Aktuelno iz kulture

Početak korenitih promena: Netfliks potvrdio dolazak reklama na striming servis

Komentari

Autor: Giulia Carbonaro, Euronews

01/07/2022

-

22:33

Početak korenitih promena: Netfliks potvrdio dolazak reklama na striming servis
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Francusko predstavništvo kompanije Netfliks potvrdilo je u utorak 28. juna da na taj striming servis uskoro stižu reklame.

Platforma koja do sada nije sadržala bilo kakve propagantne sadržaje, ubuduće će najverovatnije nuditi nižu cenu pretplate, za one koji pristanu da njihovo uživanje u filmovima i serijama prekidaju reklamni spotovi.

"Još nemamo precizne rokove", rekla je An Gabrijel Duba Pantanas, direktorka komunikacija kompanije Netfliks u Francuskoj. 

"Aktivno radimo na tome. Prioritet nam je da pružimo pretplatnicima više opcija u vreme velike inflacije", dodala je ona, prenosi Euronews.

Poruka koju su čelnici kompanije Netfliks poslali zaposlenima u maju ukazivala je da bi novi sistem trebalo da se primenjuje od poslednjeg tromesečja ove godine.

"Svaka veća striming kompanija, uključujući i Apple ima ili je najavila, servis sa reklamama. Ljudi s razlogom žele opcije niže cene", stajalo je u poruci. 

Zašto se ovo dešava?

Krajem aprila Netfliks je objavio najveći gubitak pretplatnika u poslednjih deset godina, kada je više od 200.000 ljudi napustilo platformu u prvom tromesečju 2022. 

Netfliksovi gubici šokirali su mnoge izvan industrije, jer je malo ko očekivao tako nagli pad. 

Vrednost deonica kompanije takođe je drastično pala, a kompanija je ubrzo počela sa otpuštanjem zaposlenih. 

profimedia

 

Sada su u planu strateške promene, koje prevazilaze uvođenje reklama.

Naime, ubuduće će servis naplaćivati deljenje lozinki, što do sada nisu radili, a taj sistem već se testira u određenim delovima Južne Amerike, gde deljenje lozinke sa još maksimum dve osobe u odvojenim domaćinstvima trenutno košta tri dolara mesečno.

"Radimo na tome da monetizujemo deljenje", najavio je izvršni direktor kompanije Rid Hejstings, nakon analize rezultata prvog kvartala ove godine.

"Postoji preko sto miliona domaćinstava, koji već koriste Netfliks i vole uslugu; nama je samo potrebno da nam se jednim delom to i plati", dodao je on.

Međutim, Mens Ulvestam, jedan od osnivača Akasta (Acast), najveće globalne platforme za podkaste, smatra da neće veliki broj ljudi biti spreman da plati više za takvu uslugu, jer pored svetske inflacije koja utiče na rast cena, Netfliksu preti i oštra konkurencija u vidu Amazon Prime, Apple TV i Disney +.

"To je neodrživo. Striming servisi ulažu tako mnogo novca u produkciju. Svako želi da proizvede lokalni 'Squid Game' koji bi mogao da postigne svetski uspeh, ali dok se produkcijske kompanije ludo provode, korisnici ne mogu da priušte sve te pretplate koje bi želeli", smatra Ulvestam.

Još jedna mogućnost je da će Netfliks pokrenuti jeftiniji pretplatnički paket, koji će podrazumevati da korisnicima uživanje u serijama i filmovima redovno prekidaju reklame.
Takva strategija će potencijalnim korisnicima ponuditi izbor: jednostavnost paketa bez reklama, ali po većoj ceni ili uštedu, po cenu reklama.

Prema ranijim saznanjima Njujork Tajmsa, u dopisu koji su zaposlenima poslali čelnici kompanije početkom ovog meseca pominje se da bi ova opcija mogla biti uvedena u poslednjem kvartalu ove godine.

Licenciranje sadržaja

Inspirisan ponudom konkurentskih firmi, Netfliks bi mogao povećati profitabilnost i licenciranjem svojih sadržaja, smatra Zander Ros, jedan od osnivača agencije za odnose s javnošću "Percy & Warren".

profimedia

 

Kompanija je navikla da prodaje robu sa svojim brendom preko velikih prodajnih mreža, ali je 2021. konačno odlučila da napravi i svoju onlajn prodavnicu. 

"Netfliks ne koristi dovoljno mogućnost licenciranja robe sa svojim brendom. Ako ga poredite sa onim što rade drugi striming servisi, kao što je Disney, nije im ni blizu. Disney monetizuje sadržaje putem više kanala, od tematskih parkova do igračaka, hrane i odeće. Amazon dovodi ljude na platformu, kako bi promovisao šoping servis i obrnuto, a Netfliks je čisto zabavni servis", rekao je Ros za Euronews.

Međutim, on takođe smatra da bi Netfliks lako mogao da napravi taj potez, ukoliko bi želeo.

Monetizacija robe sa njihovim brendom ne bi direktno pogodila novčanike pretplatnika, ali bi Netfliksu donela veći profit.

Promena strategije u odabiru filmova i serija

Neočekivana kriza možda bi mogla da natera giganta da preispita svoju strategiju kada je reč o sadržaju i da ili smanji troškove produkcije ili bude selektivniji u odabiru filmova i serija koje licenciraju na platformi.

Teško je predvideti u kom pravcu će promene ići.

"Netfliks je brz da eliminiše serije koje u početku nemaju veliki broj gledalaca, a one su zapravo samo žrtva algoritma. Društvene mreže prepune su ljudi koji se žale na to što su im ukinute omiljene serije posle prve sezone. Umesto da kultivišu zajednicu, oni se fokusiraju na brojke, brzo procene neuspeh i nastavljaju dalje", smatra Ros.

Tanjug/AP/Marcio Jose Sanchez

 

Tako je 2020. Netfliks otkazao popularne serije poput "Glow", "Chilling Adventures of Sabrina" i "The Dark Crystal: Age of Resistance", što je izazvalo pravu pobunu među korisnicima. 

Kada je reč o brižljivijem biranju budućih projekata, deluje da je ono već na snazi, budući da su mnogi ranije najavljivani projekti već otkazani.

Među nekim od otkazanih naslova su adaptacije serijala stripova "Bone" Džefa Smita i "Toil and Trouble" Loren Faust.

Produkcija nove verzije filma "The Twits" Roalda Dala i dalje se nastavlja ali u drugom formatu - kao igrana, a ne kao animirana serija.

Dugometražni film "Bright 2", u kojem je trebalo da igra Vil Smit, takođe je otkazan, ali spekuliše se da je razlog za to ispad tog glumca na dodeli Oskara, kada je ošamario komičara Krisa Roka na sceni. 

A da li povećan broj originalnih sadržaja znači i pad kvaliteta na Netfliksu, možete pročitati u odvojenom tekstu.

Komentari (0)

Kultura