Autor: Fonet

12/01/2024

Naučnici otkrili gigantsku strukturu u svemiru: Astronomi su pojavi nazvali "Veliki prsten" - Copyright esa.int

Naučnici Univerziteta Centralni Lankašir otkrili su gigantsku strukturu u obliku prstena u svemiru koja ima 1,3 milijarde svetlosnih godina u prečniku i čini se da je otprilike 15 puta veća od Meseca na noćnom nebu gledano sa Zemlje, javlja danas BBC.

Astronomi su tu pojavu nazvali "Veliki prsten", koji čine galaksije i grupe galaksija. Tvrde da je toliko velika da dovodi u pitanje naše razumevanje univerzuma. Prema navodima, ne može se videti golim okom, jer je zaista udaljena i identifikacija svih galaksija koje čine veću strukturu zahtevala je mnogo vremena i računarske snage.

Prema rečima zamenika direktora Kraljevskog astronomskog društva Roberta Mesija sve je više dokaza za preispitivanje onoga što je bila centralna tačka astronomije.

"Ovo je sedma velika struktura otkrivena u univerzumu koja je u suprotnosti sa idejom da je kosmos gladak na najvećim razmerama", kazao je naučnik dodajući da ukoliko su te strukture stvarne, onda je to definitivno "hrana za razmišljanje" za kosmologe i prihvaćeno razmišljanje o tome kako je svemir evoluirao tokom vremena.