Društvo

Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula kampanju "Dobro pazi, voz nailazi!"

Komentari
Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula kampanju "Dobro pazi, voz nailazi!"
Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula kampanju "Dobro pazi, voz nailazi!" - Copyright profimedia

Autor: Tanjug

04/12/2025

-

10:12

veličina teksta

Aa Aa

Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije (ABS) pokrenula je kampanju pod sloganom "Dobro pazi, voz nailazi!" s ciljem da se podigne svest o rizicima na putno-pružnim prelazima i unapredi znanje učesnika u saobraćaju o bezbednom i pravilnom načinu prelaska preko pruge.

"Ovu kampanju Agencija realizuje u saradnji sa Infrastrukturom železnice Srbije, Ministarstvom unutrašnjih poslova - Upravom saobraćajne policije, Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP 'Putevi Srbije', s ciljem da se podigne svest o rizicima na putno-pružnim prelazima i unapredi znanje učesnika u saobraćaju o bezbednom i pravilnom načinu prelaska preko pruge", rekao je za Tanjug pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Veljko Ćurčić. 

On je naveo da analize Agencije pokazuju da se najveći broj saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima dešava zbog nepažnje i nepoštovanja saobraćajne signalizacije - od prolaska između spuštenih polubranika, ignorisanja semafora, do neopreznog prelaska vozila preko samog koloseka. 

U značajnom broju slučajeva vozači ne smanjuju brzinu niti zaustavljaju vozilo kako bi osmotrili prugu, što dovodi do situacija u kojima je reakcija mašinovođe nedovoljna da spreči nezgodu, naglasio je Ćurčić. 

"Na prelazima sa aktivnom signalizacijom (branici i polubranici), skoro svaki deseti vozač prelazi preko pružnog prelaza u trenutku kada je uređaj aktiviran i kada je prelaz strogo zabranjen, dok svaki treći, od onih koji krše propise, obilazi polubranike kada su spušteni", rekao je Ćurčić. 

profimedia

 

Prema podacima, kako je naveo, godišnje se polomi i ukrade više od 1.000 branika i polubranika, što dodatno povećava rizik po bezbednost saobraćaja. Kada uređaj nije aktiviran (kada je dozvoljen prelaz), svaki treći vozač se zaustavlja i osmatra prugu, svaki drugi smanjuje brzinu, dok svaki peti prelazi preko koloseka bez ikakvog smanjenja brzine. 

"Na prelazima sa pasivnom signalizacijom, dva od tri vozača prolaze bez zaustavljanja i pored jasno postavljenog znaka STOP, tek svaki deseti vozač smanjuje brzinu, a svaki treći se zaista zaustavi ispred prelaza", kazao je Ćurčić.

Kako je naveo, iako je procenat učešća poginulih na putno-pružnim prelazima u proseku od jedan do tri odsto u odnosu na ukupan broj poginulih na godišnjem nivou, zabrinjavaju podaci da na putno-pružnim prelazima u Srbiji godišnje bude povređeno više od 60 lica, dok život izgubi u proseku šest do sedam osoba. 

"U poslednjih pet godina, na ovim lokacijama poginula su 33 lica, a povređeno 279. Posledice sudara sa vozom gotovo uvek su teške, jer zbog mase i dugog zaustavnog puta voza izbegavanje sudara u velikom broju slučajeva nije moguće", objasnio je je Ćurčić. 

On je istakao da jedan trenutak nepromišljenosti ili nepažnje na putno-pružnom prelazu može imati tragične posledice. 

Agencija za bezbednost saobraćaja apeluje na vozače da uvek ispred putno-pružnog prelaza zaustave vozilo, da poštuju svetlosnu i zvučnu signalizaciju i da nikada ne prelaze preko pruge ako je voz na vidiku ili su rampe spuštene, naveo je Ćurčić. 

"Poštovanje signalizacije nije stvar izbora, već stvar odgovornog i bezbednog ponašanja u saobraćaju. Zato podsećamo: 'Stani, pogledaj, oslušni - tek onda pređi', zatim 'rampa nije prepreka - ona ti čuva život, voz ne može da stane brzo - ti možeš. Čuj sirenu - ne ignoriši opomenu! Tvoja bezbednost počinje pažnjom. Dobro pazi - voz nailazi'", istakao je Ćurčić.

Komentari (0)

Srbija