Aktuelno iz kulture

Trumbetaš Petrović: Opera "Turandot" izgleda kao svetske produkcije

Komentari

Autor: Tanjug

16/02/2023

-

12:38

Trumbetaš Petrović: Opera "Turandot" izgleda kao svetske produkcije
Jasmina Trumbetaš Petrović - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Operska pevačica Jasmina Trumbetaš Petrović rekla je da je dugoočekivana predstava "Turandot" od premijere krajem prošle godine doživela "fenomenalan uspeh", i da joj je zadovoljstvo što učestvuje u naslovnoj ulozi.

Pored toga što će se u ulozi princeze Turandot ponovo pojaviti 23. februara na sceni Narodnog pozorišta, Trumbetaš Petrović je u emisiji serijala "Tanjug reflektor" izrazila i zadovoljstvo što će posle četiri godine ponovo biti postavljena i opera "Aida", sa njenim kolegama Sanjom Anastasijom, Jankom Sinadinovićem i drugima.

Trumbetaš Petrović je napomenula da "Turandot" privlači pažnju publike zato što je to je "opera-bajka, priča o ljubavi, o ledenoj princezi koja zahvaljujući Pricu Kalafu više nije toliko ogorčena na muškarce", pošto je prethodno njena rođaka bila silovana.

Prema njenim rečima, reditelj Mario Pavle del Monako je za "Turandot" osmislio nesvakidašnju postavku, sa savremenom scenografijom i tradicionalnim kostimima, koja "može da se ubroji u svetske produkcije".

Primetivši da je zahvaljujući takvoj postavci i "Pavlu koji je bio sjajan" "Turandot" rasprodat, Trumbetaš Petrović je dodala da očekuje da će predstava živeti i zato što je priča nesvakidašanja bajkovita sa dosta poznatih arija.

"U snimku se ne može uživati kao u živoj interakciji"

Opera Narodnog pozorišta, a samim time i u Srbiji, je napunila 100 godina, a Trumbetaš Petrović je razmišljajući o budućnosti te vrste umetnosti ocenila da je "opera vanvremenska, internacionalna umetnost za sva vremena, ona je večna".

"Samo beogradska opera ima 100 godina, da ne pričam o drugim teatrima. Predstave se obnavljaju sa drugim izvođačima i orkestrima. Umetnost i dalje živi i dalje se traži živa interakcija s publikom", rekla je umetnica.

Prema njenim rečima, u snimku predstave se ne može uživati kao u živoj interakciji sa umetnicima na sceni. 

Tanjug/Jadranka Ilić

 

 

"Teatri će i dalje živeti samo je pitanje da li će moći elitna, vrhunska umetnost moći da se finansira i na koji način. To je skupa umetnost i uglavnom se mnogi teatri u svetu finansiraju mecenarstvom i raznim sponzorima", ocenila je Trumbetaš Petrović. 

"Neophodna kondicija, i na sceni i van nje"

Umetnica je istakla i da joj je drago što je posle otpevanih skoro svih njegovih uloga ušla u malu porodicu Pučinijevih interpretatora, dodavši da je za uspeh u njenom poslu neophodno biti "na i van scene u kondiciji".

"To je stalan rad, usavršavanje, vežbanje, ni dana bez pevanja, jer se to odmah oseti. Glas je živi instrument i jedan dan nevežbanja se oseti", rekla je umetnica.

Prema njenim rečima sa verom u sebe, pozitivnom energijom i stalnim vežbanjem treba pokušati da svaki dan ulepšate, bez obzira koliko na to bio tmuran, prožet uobičajenim problemima.

U svetu koji stalno tone u ratove i krize, "umetnost, naročito opera, je nešto što čoveka oplemenjuje". 

"Ne kažu džaba da operski umetnici mnogo duže žive od običnih ljudi. Valjda zato što na trenutak kad su na sceni potpuno se isključe i žive drugi život", primetila je umetnica.

Komentari (0)

Kultura