Društvo

Profesor Ivić o obrazovanju u Srbiji: Stanje je loše, stalno se pogoršava i nema naznaka da će se popraviti

Komentari

Autor: Euronews Srbija

26/10/2021

-

22:27

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Obrazovni sistem u Srbiji je loš, stalno se pogoršava i nema naznaka da će se popraviti, ocenio je profesor Filozofskog fakulteta Ivan Ivić. 

Ivić je u emisiji Euronews veče rekao da je jedan od glavnih problema predškolsko obrazovanje, koje treba da uđe u sistem obrazovanja, a ne da bude mesto gde se samo čuvaju deca.
 
"Predškolsko obrazovanje je koncepcijski bilo najbolje jer je dete stavljalo u središte svih zbivanja, dok su na višim nivoima nastavnci opsednuti programima i kako će njih oceniti, a ne procesom učenja i onog ko uči", objasnio je Ivić, koji je svoje naučno istraživanje posvetio intelektualnom razvoju i sposobnosti za učenje kod dece. 

On je posebno kritikovao nove programe koji prave haos u predškolskom obrazovanju. 

"Imamo jasleni uzrast, vrtiće i program godinu dana pre polaska u školu. Sada je ta razlika poništena. Naše jasle su bile loše ustanove u koje roditelji nisu mogli da privire, ali napravili smo da budu vaspitno obrazovne insitucije, gde se brine o razvoju govora, vaspitanju i dobrom osećanju dece. Sada rizikjuemo da i to upropastimo".

Euronews/Printscreen

 

Prema njegovim rečima onlajn nastava je dodatno istakla u prvi plan loš kvalitet obrazovanja, jer je ukinula sam boravak u školi, interakciju nastavnika i učenika, međusobno učenika, slobodne aktivnosti i sve ono što čini školu.

Kako kaže, danas nema ponavljanja, kaznene mere i pritska da se uči, a izgubljena je i uloga prosvetne inspekcije, koja proverava nastavu i ocenjuje učenike.

"Nema drugih spoljnih provera, došlo smo do društevene igre, koja se zove mi kobajagi učimo, a nastavnici kobajagi ocenjuju. U školi imamo bubanje. Nastavnici su pod velikim prtiskom roditelja, direktora i društva, jer je ocena za sad jedina mera efekata škole. Ocenu više ne donosi samo predmetni profesor, već nastvničko veće, nastvnci koji hoće strože da ocenuju, ili su pod pritiskom, pa ocena više nije relavantan pokazatelj znanja", poručio je Ivić.
 

Komentari (0)

Srbija