Čadež u Pekingu sa vodećim kineskim e-commerce kompanijama Alibaba i JD.com
Komentari
06/11/2025
-17:55
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež razgovarao je danas u Pekingu sa predstavnicima kineskih tehnoloških giganata Alibaba Group i JD.com, koje spadaju među najveće e-trgovinske kompanije na svetu, sa milijardama korisnika i snažnim globalnim prisustvom o jačanju saradnje u oblasti prekogranične e-trgovine, logistike i digitalnih servisa.
Tanjug/PKS/Jelena Grubor
Čadež, koji boravi u Kini povodom Foruma "Pojas i put", istakao je da je Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope, koristeći prednosti svog geografskog položaja, moderne logističke infrastrukture i liberalnog trgovinskog režima.
Na sastancima, kojima su prisustvovali i Marko Carević, generalni direktor kompanije Ananas, Nikola Bogojević, direktor operacija za Aziju u kompaniji Transfera, i počasni predstavnik PKS u Kini Džoućun Vang, poseban fokus je bio na mogućnostima povezivanja kineskih platformi sa regionalnim tržištem Jugoistočne Evrope kroz Ananas platformu kao partnera za lokalizaciju i distribuciju robe, kao i na uvođenju Cainiao logističkih servisa i Alipay digitalnih plaćanja na srpsko tržište.
Tanjug/PKS/Jelena Grubor
Alibaba, osnovana 1999. godine, posluje u više od 190 zemalja i ostvaruje godišnji promet veći od 1.200 milijardi dolara kroz platforme poput AliExpress-a, Tmall-a i Taobao-a.
JD.com, osnovan 2004. godine, zapošljava više od 550.000 ljudi i upravlja jednom od najnaprednijih mreža pametne logistike u Kini, pokrivajući preko 99 odsto gradova i sve snažnije šireći prisustvo na tržištima Evrope i jugoistočne Azije.
Sa potpredsednikom kompanije JD.com Žang Sing (Zhang Xing), potpredsednikom za odnose s javnošću Cao Đijang (Cao Jiang) i rukovodiocem razvoja poslovanja JD platforme za prekograničnu e-trgovinu Hejdi Juan (Heidi Yuan), razgovarano je o mogućnostima strateškog partnerstva u razvoju regionalnog e-commerce centra i pametne logistike, koji bi povezao kineske kompanije sa tržištem Evropske unije.
Ovi razgovori deo su šireg napora da se srpske kompanije uključe u globalne lance e-trgovine, ali i da se privuku nova ulaganja u logističke i tehnološke zone u Srbiji.
Komentari (0)