Šta stručnjaci kažu za Crni petak: Da li su popusti stvarni ili su marketinška zamka?
Komentari28/11/2025
-20:30
Crni petak u Srbiji svake godine donese očekivanja velikih popusta, ali i sve češće sumnje da je ipak reč o marketinškoj obmani. Dok brendovi koriste lavinu reklama i objave u kojima se navode limitirane ponude sa ciljem da privuku pažnju potrošača, ta sumnja je sve veća. Kako trgovci koriste društvene mreže da bi privukli potrošače i kako oni mogu da se zaštite u ovom vremenu za Euronews Srbija je govorio digitalni stručnjak Istok Pavlović.
Objasnio je da je Crni petak svuda u svetu psihološki događaj i da dva osnovna mehanizma psihologije tog dana pokreću ljude na kupovinu.
"Jedan je strah da će nešto da se propusti, jer možda u subotu ili nedelju neće biti prilike da se kupi neki proizvod. Drugi je strah od bolje opcije. Ljudi razmišljaju, šta ako sada kupim ovaj kaput, a za sat vremena se pojavi neki bolji", kazao je.
Euronews Srbija
Naveo je da društvene mreže pojačavaju navedene mehanizme zahvaljujući algoritmu. Istakao je da kupovina tokom Crnog petka ne mora nužno da bude loša jer popusti postoje. Dodao je da prodavci proizvode najčešće prodaju po tri puta većoj ceni nego što je nabavna.
"Ostavljena je tako velika marža da bi prodavci mogli da se igraju sa sniženjima, popustima. Oni na kraju opet zarade, a ljudi plate manje. Logika je da će oni da prodaju mnogo više taj dan sa manjom zaradom, pa će im opet zarada biti velika jer su prodavali puno stvari odjednom", rekao je.
Objasnio je da kupci mogu da se zaštite tokom Crnog petka tako što ne kupuju impulsivno, već samo ono što im zaista treba. Dodao je da će trend Crnog petka biti sve jači iz godine u godinu i da je on miks dobrog marketinga i sindroma potrošačkog društva.
Celo gostovanje Istoka Pavlovića možete da pogledate u videu na početku teksta
Komentari (0)