Politika

Vučić i Godfri obišli radove na izgradnji Moravskog koridora: Ovo je najveće i najbolje organizovano gradilište u Srbiji

Komentari

Autor: Tanjug

21/10/2021

-

19:56

Vučić i Godfri obišli radove na izgradnji Moravskog koridora: Ovo je najveće i najbolje organizovano gradilište u Srbiji
Aleksandar Vučić i Entoni Godfri - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Aleksandar Vučić obišao je večeras, zajedno sa ambasadorom SAD Entonijem Godfrijem, noćne radove na izgradnji mosta preko Zapadne Morave na delu Moravskog koridora od Pojata do Kruševca i istakao da samo na toj deonici radi 2.700 radnika i da je Moravski koridor najveće i najbolje organizovano gradilište u Srbiji.

Ovo divno izgleda, dobro veče svima, poručio je Vučić kada je stigao na gradilište.

Kada je čuo koliko radnika ima na gradilištu rekao je da toliko radnika istovremeno nema ni na izgradnji Beograda na vodi.

"Tu su Amerikanci stvarno pokazali svoju efikasnost", dodao je on.

Vučić se, takođe, iznenadio koliko ljudi radi noću na tom gradilištu i izrazio očekivanje da će ta deonica biti završena do marta, ukoliko budu rešeni problemi sa obezbeđivanjem kamena.

"Ne možemo da rešimo pitanje kamenoloma, najskuplje smo platili eksproprijaciju i onda zbog pojedinih neodgovornih ljudi ne možemo da otvorimo kamenolom", rekao je Vučić i dodao da pojedini ljudi ucenjuju državu jer smatraju da taj autoput nije potreban.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Napomenuo je da je dosta skočila cena bitumena, cementa, čelika, armature... Dodao je je samo bitumen poskupeo u svetu više od 60 odsto.

"Kažu da bi završili autoput, ali da nemaju kamen, jer neki ljudi kod nas kažu - ne damo kamen", preneo je Vučić i poručio da će se ozbiljim pristupom države rešiti i taj problem.

Takođe, istakao je da je važno da ljudi razumeju koliko je taj autoput važan za razvoj ovog dela Srbije.

"Ovi ljudi fantastično rade posao. Evo, ovaj čovek je došao iz Londona i radi danonoćno. Ovo je najveće gradilište, nema sumnje i najbolje organizovano", skrenuo je pažnju Vučić i dodao da na izgradnji tog autoputa radi oko 1.000 stranaca.

Vučić je naglasio je da je taj autoput srce centralne Srbije.

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić je rekao da 450 naših ljudi radi samo u noćnoj smeni.

Obilasku radova prisustvuju i ministar građevinarstva Tomislav Momirović i direktori preduzeća Koridori Srbije i Putevi Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak.

Gradnja koridora počela u decembru 2019.

Na gradilištu novog mosta preko Zapadne Morave u toku je montaža podužnih nosača i izrada naglavnih greda i kolovoznih ploča.

Postavljanje podužnih montažnih nosača počelo je 27. septembra.

Novi most će biti dugačak 497,6 metara.

Gradnja Moravskog koridora, autoputa od Pojata do Preljine u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine i tada je najavljeno da će radovi biti završeni za četiri godine.

Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

 

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd-Niš i autoputem “Miloš Veliki”.

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takode, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Prvi "pametni" autoput u Srbiji

Premijerka Ana Brnabić izjavila je kada su počeli radovi da će to biti prvi "pametni" autoput u Srbiji.

Naime, duž čitave njegove deonice biće postavljena najsavremenija telekommunikaciona mreža uz primenu 5G tehnilogije, što treba da omogući da njime saobraćaju autonomna vozila, koja mogu da se kreću bez uticaja vozača.

Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Komentari (0)

Srbija