Politika

TikTok kao poligon za promociju: Gosti Euronews centra o tome šta političari rade na mrežama i kakav je efekat na birače

Komentari

Autor: Euronews Srbija

22/11/2023

-

22:11

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

U Srbiji je počelo sa Goranom Vesićem mnogo pre izborne kampanje. Nakon toga su se priključile neke državne institucije poput MUP-a i Vojske Srbije, a otkada je počela kampanja tamo su stigli i drugi političari. 

Reč je o TikTok-u, najbrže rastućoj društvenoj mreža kratkih video snimaka, koja ima oko milijardu korisnika širom sveta. Međutim, pre Vesića  na ovoj mreži bilo je još naših političara kao što su Šešelj, Vuk Jeremić i Marinika Tepić, ali oni nisu pravili sadržaj koji se ovde prati i koji bi trebalo da pre svega bude duhovit. 

Inače, na TikToku je najviše jmladih, pa učesnici izbora ovih dana pokušavaju da putem njega dođu do još jedne baze potencijalnih glasača. Novinarka Euronews Srbije Lana Nanovski kaže da je sve više političara koji su počeli da koriste TikTok i da svojim sadržajem privlače veliku pažnju korisnika.

"Goran Vesić je i dalje najpopularniji. On je svoj TikTok profil na pravio još 2021. godine, dok je još bio zamenik gradonačelnika Beograda. On je na neki način klasika tamo. U mojoj anketi koju sam sprovela na Instagramu o tome šta korisnici misle o političarima na TikToku, svi su naveli da su Aleksandar Vučić i Siniša Mali krinč, da im to nije najbolje urađeno, ali za Vesića kažu da je on tamo već domaći. On zaista ima tu titulu, tu je takođe i Milica Zavetnica, kako ona sebe inače tamo i naziva, Boško Obradović je takođe tu primećen. Verujem da će se tom spisku pridružiti jako brzo i Vučić i Mali koji su tu još uvek novi", rekla je ona.

Euronews

 

Profesor sociologije Dalibor Petrović dodaje da uz nove, društvene, mreže ide i nova terminologija.

"Krinč je nešto što je aut, što je loše, nešto što treba izbegavati. Efekat sadržaja na mrežama može da bude i dobar i loš, zavisi koja je namera. Ovo je jedan rizičan poduhvat, kada su političari u pitanju. Međuitm, može da se doživi kao logičan potez", rekao je on.

Euronews

 

Komunikacijski strateg iz Londona Đorđe Trikoš kaže da je ova platforma zanimljava za komunikaciju ali i učenje o ciljnim grupama.

"TikTok je transformisao komunikaciju u zapadnom svetu. Ima specifičnosti koje definišu kako mladi komuniciraju. Svako ko želi da im se i politčki obrati mora to da zna. Ovo nije neozbiljna platofrma, ima veliku komericjalnu ulogu. Može mnogo toga da donese", rekao je on.

Komentari (0)

Srbija