 stranice sa 2.350 političkih oglasa, čija je ukupna cena oglašavanja iznosila više od 380.000 evra.

Prema podacima o finansiranju oglasa, stranica aktuelnog predsednika Aleksandra Vučića i stranica Srpske napredne stranke izdvojile su najviše sredstava za kampanju, 74.282, odnosno 50.312 evra. Na trećem mestu nalazi se stranica Aleksandar Šapić sa 32.345 evra, a na četvrtom stranica ‘Dela govore’ sa potrošenih 31.866 evra.

U zbiru, stranice predsedničkog kandidata, kandidata za gradonačelnika, stranica vladajuće partije i zvanična stranica koja nosi ime predsedničkog slogana i takođe je finansirana od strane SNS-a potrošile su 188.805 evra na predizborno oglašavanje, odnosno skoro 50 odsto celokupnog iznosa potrošenog od strane svih stranica analiziranih u istraživanju.

Posle stranica Aleksandar Vučić, Srpska napredna stranka, Aleksandar Šapić i Dela govore, na petom mestu je stranica Dveri sa potrošenih 29.777 evra, slede Boris Tadić sa 15.670, Suverenisti sa 14.796, Moramo sa 12.470, Ne davimo Beograd sa 11.979, Balint Pastor sa 11.110 i Zdravko Ponoš sa 10.998 evra.

Najmanje novca za oglašavanje na društvenim mrežama, 996 evra, dala je Socijalistička partija Srbije, a slede Biljana Stojković sa 1.069, POKS sa 1.213 i lista Ajmo ljudi 1.249 evra.

Stranica "Nacionalno Demokratska Alternativa – NADA" imala je najduži oglas koji je na mreži bio 31 dan, iza kojeg je bio oglas stranice "Miloš Jovanović", koji je trajao 27 dana. Na trećem mestu našle su se stranice "Dela govore" Srpske napredne stranke i "DJB – Suverenisti" sa oglasima koji su bili aktuelni po 25 dana.

Stranice čije reklame su se najkraće pojavljivale bile su "Goran Vesić", čiji ni jedan oglas nije bio duži od tri dana, i "Milica Đurđević", čiji najduži oglas je trajao dva dana.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Talk of the town