Aktuelno iz kulture

Premijerna obnova mjuzikla "Poslednjih pet godina" u Madlenianumu

Komentari

Autor: Euronews Srbija

23/10/2023

-

17:03

Premijerna obnova mjuzikla "Poslednjih pet godina" u Madlenianumu
Premijerna obnova mjuzikla "Poslednjih pet godina" u Madlenianumu - Copyright Promo/Milan Đakov

veličina teksta

Aa Aa

Premijerna obnova kamernog mjuzikla "Poslednjih pet godina" Džejsona Roberta Brauna, u režiji Roberta Boškovića, biće održana 27. oktobra na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum, najavili su danas iz Madlenianuma.

Izvorna produkcija ovog mjuzikla je postavljena 2021. godine u ovom zemunskom pozorištu, u uslovima pandemije korona virusa, kao jedina kompletna, integralna muzička produkcija u pozorištima u toj sezoni. 

U susretu sa medijima govorili su: reditelj Robert Bošković, dirigent Vesna Šouc, kao i glumice,Tatjana Dimitrijević i Irma Dragičević, u ulozi Keti, glumci Žarko Stepanov i Arsenije Tubić u roli Džejmija.

Domaćin konferencije bio je Andreja Rackov, umetnički direktor Opere i baleta Madlenianuma, naglasio je da je osnovna ideja te 2021. godine bila da se i u tom neizvesnom, nesigurnom periodu za pozorište, realizuje jedan mjuzikl. 

Promo/Zoran Škrbić

 

On je naglasio da aktuelnu sezonu 2023/2024. i kreiraju u vidu obnove pojedinih projekata kao što je bila koncertna predstava "Svetlosti pozornice" takodje u režiji Boškovića, kao i melodrame "Nana" prema istoimenom romanu Emila Zole, za novembar.

Rackov je podsetio da je kamerni mjuzikl "Poslednjih pet godina" uradjen intimnije, za manji broj učesnika na sceni, zapravo muzička duodrama, ali je prisutan i orkestar, kao i plesački ansambl koji je reditelj uveo.

Robert Bošković se prisetio koliko je na proleće 2021. godine sve bilo dosta neizvesno usled korone, u smislu kako i koliko dugo će predstava zaživeti.

"Iako deluje jednostavno, jer je mjuzikl za dva vodeća glumca, projekat je veoma zahtevan. Posebno je za glumce kompleksno, moraju biti spremni glumački, pevački, plesači i najpre kondiciono", naglasio je reditelj.

Hrvatski dramski umetnik, sa diplomom glume i režije, Bošković se osvrnuo na samu priču komada.

Promo/Milan Đakov

 

"Reč je o ljubavnoj vezi, snažnim ljudskim emocijama i sadržaj ide u dva smera. Junak Džejmi se priseća njihove ljubavi hronološki od početka do samog kraja, dok se Keti seća obrnutim redosledom, od kraja do početka. Inače je to autobiografija pisca muzičkog komada Džejsona Roberta Brauna, i njegova bivša supruga ga je tužila što je njihovu ličnu priču izneo u javnost. I na kraju ona nije dobila spor na sudu", otkrio je Bošković.

Reditelj je zahvalan na saradnji sa dirigentom Vesnom Šouc, i istakao je da je glavni originalni glumac Žarko Stepanov sada u novoj snazi i volji, i da mu je "obezbedio i nove dve glumice sa kojima će deliti scenu", osim originalne Branislave Podrumac.

"Inače svaki reditelj bi bio srećan da radi u pozorištu kakav je Madlenianum. Količina pažnje, profesionalizma i organizacije je ovde jedinstvena. Dosta radim u svojoj državi i čitavom regionu, ali nigde nisam naišao na takav prijem i dobrodošlicu kao u ovom privatnom pozorištu, gde sam postavio četiri predstave, jer vas ovde drže i paze vas da napravite dobru, uspešnu predstavu", zaključio je Robert Bošković, koji je u Madlenianumu režirao, osim koncerta "Svetlosti pozornice", još i dve operete - "Vesela udovica" (2020) i "Pariski život" (2022).

Tadašnji uslovi u doba pandemije, nemogućnost standardnog procesa rada, primorala je Madlenianum da se okrenu alternativnim rešenjima, te su se odlučili  za produkciju manjeg mjuzikla - "Poslednjih pet godina", aktuelan na svetskim scenama (Brodvej - Njujork, i Vest End - London) duže od 10 godina. 

Glumac Žarko Stepanov je u šali rekao da mu je reditelj Bošković "praktično u ovoj obnovi sve obezbedio, od novih glumica na sceni do toga da je u medjuvremenu on i ukinuo koronu".

Promo/Milan Đakov

 

"Drugi partner donosi i drugu energiju na sceni. Biće ovo sasvim drugačija predstava, kada nismo na pozornici Branislava Podrumac i ja. I ranije sam govorio, iako imam toliko iskustva u mjuziklima, ovaj projekat je za mene u karijeri bilo nešto najteže i najzahtevnije u svakom smislu. Čak je išlo dotle da sam bio ubedjen da ja to ne mogu i da ću odustati od uloge. Drago mi je da su u mene verovali Robert Bošković i Vesna Šouc, i sa ovakvim projektima mi postajemo sve jači u žanru mjuzikla", ocenio je Žarko Stepanov, stalni član Pozorišta na Terazijama, gde je za vikend imao premijeru mjuzikla "Žene na ivici nervnog sloma".

Dirigent Vesna Šouc je uradila takodje prevod i prepev komada sa Jovanom Jezdović. 
Ona se složila sa kolegama da je mjuzikl iako kamerni, tehnički jako zahtevan za realizaciju.
Ona je navela da je muzika žanrovski veoma šarenolika, mešavina pop i rok okvira, džeza, balada, latino i bluza, te da je orkestar ovog mjuzikla njoj govorio da žele da se predstava vrati na repertoar, koliko im je divna muzika.

U predstavi gde ima malo dijaloga i najviše pevanja, publika u drugoj podeli više neće gledati od ranije Minu Gligorić i Dimitrija Cincara Kostića, već druge mlade glumce.
Irma Dragičević dolazi iz Hrvatske, iz HNK Varaždin, gde je već igrala ulogu Keti u mjuziklu "Poslednjih pet godina". 

U ovom njuziklu će igrati u alternaciji sa Branislavom Podrumac i Tatjanom Dimitrijević kao tri Keti u tri različite podele.

"Bila je to sasvim drugačija predstava u Varaždinu.  Lagana, opuštenija verzija. Inače je moj omiljeni reditelj Robert Bošković. Ovde ste me videli u njegovoj predstavi "Pariski život", a sada ću ponuditi drugačiju dimenziju sebe. Za mene je ovo dosta zahtevna predstava,  i trudila sam se da doprinesem svemu što mjuzikl kao muzički teatar traži - od pevanja, preko plesa do glume. Uvek treba biti vredan i skroman, tako razmišljam", istakla je Irma Dragičević iz Hrvatskog narodnog kazališta Varaždin, te dodala da joj je velika želja bila da ponovo igra Keti i sada joj se san ostvario.

Glumica Tatjana Dimitrijević je u Madlenianumu do sada igrala samo u mjuziklu "Ljubav i moda", a već osam godina nastupa u raznim projektima Pozorišta na Terazijama.

"Težak muzički materijal je bio pred nama da ga savladamo što smo uspeli najviše zahvaljujući Vesni Šouc, zbog njenih divnih pedagoških metoda. Zahtevno je za glumca igrati ovaj mjuzikl jer smo sve vreme na sceni, imamo veliki broj presvlačenja kostima, sasvim nešto drugačije za sve", navela je Dimitrijević.

Glumac Arsenije Tubić će igrati u alternaciji sa Žarkom Stepanovim, a kod Roberta Boškovića je angažovan u spomenutim operetama "Pariski život" i "Vesela udovica"

Promo/Milan Đakov

 

"Za glumca u ovom žanru bilo je potrebno jako puno koncentracije, posvećenosti i rada. Ovde je drugačija dinamika, pevanje, stil predstave, spajamo dramski i muzički segment jer kroz pevanje prikazujemo emocije tih naših junaka tokom poslednjih pet godina veze. Ona ima teži zadatak na sceni, jer Keti proživljava njihovu ljubav od kraja do početka, dok Džejmi igra hronološki", objasnio je Arsenije Tubić, koji je kao i Žarko Stepanov, preko vikenda imao premijeru mjuzikla

"Žene na ivici nervnog sloma" prema filmu Pedra Almodovara, u Pozorištu na Terazijama.
Brodvejski hit "Poslednjih pet godina" imao je i holivudsku ekranizaciju 2014. godine, gde su glavne uloge odigrali Ana Kendrik i Džeremi Džordan, u režiji Ričarda Lagraventesa.

Pozorišnu verziju mjuzikla uradili su originalna produkcija scene u Njujorku - Arielle Tepper i Marty Bell i u Čikagu - Northlight Theatre Chicago.

Američki kompozitor i tekstopisac Džejson Robert Braun, prikazuje autobiografsku priču, ljubav, patnju, potragu za karijerom, brak i rastanak u muzičkoj i dramskoj formi. 

Autor je muzičar, pijanista koji je osvojio prestižnu američku nagradu "Toni" na Brodveju za produkciju mjuzikla "Mostovi okruga Medison", po istoimenom romanu Roberta Džejmsa Volera, a poznat je i film (1995) Klinta Istvuda.

Veliki muzički i glumački zadaci su postavljeni pred samo dvoje glavnih glumaca "Poslednjih pet godina" uz pratnju malog igračkog ansambla i benda od šest muzičara. Nakon premijere obnove, reprize su 4. i 22. novembra.

Komentari (0)

Kultura