Biznis vesti

Potrošači se žale na skupu dostavu i lošu uslugu, iz Glova odgovaraju da na kvalitet utiče - nedostatak radne snage

Komentari

Autor: Zlatica Radović

31/10/2021

-

19:58

Potrošači se žale na skupu dostavu i lošu uslugu, iz Glova odgovaraju da na kvalitet utiče - nedostatak radne snage
Dostava - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Španska kompanija Glovo koja posluje u Srbiji od pre dve i po godine nedavno je preuzela platformu Donesi, a promena vlasništva donela je i nove načine poslovanja. Mnogi korisnici ovog servisa žale se da je usluga spora i skupa, a tvrde i da je ponuda restorana slabija nego ranije. I taman kada su se mnogi navikli da iz toplog doma naručuju hranu, koja im stiže na kućni prag, ispostavilo se da, bar kada je u pitanju ova kompanija, ta lagodnost ima sve veću cenu.

Poslovanje kompanija za onlajn naručivanje i dostavu hrane doživelo je procvat tokom pandemije, a tržište očigledno raste brže nego što ove firme mogu da isprate, pa je i sve više primedbi na vreme dostave koje nekad traje i po dva sata.

Mnogi korisnici se žale i da ne mogu da naručuju iz restorana iz kojih su im ranije stizale porudžbine, kao i da se dešava da je hrana u startu skuplja nego u ugostiteljskom objektu, a da se dodatno plaća i dostava. Korisnici su, međutim, najburnije reagovali zbog takse za isporuku po kiši i snegu, koja košta 75 dinara.

Potrošači se žale na kvalitet i cenu usluge

Od kako je Glovo preuzeo Donesi mnogi potrošači se žale na kvalitet usluge. U kompaniji navode da je preuzimanje platforme Donesi bio složen i zahtevan proces i tvrde da "uzimaju u obzir razloge zbog kojih neki korisnici sada izražavaju nezadovoljstvo".

"Kontinuirano pokušavamo da unapredimo našu platformu i prevaziđemo probleme sa kojima se povremeno susrećemo. Kao i mnoge druge uslužne delatnosti, i industrija dostave se suočava sa nedostatkom radne snage, što povremeno dovodi do nemogućnosti održavanja usluge na najvišem mogućem nivou, na koji su naši korisnici navikli", kažu u kompaniji Glovo.

profimedia

 

Oni tvrde da su prošle nedelje uspeli da isporuče više od 85 odsto porudžbina za manje od 35 minuta, dok im je za dva odsto porudžbina trebalo više od 60 minuta. 

Pogled kroz prozor pre porudžbine

Potrošače je posebno iznenadilo naplaćivanje naknade od 75 dinara za loše vremenske uslove, a kako sada stvari stoje, to bi moglo narednih meseci dodatno da optereti cene porudžbina, jer nam predstoji zimski period, pa se kiša i sneg mogu očekivati svakog dana. Oni napominju da ova naknada nije novina i da već postoji u Uslovima i odredbama.

"Doplata za loše vremenske prilike obično se primenjuje tokom jake kiše ili snega, kada su uslovi isporuke zahtevniji. U ovim situacijama, kuririma plaćamo bonus. Za primenu naknade postoji procedura, u kojoj Odeljenje za operacije u realnom vremenu uključi bonus za kurire, koji se istovremeno aktivira kao doplata za korisnike", navode u kompaniji.

Postavlja se i pitanje da li novac koji uplaćuju na konto kiše i snega ide radnicima koji obavljaju isporuke i koji realno jedini i osete posledice lošeg vremena. U kompaniji za Euronews Srbija kažu da kuriri primaju bonus u vidu procenta na uobičajenu uplatu, dok Glovo dobija fiksni iznos.

"U proseku ne zarađujemo od ovih porudžbina, već dajemo što više kuririma", tvrde u kompaniji.

U udruženjima potrošača smatraju da, kada je reč o troškovima dostave hrane, nema ničeg nezakonitog, ako su potrošači unapred obavešteni o svim troškovima, a ako se sa njima saglase onda moraju i da ih plate.

E-Stock/Dušan Milenković

Za dostavu po lošem vremenu korisnici dodatno plaćaju 75 dinara

Zastupnici kupaca smatraju da to što nije protiv zakona ne znači da je ovaj postupak moralan i napominju da kompanije trošak dostave naplaćuje i od ugostiteljskog objekta i od korisnika, a još traži i dodatne bonuse na osnovu vremenskih uslova. Na to ukazuje i Mladen Alfirović, pravnik iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

"Ako je javno i transparentno objavljeno u aplikaciji koliko košta usluga u tom trenutku, kompanija može da je naplati, a kupac može da izabere da li će koristiti tu uslugu pod tim uslovima. Kompanije koje obavljaju dostavu ne odgovaraju za količinu i kvalitet hrane, a nama se i na to žale potrošači. Ove kompanije odgovorne su samo za uslove dostave, a tu najviše primedbi kroisnika ima na dužinu čekanja. To je bitan element ugovora izmeđi kompanije i kupca i oni mogu da otkažu porudžbinu, ukoliko nisu zadovoljni dužinom isporuke", objašnjava Alfirović. 

Potrošači tvrde i da je sada ponuda lošija, kao i da su ukinute isporuke u pojedine delove grada koje je Donesi pokrivao, ali u kompaniji kažu da je bilo više od 1.100 članica platforme Donesi sa kojima Glovo nije sarađivao, tako da ih je trebalo integrisati. Do sada su, kako navode, uspešno završili 90 odsto tog posla.

"Trenutno nudimo uslugu dostave iz više od 3.500 restorana širom Srbije, a udružili smo se i sa supermarketima, knjižarama, apotekama, benzinskim pumpama i mnogim drugim partnerima" kažu u kompaniji.

Korisnici se, međutim, žale i da su im preuzimanjem kompanije Donesi nestali poeni koje su prikupljali, a u kompaniji tvrde da su potrošači koji su prešli na njihovu aplikaciju dobili "više ponuda i promocija nakon migracije", kao i da i dalje postoje pogodnosti za korisnike koji se još nisu "prebacili" na njihovu aplikaciju. 

Glovo Prime je usluga pretplate koja klijentima omogućava da imaju besplatnu isporuku za odabrane prodavnice i da dobijaju ekskluzivne promocije. Pretplata se iznova aktivira svakog meseca sve dok ne otkažete svoje članstvo, a u svakom trenutku se može otkazati. Primedbe potrošača stigle su i na račun ove usluge, koja je sa 300 poskupela na 500 dinara. 

"Naknade za različite usluge koje pružamo mogu varirati u zavisnosti od više faktora i verujemo da usluga donosi veliku dodatnu vrednost kupcima, jer korisnicima daje mogućnost da naruče neograničen broj puta mesečno i da plate nula dinara za dostavu", kažu u kompaniji u odgovoru na pitanje o poskupljenju ove usluge.

 

 

 

Komentari (0)

Biznis