Istraživanje medija u SAD: Društvene mreže pretekle televiziju i portale kao izvor vesti
Komentari
17/06/2025
-09:35
Društvene i video mreže nadmašile su televiziju i novinske sajtove kao glavni izvor vesti u Sjedinjenim Američkim Državama, pokazalo je najnovije istraživanje Reuters instituta za studije novinarstva.
Prema izveštaju, 54 odsto ispitanika navelo je da vesti najčešće prati putem platformi poput Fejsbuka, Jutjuba i mreže Iks, dok televiziju koristi 50 odsto, a novinske veb stranice i aplikacije 48 odsto.
Autori izveštaja ističu da se porast konzumacije vesti putem društvenih mreža i ličnosti s interneta dešava brže i intenzivnije u SAD nego u drugim zemljama.
Kao primer navodi se podkaster Džo Rogan, čije vesti i komentare je prethodne nedelje videlo 22 odsto ispitanika, piše BBC.
Upozorava se i na trend da političari sve češće zaobilaze tradicionalne medije u korist prijateljskih influensera i partijskih kanala, koji retko postavljaju nezgodna pitanja i često doprinose širenju dezinformacija.
Oko 47 odsto ispitanika navelo je da su influenseri i onlajn ličnosti označeni kao jedan od glavnih izvora lažnih ili obmanjujućih informacija.
Korišćenje mreže X za praćenje vesti zabeležilo je porast u SAD, naročito među mladim muškarcima sa konzervativnim stavovima, nakon što je Ilon Mask preuzeo kompaniju 2022. godine.
U tom periodu, broj korisnika koji se identifikuju kao desničari u SAD se utrostručio, dok se u Velikoj Britaniji gotovo udvostručio.
TikTok se izdvojio kao najbrže rastuća platforma za vesti - koristi ga 17 odsto ispitanika širom sveta, što je porast od četiri procentna poena u odnosu na prošlu godinu.
Istraživanje je pokazalo i rast korišćenja veštačke inteligencije za konzumaciju vesti, posebno među mlađima od 25 godina, ali većina ispitanika smatra da će AI negativno da utiče na tačnost i pouzdanost informacija.
Uprkos svemu, poverenje u tradicionalne medijske brendove ostaje prisutno, iako ih mlađe generacije konzumiraju ređe, i dalje ih smatraju najpouzdanijima.
U istraživanju, koje se sprovodi 14. godinu zaredom, učestvovalo je skoro 100.000 ljudi iz 48 zemalja.
Komentari (0)