Politika

Vučić obišao radove na Fruškogorskom koridoru: Most na Dunavu kod Petrovaradina biće otvoren pre kraja 2026.

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Tanjug

12/07/2025

-

11:09

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas obraćajući se građanima tokom obilaska radova na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina koji je deo Fruškogorskog koridora, da je most 70 odsto već fizički završen i najavio da će biti otvoren pre kraja 2026. godine.

"Srećan sam što sam danas ovde sa vama u Novom Sadu. Ovaj most je već 70 odsto fizički završen. U aprilu ćemo da ga spojimo i pre kraja 2026. da ga otvorimo. Tri mosta se grade u Novom Sadu. I zapamtite, dragi prijatelji, ostaće ovo vreme zapamćeno kao vreme u kojem ste najviše gradili i najviše radili", rekao je Vučić.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Kako je rekao, došlo je neko čudno vreme u kojem neki ljudi napadaju rad i kada zemlja napreduje, kada se gradi.

"I ovde, i na svakom drugom mestu su pokušavali da spreče i progres, i izgradnju, što niko u svetu normalan ne može da razume. Ali sam ja zahvalan vama, jer zahvaljujući vašoj podršci, vašoj snazi, vašoj hrabrosti, uspeli smo da nastavimo da gradimo zemlju, da zemlju činimo uspešnom. Jednoga dana, samo nemojte da dozvolite da se prave da su jednako zaslužni, jer mi ovo ne samo da radimo sami, kad kažem sami, vi to radite sami, vi građani koji volite Srbiju i koji želite da vidite Srbiju u budućnosti mnogo uspešnijom i mnogo naprednijom, već ovo gradimo uprkos njima", rekao je Vučić.

Istakao je da su svaki napor pokušali da osujete i izgradnju bilo čega pokušali da zaustave.

"Svaki progres da spreče, tražili su da Srbija stane. A jedino što smo mi hteli, to je da Srbija ide napred, da Srbija ne sme da stane, da se Srbija gradi, da Srbija radi. Hvala vam na ovom veličanstvenom dočeku", poručio je Vučić brojnim građanima koji su ga dočekali i pozdravili ispred mosta.

Vučić je najavio da će uskoro posetiti Novi Sad.

"Uskoro se vidimo u Novom Sadu. Znam koliko su ljudi u Novom Sadu propatili svih ovih meseci. I posle teške tragedije, razumljivo je, ali propatili su i zbog maltretiranja i terora onih koji su uništavali sve po Novom Sadu", rekao je Vučić.

Istakao je da su ti isti uništavali i slobodu okupljanja i slobodu političkog delovanja koristeći grad i građane.

"Sprečavali su kretanje svim ljudima i mislili da imaju pravo na to. Dolazimo u Novi Sad da pokažemo da Novi Sad pripada svima i da srpsku Atinu ne mogu da unište. I druga stvar, nemojte da izgubite iz vida da smo se suočili sa do sada najbolje organizovanom obojenom revolucijom na evropskom tlu. Mnogo novca, mnogo dobre organizacije, mnogo svega su uložili u to da sruše Srbiju. Da sruše jedno od retkih nezavisnih i suverenih zemalja na tlu Jugoistočne Evrope", rekao je Vučić.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Naglasio je da nisu uspeli samo zahvaljujući građanima i njihovoj hrabrosti, posvećenosti i ljubavi prema Srbiji.

Obilasku su prisustvovale ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednik Pokrajinske vlade Maja Gojković i direktor Koridora Srbije Aleksandra Antić.

"Blokade nisu uspele da zaustave izgradnju važnih projekata, ali nanele štetu"

Predsednik je takođe rekao da blokade nisu uspele da zaustave izgradnju važnih infrastrukturnih projekata u Srbiji, ali da su nanele štetu koja se meri u stotinama miliona evra i poručio da će oni koji su hteli rušenje države i tu štetu nanosili morati da ogovaraju.

"Usporene su neke druge stvari, a mi ovo radimo. Da li uvek ljudima odgovara, da li postoji neki problem? Pa postoji, ali rade ljudi vredno, rade ljudi ozbiljno. Sad moramo da rešavamo probleme sa Smajlijem gore na severu koji su se pojavili i to ćemo da rešavamo. Moramo da rešavamo druge probleme na nekim drugim lokacijama u centralnoj Srbiji. I to ćemo da rešimo i da nastavimo sve kako smo i krenuli", rekao je Vučić odgovarajući na pitanje novinara da li je zbog  blokada možda usporena izgradnja nekih važnih infrastrukturnih projekata.

Predsednik je rekao da se nada da će na jesen biti otvoren put Vrnjačka Banja - Vrba do ulaska u Kraljevo u dužini od 12 kilometara.

"Mnogo mi je važno da do maja i juna završimo Adrane i Preljinu, odnosno Čačak - Kraljevo, jer kad završite Čačak - Kraljevo i onda ubrzanjem obilaznice oko Kragujevca, imate celu Šumadiju i južni deo Šumadije spojeno. Onda nam ostaje uz Karađorđa severni deo Šumadije i onda za Šumadiju možemo reći da nema regije u Evropi koja bi bila tako premrežena", objasnio je on.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Vučić je na pitanje novinara šta narod u Srbiji spaja, a šta razdvaja rekao da ljude u Srbiji uvek spaja ljubav prema državi. 

"Kad naš čovek oseti da mu neko državu dira i da mu državu ugrožava, onda razvija sve svoje odbrambene mehanizme i tu zemlju štiti. Videli ste atmosferu i raspoloženje ljudi, osećaju i vide ljudi da je obojena revolucija propala, raduju se tome. U pravom su borbenom duhu za izgradnju, za napredak Srbije i mnogo se tome raduju", naglasio je on.

Predsednik je rekao i da se šteta koju su blokade nanele Srbiji meri u stotinama miliona evra, jer postoji posredna i neposredna šteta, ali da je to teško izračunati.

"Ogromno je to, u stotinama miliona evra, da ne kažemo u milijardama, jer imate direktnu, dakle neposrednu i takozvanu posrednu štetu. Teško je to izračunati, ali ćemo se baviti time. Kako ću da objasnim koliko automobila ide na Arad i ide preko Rumunije i Bugarske na putu za Tursku, a neće da ide preko Srbije, jer ne znaju da li će neka budala da im stane na putu ili neće", rekao je on odgovarajući na pitanje da li postoji neka procena koliko su blokade nanele štete Srbiji.

Vučić je rekao da neko mora da pronađe način da izračuna štetu, ali da su investicije 46 odsto manje nego u prvih šest meseci prethodne godine.

"Nećemo moći da nadoknadimo, to je sigurno, ali nadoknadićemo sledeće godine. Borićemo se, ponovo ćemo da podižemo zemlju. Sve što su pokušali da sruše, sve što su pokušali da unište, uspeli su ponešto da uspore, ali glad i želja građana Srbije i srpskog naroda za rastom, za prosperitetom je nezaustavljiva i blokaderi nemaju nikakvu šansu na uspeh", naglasio je Vučić.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

On je istakao da dolazi vreme odgovornosti i da će svi koji su nanosili državi štetu morati da odgovaraju.

"Ja svaki put govorim da dolazi vreme odgovornosti stvarne i ozbiljne. Samo nemojte se praviti svi posle da ste iznenađeni i da to niste znali i da to niste čuli. Dakle, svi će odgovarati. Svi koji su brutalno kršili zakon, svi koji su hteli rušenje države, učestvovali u tome, nanosili državi ogromnu štetu, učestvovali u nasilju, odgovaraće", naveo je predsednik.

Kako će Fruškogorski koridor preoblikovati saobraćajne rute?

Fruškogorski koridor, koji treba da bude završen 2026. godine, deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa BiH, a na trasi će se nalaziti najduži tunel u Srbiji Iriški venac u dužini od 3,5 kilometara, kao i most na Dunavu kod Petrovaradina od 1.663 metra.

Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je 1. maja 2021, a trasa je podeljena na četiri deonice.

Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara, od kojih je deonica 1: Petlja Petrovaradin Istok - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta IIA reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 km.

Deonica 2: Paragovo - početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 km. 

Deonica 3: Petlja "Novi Sad - Jug" - petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 km i deonica 4: Obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 km.

Izvođač radova je kompanija China Road and Bridge Corporation, a njihov naručilac Koridori Srbije.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Prema podacima Koridora Srbije trenutno je na radovima u okviru Fruškogorskog koridora angažovano 930 radnika i 285 jedinica mehanizacije i opreme, od čega je na mostu angažovano 108 radnika i 54 jedinice mehanizacije i opreme.

Trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije. 

Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E-70 i na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom. 

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora, kako navode u Koridorima Srbije ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" izgradnjom tunela Iriški venac, koji će biti najduži tunel u Srbiji dužine 3,5 km.

Most preko Dunava (deonica 3) jedan je od ključnih objekata, pored tunela "Iriški venac" na projektu Fruškogorskog koridora i ukupne je dužine 1.663 metra, dok je ukupna širina mosta 28 metara (glavni most) odnosno 25 metara prilazne konstrukcije.   

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Čitavom dužinom mosta planirane su biciklističke staze širine dva metra.

Na mostu preko Dunava u toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

Komentari (0)

Srbija