Fokus

Crni petak u Americi oborio sve rekorde: Šta se najviše kupovalo i da li je bilo guranja u tržnim centrima?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

27/11/2023

-

14:17

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Crni petak u Americi samo je jedan dan u šoping sezoni popusta, koja počinje sredinom novembra i završava se pred Božić. Nakon crnog petka, očekuje se da će tokom Sajber ponedeljak, kada su proizvodi na popustu samo na internetu, takođe biti oboreni rekordi. 

I ove godine crni petak je bio izuzetno dobar za prodavce u Americi, koji su ovaj "praznik kupovine" završili u velikom plusu. Prema podacima Adobe Analyticsa potrošeno je rekordnih 9,8 milijardi dolara, što je skok od 7,5% u odnosu na prethodnu godinu. 

I naravno, najveći skok zabeležen je u onlajn kupovini, koja je već godinama unazad trend. Ali ono što je ove godine interesantno jeste da je zabeležen skok u kupovini putem mobilnih telefona i na osnovu istog istraživanja,  potrošeno je 5,3 milijarde dolara na taj način. 

Taj podatak ukazuje na to da ljudi sve manje žele da se guraju u prodavnicama, da učestvuju u haosu kakav smo ranije češto imali prilike da vidimo na snimcima, te da radije žele da kupuju iz konfornije zone, na jednostavniji način.

Tanjug/AP/Matt Rourke

 

 

Istraživanje takođe pokazuje da ljudi malo više planiraju kako će da potroše svoj novac, jer na internetu je mnogo lakše uporediti sniženja i naći najbolji popust i na taj način odabrati uz mnogo manje vremena način na koji će potrošiti svoj praznični budžet. 

Šta se najviše kupovalo?

I ove godine u SAD se najviše kupovala elektronika, na prvom mestu televizori, video-audio oprema, slušalice, pametni satovi, video igre. Sama elektronika je otprilike 30% jeftinija nego inače. 

Osim elektronike, najviše se kupuju igračke, koje su u proseku 35 odsto jeftinije, zatim odeća koja je nekih 25 odsto jeftinija tokom ovog Crnog petka i ovi popusti su veći u odnosu na prošlu godinu. 

Ove godine uočen je rast broja onih koji plaćaju kasnije, odnosno kupuju sada, plaćaju kasnije.

Reč je o beskamatnim kreditima, odnosno plaćanju na rate, koje su uglavnom na četiri rate i prema podacima Adobe Analyticsa, čak 47 odsto više građana ove godine se odlučilo za ovakav metod plaćanja. 

Tanjug/AP/Matt Rourke

 

Ovo omogućuje Amerikancima da malo rastegnu svoj godišnji i praznični budžet, ali i da se izbore sa inflacijom koja je ove godine znatno manja nego prošle i trenutno je na nekih 3,2 odsto. 

Osim što najviše kupuju, prema podacima referentnih institucija raste i dug Amerikanaca na kreditnim karticama, podaci kažu da Amerikanac prosečno duguje 6.000 dolara.

Nakon Crnog petka, došao je i Sajber ponedeljak koji na neki način zaključuje ovaj deo praznične sezone kupovine.

Očekuje se da prihod na taj dan bude 12 milijardi dolara, što će takođe biti rekordno u odnosu na prethodne godine i, naravno, posle Sajber ponedeljka prognozira se blagi pad u kupovini i onda ponovni porast kada krene Božić.

 

Komentari (0)

Svet