Analize

Mesec dana kampanje u Srbiji: Rat u Ukrajini predizborne teme bacio u drugi plan, građanima u fokusu trka za predsednika

Komentari

Autor: Euronews Srbija

17/03/2022

-

07:00

Mesec dana kampanje u Srbiji: Rat u Ukrajini predizborne teme bacio u drugi plan, građanima u fokusu trka za predsednika
Mesec dana kampanje u Srbiji: Rat u Ukrajini predizborne teme bacio u drugi plan, građanima u fokusu trka za predsednika - Copyright Tanjug/Sava Radovanović, Zoran Žestić,, Dragan Kujundžić

veličina teksta

Aa Aa

Izborna kamapanja u Srbiji traje već mesec dana, a do izborne tišine ostale su još dve nedelje. Ova kampanja, od koje se mnogo očekivali pre svega zbog glasanja na tri nivoa, ipak je netipična, a pre svega zbog toga što je na predizborna dešavanja senku bacila aktuelna situacija u Ukrajini. U skladu s tim, i same poruke kampanje su se promenile, a teme koje su mesecima uoči izbora bile u fokusu, sada nisu ni među sporednima. 

Kako to, međutim, vide oni koji će svojim glasom na izborima i dati konačan sud? 

Istraživanje organizacije Crta o stavovima građana o izbornom procesu, koje su sproveli na slučajnom uzorku, anketirajući 1.075 građana Srbije, bez KiM, pokazalo je da je percepcija građana o kampanji i izbornim obećanjima različita, ali i njihova upućenost o čemu glasaju i to zavisno od nivoa na kome se izbori održavaju - predsednički, parlamentarni ili lokalni u Beograd i još nekim opštinama 

Naime, istraživanje Crte je pokazalo da su građani najbolje bili informisani da se 3. aprila održavaju predsednički izbori, a najmanje da će biti i lokalnih izbora u Beogradu i drugim opštinama.

U brojkama to izgleda ovako - skoro trećina građana odnosno 31 odsto nije znala da 3. aprila treba da budu održani predsednički izbori. Skoro polovina, 43 odsto nije znala da se održavaju parlamentarni izbori, a 58 odsto nije znalo da će biti lokalnih izbora.

Ti podaci za istraživače javnog mnjena i nisu veliko iznenađenje. Programski direktor "Crte" Raša Nedeljkov rekao je za Euronews Srbija da je mala izlaznost na referendumu pokazala nisku zainteresovanost za tu temu o kojoj se u medijma slabo debatovalo, i da je i sada slična situacija pred izbore.

"Ono što naše istraživanje javnog mnjenja takođe pokazuje da sa jedne strane su građani najviše infomisani o tome da ćemo imati predsedničke izbore, ali se i kampanja vodi kao da imamo praktično samo predsedničke izbore. Dok, sa druge strane, podaci govore da oni koji se pretežno informišu sa televizija sa nacionalnom pokrivenošću su manje informisani o tome da ćemo imati izbore u odnosu na one građane koji traže alternativne načine informisanja", kazao je Nedeljkov.

Euronews

On je istakao i da aktuelna dešavanja u Ukrajini i te kako imaju odraza i na izbornu kampanju u Srbiji.

"Višestruko i to vrlo značajno utiče na samu kampanju samim tim što je kampanja pala u drugi plan. Naročito u prvim danima rata odnosno agresije Rusije na Ukrajinu kada su naši mediji tu temu najviše potencirali", kazao je Nedeljkov.

On je dodao i da su politički akteri svoje predizborne poruke promenili zbog aktuelnih dešavanja.

"S druge strane i politički akteri su se prilagodili ovoj temi, tako što su najjači igrači u ovoj predizbornoj utakmici promenili čak i svoje predizborne slogane insistirajući na miru i stabilnosti kao ključnoj poruci. Očigledno su oni pipali puls građana koji su uznemireni i očigledno vide pretnju građana po sebe i svoju egzistenciju time što se u relativno bliskom okruženju odvija pravi rat", zaključio je programski direktor organizacije Crta Raša Nedeljkov.

Šta misle građani?

Sa druge strane, građani, kojima je važno da im poslovi koje rade donose dovoljno zarade, imaju različita mišljenja kao i stepen poverenja u političare. U video prilogu pogledajte šta su rekli neki od njih, koji su učestvovali u anketi Euronews Srbija:

Euronews

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Talk of the town