"Selfi" sa zastavom - prve slike kineskog rovera na Marsu

Autor: A .T.

11/06/2021

"Selfi" sa zastavom - prve slike kineskog rovera na Marsu
"Selfi" sa zastavom - prve slike kineskog rovera na Marsu - Copyright Tanjug AP/CNSA via AP

Kina je danas objavila prve slike njenog rovera i lendera dok stoje na stenovitoj površini Marsa uz razvijenu kinesku zastavu.

Četiri slike koje je objavila Kineska nacionalna svemirska administracija prikazuje gornji deo rovera Džurong i pogled iz rovera pre nego što se spustio sa platforme.

Džurong je postavio kameru na deset metara udaljenosti od platforme za sletanje a zatim se vratio kako bi napravili grupnu sliku, objavila je Kineska nacionalna svemirska administracija.

Kina je prošlog meseca uspešno spustila na površinu Marsa letelicu Tijanven 1 koja je tri meseca orbitirala oko njega. Sa sobom je ponela rover koji će se koristiti u istraživanju njegove površine. To je za Kinu bio istorijski uspeh jer je druga zemlja posle SAD koja je uspešno spustila letelicu na crvenu planetu, prenosi AP.

Tanjug AP/CNSA via AP

Šestoosovinski rover pregleda deo Marsa nazvan Utopija Planitia, i posebno će se fokusirati na istraživanju znakova vode i leda čiji pronalazak bi bio ključan dokaz i odgovor da li je bilo života na ovoj planeti i da li bi bio moguć.

Zurong je visok 1.85 metara i znatno je manji od američkog rovera Prezerverans koji istražuje planetu uz pomoć malenog helikoptera. NASA očekuje da njen rover prve uzorke tla prikupi tokom jula, dok je planiran povratak na Zemlju 2031. godine.

I dok traje kineska misija na Marsu, njen ambiciozni cilj je da pošalje prvu posadu na novu i prvu kinesku svemirsku stanicu koja je u fazi izgradnje. Tročlana posada će pokušati da obori rekord u dužini boravka u svemiru jedne kineske misije. Tokom boravka planirano je da obave svemirsku šetnju, izvedu brojne eksperimente  i druge radove potrebne za održavanje stanice.

Tokom vremena planirano je još letova kako bi se dopremila oprema i proširila stanica.