Aktuelno iz kulture

Koncert Nemanje Stankovića i Marina Formentija u trećoj večeri Bemusa: Bartok, Šuman i Brams za violončelo i klavir

Komentari

Autor: Tanjug

04/11/2022

-

10:54

Koncert Nemanje Stankovića i Marina Formentija u trećoj večeri Bemusa: Bartok, Šuman i Brams za violončelo i klavir
Koncert Nemanje Stankovića i Marina Formentija u trećoj večeri Bemusa: Bartok, Šuman i Brams za violončelo i klavir - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Festival Beogradske muzičke svečanosti BEMUS 2022 treće večeri u svom programu priredio je koncert srpskog umetnika Nemanje Stankovića na violončelu i italijanskog muzičara Marina Formentija na klaviru, u Sali Beogradske filharmonije.

Na programu su bile kompozicije Bele Bartoka, Roberta Šumana, Johanesa Bramsa i drugih velikih imena klasične muzike.

Nemanja Stanković sa italijanskim kolegom pijanistom Marinom Formentijem započeo je zahtevan program sa savremenim kompozitorom Arvom Pertijem iz Estonije i njegovim delom "Fratres" (1977), jednoj od najizvođenijih kompozicija tog autora.

Na repertoaru tandema srpskog violončeliste i italijanskog pijaniste bio je i mađarski kompozitor Bela Bartok sa "Rapsodijom za violončelo i klavir br. 1, Sz. 88" koja sadrži dva stava ("Lassu. Moderato" i "Friss. Allegretto Moderato").

Na programu su bili i kraća numera Rodiona Ščedrina - "U stilu Albeniza" i "Tri mala komada op. 11" Antona Veberna (Beč,1883 - Mitersil, 1945), austrijskog kompozitora.

Nemanju Stankovića je još 2007. umetnička asocijacija "ArtLink" proglasila za najperspektivnijeg mladog umetnika Srbije. Imao je zapažene nastupe na međunarodnim festivalima: BEMUS, NIMUS, OKTOH, Alpen Clašica, Kotor Art, Mokranjčevi dani, Čelo fest, BUNT, STRINGS, LilaLo.

Pijanista Marino Formenti, koga je prestižni magazin "Los Anđeles Tajms" nazvao "Glenom Guldom 21. veka" po čuvenom kanadskom pijanisti, jedan je od najzanimljivijih muzičara svoje generacije.

Nastupao je na međunarodnim festivalima u Salcburgu, Lucernu, Edinburgu, Raviniji i Aspenu, kao i u glavnim dvoranama Njujorka, Berlina, Beča, Los Anđelesa, Pariza, Londona ili Tokija.

Kao solista, Formenti je svirao sa Filharmonijama Los Anđelesa, Minhena, Njujorka, Kamernim orkestrom Gustav Maler, bečkim Radio-simfonijskim orkestrom, dok je u kamernoj muzici nastupao sa Gidonom Kremerom, Larsom Fogtom, Emanuelom Pahudom, čak i glumcem Ulrihom Matesom.

Robert Šuman i njegovo delo "Fantastični komad op. 73" sa tri stava bio je novi izazov za par muzičkih umetnika.

Upravo je Šuman ostavljen za kraj večerasnjeg koncerta - Johanes Brams - Sonata za klavir i violončelo br. 1, op. 38.

Naravno, muzičari su izašli na bis i odsvirali još nekoliko kompozicija klasike mimo određenog repertoara na veliko zadovoljstvo publike, i time su zaokružili sat i po vremena veoma efektnog i višeslojnog koncerta.

Komentari (0)

Kultura