Aktuelno iz kulture

Kanski festival izdvojio preko milion dolara na Kovid testove

Komentari

Autor: Variety

21/07/2021

-

16:45

Kanski festival izdvojio preko milion dolara na Kovid testove
Kanski festival - Copyright Tanjug/AP/Vianney Le Caer

veličina teksta

Aa Aa

Godišnja dodela nagrada Kanskog festivala održana je po 74. put, a čuvenom kroazetom, uprkos pandemiji, prošetale su velike zvezde filma, mode i muzike. Održavanje tako velikog događaja nije bilo lako, a Varajeti saznaje da je iz budžeta Festivala potrošeno više od milion dolara na troškove testiranja na kovid-19, za oko 28.000 posetilaca. 

Kada je francuska glumica Lea Sedu otkazala dolazak na Kanski festival, nakon što je potvrđeno da je pozitivna na kovid-19, probudio se strah da bi među zvanicama moglo da dođe do širenja virusa. Međutim, zasad nema dokaza da je održavanje festivala na bilo koji način uticalo na rast broja zaraženih.

"Festival je bio divan i izuzetan. Uspeli smo da ga izvedemo u pravom trenutku i u uslovima koji su bili gotovo normalni, zahvaljujući protokolu koji je pametno i odgovorno osmišljen", rekao je za Varajeti Tjeri Fremo, umetnički direktor festivala.

Tanjug AP/Vianney Le Caer/Invision/AP

 

Nakon što je prošlogodišnji Kanski festival otkazan, u oktobru 2020. održana je simbolična dodela samo jedne nagrade na trodnevnom događaju, na kom je prikazano samo 11 kratkih filmova. Zlatnu palmu odneo je reditelj Sameh Ala za film "I'm Afraid To Forget Your Face". 

"Nismo ni sanjali da će novo okupljanje biti tako dirljivo", kaže Fremo i dodaje da nikada nije video tako mnogo ovacija kao ove godine u Kanu.

Kad je reč o distributerima, stvari se još nisu vratile "u normalu", ali su mnogi od njih ipak otišli zadovoljni iz Kana.

"Ništa ne može zameniti moćno iskustvo gledanja filma na velikom platnu festivala", kaže Gregori Melin iz Kinolodžija, distributera koji je kupio prava na  "Annette" i "Ahed's Knee". "Primetili smo da prodaja filmova na osnovu virtuelnih projekcija mnogo teže ide bez direktne preporuke", dodaje on.

profimedia

 

Mnoge nezavisni distributeri, među kojima su "Neon", "A24", "IFC Films" i "Sony Pictures Classics", dobili su nove naslove u Kanu.

"Fremo je uspeo da okupi filmadžije i predstavi neke zaista izuzetne filmove, uprkos velikom pritisku i teškoćama. Gotovo svi filmovi koje sam video bili su visokog kvaliteta", kaže Majkl Barker, zamenik direktora "Sony Pictures Classics".

Ta distributerska kuća kupila je prava na "Mothering Sunday", ali Barker kaže da je najveće dostignuće festivala, to što je uspeo da ponovo skrene pažnju javnosti na lepotu iskustva gledanja filmova u bioskopima.

Priredila: S. R.

Komentari (0)

Kultura