Biznis vesti

Sutra počinje prijava nelegalnih objekata: Moguće je to uraditi i online, kakva je procedura?

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija, Tanjug

07/12/2025

-

12:33

veličina teksta

Aa Aa

Sutra počinje prijavljivanje nelegalnih objekata po novom Zakonu o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava svojine na nepokretnostima i trajaće do 5. februara. 

Građani će objekte moći da prijave putem online platforme svojnasvome.gov.rs, ali i u svim opštinama i više od 580 objekata "Pošta Srbije"

Zakon omogućava građanima da nezakonito izgrađene objekte upišu u katastar uz niže troškove i kroz jednostavniju proceduru.

O prijavi objekta odlučuje jedan organ – Agencija za prostorno planiranje i urbanizam.

Vršilac dužnosti direktora "Pošte Srbije" Zoran Anđelković rekao je da će 586 objekata biti na raspolaganju građanima za prijavu nelegalnih objekata, a da su licencirana 2.503 šalterska radnika.

Sofronijević: Platforma se otvara u 4.00

Odgovarajuća digitalna platforma biće otvorena od 4.00 časa, izjavila je za Tanjug ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević i navela da je cilj da se prijavi svih 4,8 miliona neupisanih objekata.

"Od 24. oktobra kad je zakon stupio na snagu, timovi agencije, ministarstva i katastra su obišli najveći broj naših opština i opštine su spremne za ovaj posao. Prvi zadatak je bio da se urade digitalni zoning planovi, oni su završeni i nalaze se na digitalnoj platformi. Prijavljivanje traje sledećih 60 dana, kada mogu da se prijave svi građani i preduzeća koji imaju neupisano pravo svojine na svojim objektima", rekla je ona.

Dodala je da postoji i dodatni rok od 30 dana za ulaganje prigovora i da je samo prijavljivanje vrlo jednostavno i brzo.

"Prijava je elektronska i građani mogu da obave samostalno prijavu iz svoje kuće ako su e građani a ukoliko nisu, tada je dovoljno da imaju pristup internetu i internet mejl adresu i takođe mogu da prijave svoju nepokretnost. Sve informacije, prijave, obrasci nalaze se već sada na sajtu svojnasvome.gov.rs i moj savet je da pre nego što samostalno počnu da prijavljuju svoje nepokretnosti da odu do tog sajta jer tamo postoji i video i tekstualni materijal koji korak po korak vodi građanina kako da uradi prijavu svoje nepokretnosti", pojasnila je ona.

Ukazala je da nisu svi e građani i da nemaju svi potrebna tehnička znanja a njima će od pomoći biti gradovi, opštine i šalteri Pošte Srbije i navela da se na zvaničnom sajtu Vlade Srbije nalazi spisak svih punktova  po mestima u Srbiji, gde građani mogu da obave prijavljivanje.

"Dakle, najbliža pošta, opština, recimo grad Beograd je odredio 102 punkta, sa 260 obučenih, sertifikovanih zaposlenih koji će pružiti stručnu pomoć našim građanima da izvrše prijavu", istakla je ministarka.

Pojasnila je da se od građana očekuje da imaju samo dva dokumenta a to je važeća lična karta i neki dokaz o osnovu sticanja, pri čemu je lepeza dokaza široka.

"To može biti ugovor o kupovini, ugovor o zajedničkoj zgradi, ugovor o otkupu stana, može biti neko sudsko-vansudsko poravnanje, sudska presuda. Dakle, uvažavajući realnost da naši građani nemaju kompletnu dokumentaciju, predviđena je široka lepeza prihvatljivih dokaza koji u konačnici, kada agencija dobije prijavu, dovode do toga da se upiše nepokretnost u korist lica koje ga faktički koristi", rekla je Sofronijevićeva Tanjugu.

Komentari (0)

Biznis