Biznis vesti

Luka Radivojević za Čadež talk: Kako AI startap iz Srbije menja pravila igre u HoReCa sektoru

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

24/05/2025

-

21:11

veličina teksta

Aa Aa

Srpski startap B2B osvojio je treće mesto na prestižnom tehnološkom sajmu GITEX Asia u Singapuru, nudeći AI rešenja koja revolucionišu poslovanje u ugostiteljstvu, tačnije HoReCa industriji (hoteli, restorani, kafići).

Jedan od njegovih osnivača Luka Radivojević otkriva kako su od regionalnog igrača postali globalni, suočavajući se s izazovima finansiranja i tržišne ekspanzije. O tome kako izgleda put od ideje do uspeha i šta čini startap otpornim na globalne krize on je govorio u emisiji Čadež talk.

Mladi inovator kaže da je bio oduševljem uspehom u Aziji i ističe važnost timskog duha.

"Uspeh u Singapuru bio je neverovatan, ali energija čitave ekipe doprinela je tome da dođemo do trećeg mesta", rekao je Radivojević.

On otkriva da nisu očekivali tako visok plasman u tako jakoj konkurenciji.

"Kad smo dobili mejl da smo u polufinalu među 40 startapova u Aziji, već sam razmišljao da to objavimo kao uspeh. U finalu smo slavili kao da smo pobedili", kaže Radivojević.

Kreativni pristup u finalu, uključujući donošenje pića sudijama tokom prezentacije, doprineo je pozitivnom utisku koji su ostavili. 

"Ubacili smo nešto novo u finale da se razlikujemo. Kolege su donele piće sudijama, što je bilo simpatično. Kad sam čuo da smo osvojili treće mesto, bili smo potpuno van sebe", objašnjava Radivojević.

AI rešenja za HoReCa industriju

Radivojević je detaljno opisao proizvod startapa B2B, koji koristi veštačku inteligenciju za optimizaciju poslovnih procesa. On je star šest godina, a fokusiran je na analizu podataka iz lanca snabdevanja.

"Analiziramo podatke iz ERP i drugih sistema lanca snabdevanja, skupljamo ih na jedno mesto i pružamo benefite kroz automatizacije – od terenske prodaje, B2B prodaje, CRM-a do dostave. Time klijentima podižemo profite", rekao je Radivojević.

Radivojević ističe impresivne rezultate, poput povećanja prodaje od 400 procenata kod jednog od prvih klijenata zahvaljujući automatizaciji i digitalizaciji procesa.

"Mi smo kroz taj period šest godina narasli na preko sto klijenata danas, automatizovali smo preko deset miliona porudžbenica, što je sad već onako ozbiljan broj i postigli zrelost platforme", ističe on.

Fokus na HoReCa industriju došao je nakon strateške odluke za globalnu ekspanziju.

"Shvatili smo da bez AI-a ta nestrukturirana HoReCa industrija ne može biti rešena... Istrenirali smo AI modele za prognoze prodaje, i onda smo to fokusirali na određenu industriju uzimajući u obzir sve faktore koji mogu uticati na prodaju određenih proizvoda", objašnjava Radivojević.

AI ne samo da automatizuje, već donosi autonomne odluke, dodaje Radivojević. Kako tačno funkcioniše taj sistem na primeru kafića, i kako su iskoristili "rupu" na tržištu da bi se probili pogledajte u snimku na početku teksta.

AI Preporuka

Komentari (0)

Biznis