Život

Ukoliko se dokaže bezbednost, do početka Olimpijade 2024. iznad Pariza će se putovati vazdušnim taksijem ili dronom

Komentari

Autor: Euronews

09/01/2023

-

23:24

Ukoliko se dokaže bezbednost, do početka Olimpijade 2024. iznad Pariza će se putovati vazdušnim taksijem ili dronom
Ukoliko se dokaže bezbednost, do početka Olimpijade 2024. iznad Pariza će se putovati vazdušnim taksijem ili dronom - Copyright Euronews/Printscreen

veličina teksta

Aa Aa

Vazdušni taksiji bi mogli da postanu stvarnost do 2024. godine, a jedan proizvođač dronova namerava da izbaci svoju bespilotnu letelicu (UAV) do početka Olimpijskih igara u Parizu. 

Proizvođač Volokopter želi da svoj proizvod poznat kao Velociti  ima na tržištu do trenutka kada multi-sportski događaj počne u julu sledeće godine.  Prema navodima nemačke kompanije, četiri puta je manje bučan od konvencionalnog helikoptera i tokom Olimpijade će putovati na udaljenosti od oko 20 kilometara. 

Euronews/Printscreen

 

 Ali sa tako ogromnim tehnološkim skokom koji će se verovatno uskoro dogoditi, pitanje bezbednosti je u prvom planu. 

Za Patrika Kija, izvršnog direktora Agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu Evropske unije (EASA), ove bespilotne letelice sledeće generacije su potpuno opremljene za rešavanje bilo kakvih bezbednosnih problema

"Moj posao je da se uverim da su ta vozila koja mogu leteti bezbedna. Dakle, ako vidite da nešto leti, onda je bezbedno i dobilo bi sertifikat posebno za Letnje olimpijske igre 2024. Mi ćemo izdati sertifikat letelici koja će pružati taksi usluge između aerodroma Šarl de Gol i centra Pariza. A ako je sertifikovan, to znači da je bezbedan. Kada to kažemo, znači da proveravamo da je na istom nivou kao i komercijalni avion. Dakle,ako leti 2024, to je zato što je bezbedno. U suprotnom - neće leteti", rekao je Patrik Ki za Euronews. 

Šef EASA-e takođe kaže da će se veoma voditi računa o zagađenju životne sredine kao i o buci koju može da stvori dron.

 "Trenutno radimo na tome koji bi nivo buke za građane bio prihvatljiv  u poređenju sa autobusom ili kamionom ili nečim sličnim. I iz ovog nivoa prihvatljive buke izvući ćemo zaključke o broju dronova koji mogu da lete tako da ne želimo da građani ili komšije budu izloženi prevelikoj buci" , kaže Ki.

Nulta emisija štetnih gasova, malo buke ali prvo za "dublji džep"

Većina novih dronova u su potpuno električni, što znači nulta emisija štetnih gasova. Ovaj zeleni element savršeno se uklapa u Strategiju 2.0 Evropske komisije o dronovima, koja ima za cilj da integriše vazdušne taksije u inicijativu EU za „pametne, zelene i digitalne“ gradove.

Glavni cilj ove strategije je dalji razvoj evropskog tržišta dronova i velikih komercijalnih operacija za upotrebu u druge svrhe. Ovo uključuje transport medicinskih proizvoda, koji prema Andreasu Bošenu, izvršnom direktoru zajedničkog preduzeća SESAR, spasava živote.

"Jedan od naših projekata, SAFIR-Med, već pokazuje koliko je važno dostaviti medicinsku opremu, uzorke krvi, organe, bilo šta, iz jedne bolnice u laboratoriju ili u drugu bolnicu. Bezbednije je, brže je i održivije," kaže Bošen za Euronews.

Euronews/Printscreen

 

Dronovi spasavaju živote svuda u Evropi, ali i na globalnom nivou donoseći vakcine, hitnu medicinsku opremu na bezbedan i efikasan način ljudima kojima je potrebna. Jedno istraživanje koje je proveo AirRMOUR širom Evrope pokazuje da je prihvatanje medicinskih isporuka dronovima daleko više od 50 odsto, ali još nije dovoljno za taksi i lične usluge.

Druga studija koju je naručila EU procenjuje da bi sektor dronova mogao da stvori do 145.000 novih radnih mesta širom celog kontinenta, sa mogućom vrednošću od 14,5 milijardi evra do 2030. 

Sledeće pitanje je o pristupačnosti cena.

Za većinu ljudi, cena korišćenja avio taksija u 2024. će najverovatnije biti visoka, ali Brisel i proizvođači se nadaju da će se to promeniti u bliskoj budućnosti povećanjem proizvodnje i potražnje za bespilotne letelice sledeće generacije.

Komentari (0)

Magazin