Biznis vesti

Mladenović: Uskoro ugovor sa francuskom firmom Alstom za prvu liniju metroa

Komentari
Mladenović: Uskoro ugovor sa francuskom firmom Alstom za prvu liniju metroa
profimedia - Copyright profimedia

Autor: Tanjug

16/11/2025

-

12:11

veličina teksta

Aa Aa

Direktor JP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović izjavio je danas da će uskoro biti potpisan ugovor sa francuskom firmom Alstom za prvu fazu prve linije metroa i naveo da je to jedna od najznačajnih kompanija koja je uključena u ovaj projekat.

"Mi imamo još nekoliko veoma značajnih francuskih kompanija uključenih u ovaj projekat. Alstom je najznačajnija i najveći je ugovor sa tom kompanijom. Ali od samog početka uključena je i kompanija Ežis, koja je projektovala i prvu i projektuje drugu liniju. Prvu liniju smo završili sa projektovanjem, a druga linija je u toku", rekao je Mladenović za TV Prva.

Izrazio je očekivanje da će krajem 2026. ili početkom 2027. godine da bude završen projekat druge linije metroa.

"Treća linija je započeta sa projektovanjem u januaru mesecu ove godine. Tako da mi projektujemo sve tri linije i to je vrlo važno napomenuti. Jedna linija nije dovoljna, jedna linija je samo početak. Tri linije će biti nešto što zaokružuje jedan sistem metroa, ali tu imamo integraciju i integrisanje sa BG vozom, tako da, sveobuhvatno, to će biti jedan integrisan sistem železničkog prevoza, odnosno šinskog prevoza", naveo je Mladenović.

On je napomenuo da su rokovi za izgradnju prve linije od tri do četiri godine, a nakon izgradnje sledi testiranje, za koje kaže da je vrlo kompleksno.

"Automatizovani su vozovi, svi sistemi su najmodernija tehnologija koju danas imamo na svetu i testiranja traju različito", dodao je Mladenović.

Podsetio je da su potpisana tri ugovora sa izvođačem građevinskih radova, kineskom kompanijom "Power China".

Mladenović je napomenuo da će prva linija metroa biti dugačka 15 kilometara, od kojih je 11 tunelska mreža, a dva kilometara su nadzemne mreže i dva kilometara je takozvani plitki iskop, objašnjavajući da je to, takođe, tunelska deonica, ali je ona u plitkom iskopu.

"Krećemo od Makiškog polja i imamo nekoliko stanica posle. Železnik i Makiš su nadzemne stanice, Žarkovo je već prva podzemna stanica. Na Belim vodama na ovoj stanici će biti pokrenut TBM i to će biti jedno lansirno mesto, a od Belih voda idemo ka stanici Sajam i tu ćemo vaditi taj prvi TBM", rekao je Mladenović.

Istakao je da će drugi TBM krenuti od Pančevačkog mosta i odatle će krenuti ka Sajmu, gde će biti vađen drugi TBM.

"Tako da istovremeno kopamo dve deonice tunela, to je nekih 11 kilometara. Mi smo već sada ušli u projektovanje i pripremanje stanica, posebno lansirnih mesta. Naručene su dve mašine za kopanje tunela. Još jedna mašina će nam biti potrebna od Pančevačkog mosta do Mirijeva", rekao je Mladenović.

Naveo je da je već urađeno mnogo toga po pitanju eksproprijacije, precizirajući da je Makiško polje eksproprisano, a da se završava eksproprijacija i na drugim lokacijama.

"Narednih mesec do dva imamo i raseljavanje, osamdesetak do sto porodica će biti raseljeno, neki su već raseljeni", rekao je Mladenović i dodao da je u pitanju Čukarica, kod Belih voda.

Naglasio je da se novac za metro izdvaja iz republičkog i gradskog budžeta paralelno.

"Mi smo već dosta novca uložili. Tek nam sledi sada taj proces finansiranja. Nešto će biti delom iz kredita, jedan veći deo takođe iz gradskog i iz republičkog budžeta", rekao je Mladenović.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je ranije da će do 15. decembra biti potpisan i komercijalni ugovor sa francuskom kompanijom Alstom za izgradnju prve linije beogradskog metroa.

Komentari (0)

Biznis