Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra I Karađorđevića i Savskog trga: Šta se sve menja u srcu Beograda?
Komentari02/05/2025
-16:02
U toku su radovi na rekonstrukciji Bulevara kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića, nekadašnjoj Savskoj ulici, koji su deo šireg projekta preuređenja Savskog trga i okolnog područja u Beogradu.
Ova značajna investicija obuhvata izgradnju novih kulturnih i obrazovnih objekata, kao i pripreme za buduće metro stanice, čime se ovaj deo grada transformiše u moderni investicioni kvart.
Miroslav Čučković, gradski menadžer Beograda, za Euronews Srbija detaljno je objasnio ciljeve rekonstrukcije i očekivane promene u ovom delu glavnog grada.
Obnova gradske infrastrukture i novi kulturni i obrazovni centri
"Iza nas se nalazi bulevar Kralja Aleksandra I Karađorđevića, nekadašnja Savska ulica, u kojoj se vrši totalna rekonstrukcija kompletne infrastrukture u samoj saobraćajnici, koja je neophodna da bi mogao da se napoji ovaj naš investicioni kvart, kako ga mi zovemo, sa svom neophodnom energijom", rekao je Čučković.
On objašnjava da su radovi fokusirani na obnovu podzemne infrastrukture, posebno toplovoda, kako bi se omogućilo nesmetano funkcionisanje novih objekata.
"Ovo što vidite je sad veliki magistralni toplovod koji se radi u samom bulevaru. Predviđeno je da on napoji sa leve strane bulevara u pravcu Savskog trga nekadašnju staru poštu koja postaje sada nova u onom starom ruhu. Imaće onaj izgled od pre Drugog svetskog rata i tu će biti pozorište", kaže Čučković i objašnjava da se u blizini grade i obrazovni objekti koji će značajno unaprediti ovaj deo grada.

Euronews Srbija
"Nakon toga vidite iza ovih banera vide se krovovi, odnosno već je pod krovom i škola i obdanište. Tako da se nadamo da će to biti završeno za početak nove školske godine, a krenula je konačno i rekonstrukcija stare železničke stanice, koja je vezana za novi Istorijski muzej u tom prostoru", rekao je Čučković.
On smatra da je jedan od najvažnijih elemenata projekta izgradnja metro stanica koje će učiniti Savski trg čvorištem gradskog saobraćaja.
"Najvažnija stvar za nas kao grad jeste što ćemo mi imati već ove godine započete radove na iskopu metro stanice koja će biti jedna od najvažnijih u Beogradu zato što će se tu sresti prva i druga linija", rekao je Čučković.
"Ova godina je predviđena za početak izrade metro stanica"
On objašnjava da će prva linija metroa povezivati Železnik preko Banovog brda, Ade Ciganlije, Sajma, Mostara sa Savskim trgom, pa dalje ka Skadarliji, Pančevačkom mostu sve do Mirijeva, dok će druga linija prolaziti iz pravca Zemuna i Novog Beograda ka Slaviji.
Čučković ističe da su radovi na metrou već u toku i da je ova godina ključna za početak iskopa stanica.
"Mi na metrou radimo već dve godine intenzivno. Ova godina je predviđena za početak izrade metro stanica i preduslov za ulazak same mašine koja će kopati tunele za metro. Dve su krizne tačke što se tiče ulaska same mašine za kopanje tunela. Jedna je u Belim vodama, odnosno iz pravca Železnika i tu imamo eksproprijaciju 22 objekta i to je ono na šta smo sada fokusirani, da se taj narod isplati i da ti ljudi odu sa tog prostora i da nađu neko novo svoje stambeno mesto, a da tu mašina uđe u brdo", rekao je Čučković i dodao:

Euronews Srbija
"I s druge strane, pošto imaju dve koje dolaze jedna ka drugoj, iz pravca Pančevačkog mosta, tu je takođe sada veštačenje u toku i u skladu sa zakonom o eksproprijaciji isplata stanovništva koje živi u tom delu Beograda kako bi oni mogli da nađu svoje novo mesto za život, a da tu uđe i druga TBM mašina. Potrebno je da se na tih 16 stanica, i Sajam, i Mostar, i ova ovde na Savskom trgu, čiste platoi i videćete u narednih nekoliko dana uklanjanje one pumpe u Požeškoj ulici na Banovom brdu, na uglu sa ulicom Blagoja Parovića, tu će biti takođe metro stanica", rekao je Čučković.
On objašnjava da su investicije vredne više milijardi dinara i da uključuju različite projekte.
"Ovo je jedan kompleksan prostor zato što tu radi Beograd na vodi svoje stvari, Vlada Republike radi svoje stvari kao što je Ministarstvo kulture koje radi Istorijski muzej, to su sve više milijardi dinara investicije. Takođe, mi kao grad radimo ovo najvažnije, to je izgradnja metroa. Rekonstrukcija ovog bulevara jeste kombinovana investicija zajedno sa drugim ulicama i Beogradom na vodi i našim preduzećem za puteve Beograda", kazuje Čučković.
"Metro će Beograd učiniti drugačijim, saobraćajno uređenijim, ugodnijim mestom za život"
Gradski menadžer podseća na druge uspešne projekte rekonstrukcije u Beogradu, koji pokazuju posvećenost grada unapređenju infrastrukture.
"Mi smo preko pet stotina ulica u proteklih godinu i po dana rekonstruirali na ovaj način, setimo se samo bulevara Despota Stefana, pa Višnjičkog bulevara koji je sad proširen, pa Nikole Dobrovića na Novom Beogradu i tako dalje. Te aktivnosti sad se zahuktavaju s obzirom da kreće građevinska sezona u punom jeku i raduje me što smo danas na Praznik rada ovde sa ovolikim brojem radnika i što oni silovito se trude da Beograd postane još lepše mesto za život", primećuje Čučković.
On objašnjava da je 2025. godina ključna za početak radova na metrou, dok će naredna godina doneti intenzivnije aktivnosti.
"Ova godina je ta, glavni iskopi za stanice i radovi će biti u ovoj godini, sledeće godine će biti glavno pokretanje i ulazak mašina, tzv. krtica kopanja tunela. I to je stvar koja ide paralelno sa procesom koji se tiče nabavke vozila, odnosno vagona i samih vozova. Sve to rade renovirane kompanije, od francuskog EGIS-a preko Power China, nadzor je Deutsche Bahn, najbolja nemačka kompanija za železnicu i Alstom je neko ko isporučuje opremu i mašine i vozove", rekao je Čučković poredeći beogradski metro sa nedavno završenim projektom u Solunu:
bgmetro.rs
"Solun je dobio svoj metro posle više od deset godina izgradnje, ima manje stanica nego mi, devet stanica, mi radimo u toj prvoj fazi 16, ali neće sa time stati. Savski trg je mesto gde će se u čvorištu naći dve linije metroa, praktično ova koja ide od Bežanijske kose preko Zemuna, od Novog Beograda, Arene, Sava centra, prolazi ispod novog Srpskog mosta. I to je stvar koja će zaista učiniti Beograd potpuno jednim drugačijim i saobraćajno uređenijim i ugodnijim mestom za život", rekao je Čučković.
On naglašava da će novi saobraćajni projekti povezati različite delove Beograda.
"Napomenuću da se uveliko priprema i početak kopanja tunela kod Ekonomskog fakulteta, i direktna veza sa bulevarom Despota Stefana, i praktično od Karaburme i Mirijeva, vi možete Višnjičkim bulevarom brzo u budućnosti doći do novog Srpskog mosta, koji će umesto postojećeg koji ima dve trake imati četiri saobraćajne trake, imaće nezavisnu tramvajsku bašticu koja će biti za tramvaje, imaće pešačko-biciklističke staze. i to je stvar koja u ovom trenutku jeste nešto što se može očima videti u Beogradu", kazuje Čučković.
Na kraju, on najavljuje da će radovi na Bulevaru kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića biti završeni "do sredine jula, kad će biti u potpunosti pušten ovaj deo u saobraćaj".
Gostovanje Miroslava Čučkovića u celosti pogledajte u video prilogu.
Komentari (0)