Biznis vesti

Jerinić: Ekspo 2027 biće ekonomski brend Srbije

Komentari
Jerinić: Ekspo 2027 biće ekonomski brend Srbije
Jerinić: Ekspo 2027 biće ekonomski brend Srbije - Copyright Tanjug video

Autor: Tanjug

26/10/2025

-

10:49

veličina teksta

Aa Aa

Direktor preduzeća Ekspo 2027 Danilo Jerinić izjavio je danas da će Ekspo izložba 2027, koja će se održati u Beogradu, biti ekonomski brend Srbije i istakao da se finansijska isplativost ne zasniva samo na ulaznicama, već i na širem ekonomskom efektu rasta turizma, investicijama i podsticaju građevinarstva.

"Cilj je da se na Ekspu otvori hiljade radnih mesta i on će predstaviti Srbiju kao modernu, organizovanu i kreativnu državu, koja ume da misli dugoročno i kreativno. Iz zone najboljih praksi nastaće tri škole, tri vrtića i više od dvadeset fiskulturnih sala širom Srbije", rekao je Jerinić za list "Politika".

On je istakao da je Ekspo u Osaki pokazao da međunarodne izložbe mogu imati trajan uticaj kada se snažno povežu sa privredom zemlje i da je cilj Srbije da primeni istu formulu uspeha, temeljnu organizaciju, promišljena ulaganja i jasan plan - šta posle Ekspa.

"Želimo da građani i privreda osete korist već u fazi priprema, a da nakon 2027. ostane nasleđe koje će služiti celoj zemlji", rekao je Jerinić.

Na pitanje da li se Ekspo u Beogradu može ekonomski isplatiti i koliko je realna projekcija od četiri miliona posetilaca, Jerinić je rekao da je Srbija postavila umeren, ali dostižan cilj.

"Uzmemo li u obzir da u krugu od dva i po sata leta i šest do sedam sati vožnje živi oko 250 miliona ljudi, te da računamo na proširene kapacitete beogradskog aerodroma, snažniju ulogu Er Srbije i rast turističkog potencijala zemlje, očekujemo značajan broj posetilaca iz regiona i šire", naveo je Jerinić.

On je dodao da je srpski paviljon "Plutajuća šuma" u Osaki obišlo više od od milion ljudi i da to pokazuje veliko interesovanje za Srbiju i njenu kreativnost.

Jerinić je istakao da Ekspo neće biti samo događaj, već pokretač novih poslova i investicija.

"Naš cilj je da Ekspo otvori hiljade radnih mesta, unapredi infrastrukturu i pomogne domaćim kompanijama da se pozicioniraju na međunarodnim tržištima. Na osnovu iskustava iz Dubaija i Osake, očekujemo snažne efekte u građevinarstvu, turizmu, digitalnim i kreativnim industrijama", naveo je Jerinić.

On je dodao da će Ekspo biti mesto ekonomskog dijaloga, uz brojne poslovne susrete, investicione forume i B2B programe, koji će povezati domaće kompanije, kao i mala i srednja preduzeća sa globalnim partnerima.

Tanjug Video

 

"Već je potvrđeno da će Srbija biti domaćin najvećeg svetskog tehnološkog sajma 'Giteks global', što će, nesumnjivo, privući vodeće IT investitore i inovatore. Svaka domaća kompanija koja bude učestvovala u realizaciji projekta, dobiće dragocene reference koje će joj otvoriti vrata svetskog tržišta", istakao je Jerinić.

"Tri meseca svet će gledati ka Srbiji"

On je izrazio uvrenje da će Srbija pokazati da zna da bude odličan domaćin i da će tri meseca svet gledati ka Srbiji, upoznavati njene ideje, kreativnost i gostoprimstvo.

"Izuzetno je priznanje što je svet među kandidatima kao što su Sjedinjene Američke Države, Tajland, Španija i Argentina, izabrao upravo našu zemlju. To je prilika kakvu do sada nismo imali i možda još uvek nismo u potpunosti svesni njenog značaja, ali smo uvereni da će se to ubrzo promeniti", rekao je Jerinić.

On je istakao da je Ekspo danas najveće gradilište u Evropi i da građevina predstavlja jedan od ključnih pokretača svake ekonomije.

"Ekspo je već počeo da menja zemlju i predstaviće Srbiju svetu u novom svetlu, kao modernu, organizovanu i kreativnu državu. Istovremeno, Ekspo će biti snažan diplomatski događaj. Zahvaljujući posetama brojnih visokih zvaničnika tokom obeležavanja nacionalnih dana svih zemalja učesnica, Srbija će dodatno ojačati svoj međunarodni položaj i potvrditi status pouzdanog partnera na globalnoj sceni", kazao je Jerinić.

Na pitanje da li je ovo prvi Ekspo koji će sto odsto biti okrenut nasleđu, Jerinić je rekao da će Ekspo u Srbiji biti prvi u svetu koji od samog početka promišlja svoje nasleđe.

"Svaki objekat planiran je tako da ima svrhu i nakon završetka izložbe. Prostor namenjen međunarodnim izložbama biće prenamenjen u novi Beogradski sajam, najsavremeniji u regionu, čime će Srbija dobiti mogućnost da konkuriše za buduće međunarodne događaje. Tematska zona biće pretvorena u novi gradski prostor posvećen inovacijama, tehnologijama, obrazovanju, sportu i muzici", rekao je Jerinić.

On je, takođe, istakao važnost ovog Ekspa, koji će, kako kaže, u potpunosti biti posvećen porodici.

"Dok su prethodni organizatori uglavnom bili usmereni na poslovni i inovacioni aspekt, naš program biće osmišljen tako da pruži sadržaje za sve generacije", naveo je Jerinić.

Na pitanje kako reaguje na negativne priče o Ekspu u javnosti, Jerinić je istakao da u javnosti postoje različita tumačenja, ali i da je to prirodno za projekat takvih razmera.

"Važno je naglasiti da niko nije rekao da je Ekspo nešto loše. On je jednostavno postao deo šireg političkog narativa, ali protiv same suštine i značaja Ekspa, niko nema primedbe. Svi prepoznaju vrednost toga što će Srbija ugostiti skoro 130 zemalja i više od četiri miliona posetilaca", rekao je Jerinić.

On je dodao da postoje pojedinci koji nastoje da umanje značaj ovog događaja, ali bez realnih argumenata.

"Ekspo nije samo projekat jedne institucije, već zajednički poduhvat celog društva. Slike gužvi u Osaki pokazuju da svet i dalje veruje u magiju Ekspa. Na nama je da tu veru opravdamo i da u Beogradu 2027. pretvorimo tu priliku u trajnu dobrobit za Srbiju, kao ponosni domaćini koju su zajedno izgradili uspeh", zaključio je Jerinić.

Komentari (0)

Biznis