Društvo

Kako se kontrolišu autobusi koji voze decu na ekskurzije: Policija isključila osam vozača zbog alkohola

Komentari

Autor: Slavica Tuvić

05/06/2023

-

09:12

Kako se kontrolišu autobusi koji voze decu na ekskurzije: Policija isključila osam vozača zbog alkohola
Kako se kontrolišu autobusi koji voze decu na ekskurzije: Policija isključila osam vozača zbog alkohola - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević, Dušan Aničić

veličina teksta

Aa Aa

Po Pravilniku o ekskurzijama svaki direktor škole u obavezi je da obavesti policiju 72 sata pred polazak na put. Nijedan autobus ne kreće sa parkinga dok detaljno ne bude pregledan, a vozači ne prođu neophodne testove.

Pukovnik Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije kaže da je od početka godine policiji prijavljen 4.961 organizovani prevoz dece, kao i da je obavljeno 6.540 kontrola autobusa i isto toliko vozača.

"Zbog utvrđenih nepravilnosti, nije dozvoljeno sa otpočinjanjem 48 prevoza, u 26 slučajeva zbog neispunjavanja propisanih uslova autobusa, a u 22 slučaja propisanih uslova vozača", naveo je Lakićević.

Objašnjava da su kod 17 autobusa utvrđene nepravilnosti jer nisu imali odgovarajuću opremu ili dokumentaciju, a u devet slučajeva je na kontrolnom tehničkom pregledu utvrđena neispravnost vozila.

"Takođe, osam vozača je isključeno iz saobraćaja jer su bili pod dejstvom alkohola, a 14 vozača nije ispunjavalo ostale propisane uslove - neposedovanje propisane dokumentacije ili neispunjavanje uslova u pogledu potrebnog odmora pre otpočinjanja prevoza", navodi Lakićević.

Serdar: Policija dobro radi posao

Zoran Serdar, predsednik Odbora za dečiji i omladinski turizam asocijacije YUTA kaže da je u slučaju OŠ "Jelana Ćetković" policija dobro obavila svoj posao i deca su bezbedno krenula i bezbedno se vratila sa puta. Jedino je polazak kasnio dva i po sata.

Tanjug/Dušan Aničić

 

"Na svaki nedostatak koji bi se utvrdio prilikom pregleda autobusa i vozača, policija odmah reaguje. Vozilo ili vozač se isključuju iz saobraćaja i čeka se zamena ili ispravljanje greške. U ovom slučaju je u pitanju neodgovornost vozača. Jedan nije ispratio da je njegovo lekarsko uverenje isteklo, a mora da bude do godinu dana starosti, dok je kod drugog detektovan alkohol u krvi. To sigurno nije znao vlasnik prevozničke kuće, a još manje vlasnik agencije koja je organizovala putovanje. Takav propust se uvek može desiti, ali tu je policija da ne dozvoljava da se krene na put", rekao je on.

Pojašnjava da je Pravilnik o izvođenju ekskurzija jasan, da u njemu piše da svaki autobus mora biti pregledan pre polaska, da mora da bude sve ispravno - svetlosna signalizacija, kočioni sistem, vozač da ima lekarski pregled, da je autobus prošao tehnički pregled (izveštaj do mesec dana).

"Tek kada se utvrdi da je vozilo ispravno, autobus kreće. Tačno je da imamo manje vozača i manje autobusa nego što bi trebalo. Zakon ponude i potražnje je takav da za dobre autobuse i dobre vozače moramo više da platimo. Zato su cene ekskurzija skuplje. Ono što je najvažnije, roditelji nemaju zbog čega da brinu", rekao je on.

Nedostatak vozača

Kontrola autobusa pre realizacije svake ekskurzije nije ništa novo. To je uvedeno kao obavezna mera bezbednosti u realizaciji đačkih putovanja pre desetak godina. 

Srbija ima veliki problem nedostatka vozača i dobrih autobusa. To što je prevoznik saopštio da su oba vozača dobila otkaz ne znači mnogo. Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja Srbijatransport, kaže da su ti vozači verovatno već sutradan dobili posao kod drugog prevoznika jer Srbija nema dovoljno vozača.

Tanjug/Dušan Aničić

 

"Iz godine u godinu taj problem postaje sve veći, zato što još uvek nisu doneti određeni zakonski akti, a koje smo mi inicirali i koji su u skladu sa direktivama EU. Početna obuka je sada je mnogo skupa. Primera radi, početnu obuku van srednjih škola u prethodne tri godine je završilo oko 700 ljudi za vozače. Da bi se obezbedila prosta reprodukcija trebalo je da bude 9.000 vozača. Taj problem dramatično raste iz godine u godinu", rekao je Aleksić.

Dodaje da je u Srbiji 50 odsto vozača starije od 50 godina, a samo devet odsto vozača mlađe od 30 godina. Analize koje su rađene pre korone pokazale su da u Srbiji nedostaje oko 12.000 vozača, a Aleksić kaže da je to sada mnogo više, oko 15.000.

"Najviše vozača nedostaje u autobuskom saobraćaju. Tu nedostaje 25 posto profesionalnih vozača. Tu onda nema dobre selekcije", rekao je Aleksić.

Kontrole MUP-a prošle godine

Prema podacima MUP-a  policiji je prošle godine prijavljeno 8.096 organizovanih prevoza dece, prilikom čega je izvršena kontrola 12.669 autobusa i isto toliko vozača. Zbog utvrđenih nepravilnosti, nije dozvoljeno sa otpočinjanjem 100 prevoza, u 62 slučaja zbog neispunjavanja propisanih uslova autobusa, a u 38 slučaja neispunjavanja propisanih uslova vozača.

Kod 45 autobusa su utvrđene nepravilnosti u pogledu neposedovanja odgovarajuće opreme ili dokumentacije, a u 17 slučajeva je na kontrolnom tehničkom pregledu utvrđena neispravnost vozila. Šest vozača je isključeno iz saobraćaja jer su bili pod dejstvom alkohola, a 32 vozača nisu ispunjavali ostale propisane uslove (neposedovanje propisane dokumentacije ili neispunjavanje uslova u pogledu potrebnog odmora pre otpočinjanja prevoza).

Komentari (0)

Srbija