Fokus

Avion leteo 14 sati uprkos rupi s bočne strane - stručnjak objašnjava kako je to moguće

Komentari

Autor: Euronews Travel/Lottie Limb

05/07/2022

-

19:49

Avion leteo 14 sati uprkos rupi s bočne strane - stručnjak objašnjava kako je to moguće
Avion leteo 14 sati uprkos rupi s bočne strane - stručnjak objašnjava kako je to moguće - Copyright The Aviation Herald

veličina teksta

Aa Aa

Slučaj da avion leti 14 sati a da pritom ima veliku rupu sa bočne strane, jedan je u milion, smatraju stručnjaci za avijaciju. Upravo to se desilo sa putničkim avionom kompanije "Emirejts" na liniji od Dubaija do Brizbejna u Australiji.

Iz "Emirejtsa" kažu da je rupa nastala kada je pukla guma na jednom od točkova modela "Erbas A380" nedugo nakon što je poleteo. Nije bilo povređenih putnika, a let je bez problema priveden kraju kako je i bilo planirano.

Ovakav incident je veoma neobičan, rekao je za "Euronews travel" dr Johanes Boroh, bivši pilot i viši predavač na studijama avijacije sa londonskog Kingston univerziteta.

"Ovo je verovatno jedan u milion slučajeva. U pitanju je nešto što ne viđamo svaki dan", dodao je.

Jedan od putnika sa ovog leta, Patrik, rekao je za australijski "Kurir mejl" da je čuo uznemirujuć zvuk oko 45 minuta nakon što je avion poleteo.

"Čuo sam jak prasak i osetio sam ga odozdo, kroz pod. Posada aviona ostala je smirena, prestali su sa deljenjem hrane i počeli su da proveravaju motore i krila", rekao je on.

Prema pisanju "Aviejšn heralda", koji se bavi praćenjem avionskih nesreća, pri sletanju na aerodrom u Brizbejnu posada je obavestila kontrolu leta da će im biti potrebne neke hitne usluge.

Zašto je let nastavljen posle praska?

Ovakav tip incidenta lako može da uplaši nervozne putnike. Neki korisnici društvenih mreža su, zato, postavljali pitanje zbog čega je uopšte i nastavljen let aviona nakon što je primećeno da nešto nije u redu. Međutim, iz perspektive pilota, ako ne postoje "upozorenja" na kontrolnoj tabli, ne može da se uradi mnogo toga, kaže Boroh.

U ovom slučaju, šteta koja je bila napravljena uticala je na "spoljni deo" aviona, i Boroh objašnjava kako ni u jednom trenutku nije u opasnosti bila sama struktura, okvir ili deo koji pokreće avion. Međutim, druga stvar bi bila da je udar oštetio deo u kom je vazduh kompresovan.

"Ako čujete glasan prasak kada ste pilot, prvo što će posada uraditi jeste da zastane i pogleda o čemu se radi, tako što će da pogledaju spoljašnji deo aviona. U ovom slučaju, naravno da nisu videli ništa jer je rupa bila ispod njih", dodaje Boroh.

 

 

Na ovom delu aviona nema nikakvih kamera, kao ni senzora koji bi proverili da li postoje rupe. Vizuelnom proverom i uz pomoć drugih indikatora nije utvrđeno da je postojao bilo kakav problem, pa piloti nisu morali da budu preterano uzrujani, kaže Boroh.

Još jedan vid provere koju je izvršila posada aviona jeste to što su kontaktirali aerodrom u Dubaiju kako bi proverili da li je neki deo otpao prilikom uzletanja, ali su im odande rekli kako na pisti nije pronađeno ništa. 

"Putnici su imali nešto glasniji let nego što je to uobičajeno, ali nisu bili ni u kakvoj realnoj opasnosti", kaže Boroh.

On ističe razliku između ove situacije i leta "Aloha erlajnsa" 1988. godine, kada je eksplozivna dekompresija odvojila krov i bočne strane aviona od dela sa motorom, i tom pilikom je stradao jedan član posade.

Ovaj incident promenio je način na koji se Boing 737 modeli proizvode - dodat im je još jedan spoljni sloj, a više pažnje se obraća i na samu bezbednost letelice.

U odgovoru na "tehničku grešku" koja se dogodila pre nekoliko dana, iz "Emirejtsa" kažu kako je "oštećeni deo u potpunosti zamenjen i proveren, u čemu su učestvovali inženjeri, 'Erbas' i odgovarajući načelnici državnih službi".

Komentari (0)

Svet