NBS se oglasila o slučaju poruka na Viberu: Proveravamo postupanje banke o reklamiranju kroz prepisku
Komentari
23/12/2025
-11:36
Narodna banka Srbije saopštila je, povodom pritužbi građana da su u privatnim porukama na Viberu primetili da im se posle reči kao što su kredit, banka i slično pojavlju reklame jedne banke, da imaju neposredna saznanja o toj oglasnoj poruci i da u skladu sa svojim nadležnostima, preduzimaju supervizorske aktivnosti i proveravaju postupanje banke u vezi sa tom konkretnom porukom.
"Ako utvrdimo nepravilnosti u postupanju banke, banci će biti izrečene mere, a NBS o tome može da objavi obaveštenje na svom sajtu", rečeno je Tanjugu u Narodnoj banci.
Iz NBS objašnjavaju da su banke u obavezi da finansijske usluge oglašavaju u skladu sa načelima istinitosti, izbalansiranosti i transparentnosti informacija, kao i primerenosti sadržaja, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga i Odlukom o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga.
Ističu da je, što se tiče konkretnog slučaja, neophodno u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju. To, dodaju, nije moguće učiniti samo vizuelnim pregledanjem takvih poruka, već ozbiljnim pristupom, pre svega u smislu utvrđivanja činjenica, davanja pravne ocene, i na kraju mera koje banka treba da preduzme da otkloni posledice eventualnih nepravilnosti i poštovanjem procedura koje zahtevaju određeno vreme.
Zato bi, navode u NBS, bilo neozbiljno i neprofesionalno da pre toga medijima dostavljaju preliminarne stavove i mišljenja o postupanju banke.
Komentari (0)