Društvo

Jeftinija dnevna karta za gradski prevoz, cena neće biti najavljenih 200 dinara

Komentari

Autor: Euronews Srbija, Tanjug

09/04/2023

-

11:37

Jeftinija dnevna karta za gradski prevoz, cena neće biti najavljenih 200 dinara
Jeftinija dnevna karta za gradski prevoz, cena neće biti najavljenih 200 dinara - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

veličina teksta

Aa Aa

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da će cena dnevne karte u gradskom prevozu pojeftiniti i da će, umesto najavljenih 200 dinara, biti 120 dinara.

Šapić je na TV Prva rekao da će u maju početi novi sistem naplate karata i da će, ako bude još nekih korekcija cene karata, javnost biti obaveštena blagovremeno, dodajući da cene mogu samo da idu na dole.

"Imali smo veliko skidanje cene karata, sada je samo 1.000 dinara karta za sedam dana. Da bi proporcionalno skinuli sve cene do kraja danas su mi javili da za ovu sa 200 idemo na 120 dinara", rekao je Šapić. 

Dodao je da ono što može da kaže do momenta dok ovo ne postane zvanično, jeste da cene mogu da idu samo na dole. 

"Mi smo spremni na žrtvu da bismo vratili poverenje u javni prevoz", rekao je Šapić.

Gradonačelnik je ponovio da će novi sistem naplate u javnom gradskom prevozu biti daleko jednostavniji, jeftiniji i efikasniji. 

"Radimo paralelno na više nivoa. Režemo troškove u GSP-u, dok ćemo potpuni uvid u stanje stvari imati kada preuzmemo sistem koji sada kontroliše privatnik. Sadašnji sistem se pokazao po svim aspektima nefunkcionalan, neisplativ i loš po Grad", rekao je Šapić.

Podsetio je da je od uvođenja novog sistema opala naplata za tri milijarde dinara, odnosno 25 miliona evra na godišnjem nivou. 

Prema njegovim rečima, građani će u početku kupovati karte preko sms-a, kao i na nekoliko prodajnih objekata u prestonici, dok će tokom leta ta prodaja zaživeti na beogradskim kioscima i putem aplikacije. 

"Beograđani stariji od 65 godina moći da izvade doživotnu kartu"

Šapić je naveo i da će građani Beograda stariji od 65 godina moći da izvade doživotnu kartu za javni gradski prevoz i podsetio da su do sada to morali da rade jednom godišnje, uz čekanje u redu, dodajući da će im postojeće karte važiti do kraja godine.

Istakao je da će i kontrola karata biti jednostavnija jer će to od sada raditi komunalni milicioneri - Beli, a koji su i do sad morali da učestvuju u tom procesu. 

"Grad Beograd je raspisao prijem za novih 200 i dodatni zahtev Vladi Srbije za prijem novih 1.000 Belih, dok ćemo svim kontrolorima koji sada rade ponuditi da uđu taj novi sistem, uz adekvatnu obuku i ispunjenje određenih uslova. Ti ljudi će imati priliku da nastave da rade, ali da rade i druge poslove iz nadležnosti Belih", naveo je on.

Podsetimo, Skupštini grada Beograda 13. aprila biće predložen novi sistem javnog prevoza koji bi trebalo da važi od 1. maja, najavio je ranije gradonačelnik.  Šapić je rekao 7. aprila da je nezadovoljstvo i korisnika i Grada raslo, zbog čega je predložena promena sistema i drastično pojeftinjenje javnog prevoza u Beogradu.

"Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 200 dinara", rekao je Šapić.

On je dodao da će sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštati hiljadu dinara, koliko je ranije koštala trodnevna.

"Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara. Pojeftinjenja, dakle, idu skoro i do pedeset procenata, što mislim da će ljude opredeliti da plaćaju prevoz", istakao je Šapić. 

Dodao je da će građani biti obavešteni o svemu.

"Ljudima ćemo ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija", rekao je Šapić. 

Neće biti više validiranja karti. Ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza, već će mu biti data mogućnost da kaznu plati, i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni. 

"Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata, niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila, i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama", naglasio je Šapić. 

Komentari (0)

Srbija