Biznis vesti

Za praznike opet u kolonama do Čačka: Zašto put Preljina-Pakovraća neće biti pušten u saobraćaj do kraja godine

Komentari

Autor: Zlatica Radović

30/12/2021

-

09:50

Za praznike opet u kolonama do Čačka: Zašto put Preljina-Pakovraća neće biti pušten u saobraćaj do kraja godine
Zoran Drobnjak i Tomislav Momirović - Copyright MGSI, Tanjug/Tara Radovanović, Sava Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Svaki vozač koji je tokom praznika bar jednom čekao na naplatnoj rampi u Preljini i duže od dva sata, zbog gužvi na ulasku u Čačak, zna koliko je važno otvaranje za saobraćaj deonice Preljina - Pakovraća. Nadležni su više puta najavljivali da će do Nove godine radovi na ovom delu od oko 12 kilometara Auto-puta "Miloš Veliki"  biti završeni, kako bi se izbegao uobičajeni kolaps tokom novogodišnjih i božićnih praznika. Put je, kažu, gotov, ali nije spreman za otvaranje.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u nedelju izjavio da je ova deonica završena, ali da se čeka na dogovor "Puteva Srbije" i Ministarstva građevinarstva oko njenog otvaranja. On je rekao da postoje nesuglasice između Zorana Drobnjaka v.d. direktora "Puteva" i ministra Tomislava Momirovića i da će u Čačak doći kada se oni dogovore.

"Jedan misli da je gotovo, a drugi misli da će to biti do 10. februara. Suština je da li će bankine biti kamene ili ne. Put je završen, kao i osvetljenje u tunelu, a potrebna je samo "krajnja šminka". Znam da se sada prave ogromne gužve u Čačku, ali Čačani treba da znaju da je Čačanin kriv što se deonica ne otvara. Biće u narednih mesec dana", poručio je Vučić.

 Iz "Puteva Srbije" su za Euronews Srbija izjavili da se puštanje u saobraćaj deonice auto-puta E - 763, od Preljine do Pakovraća odlaže do 10. februara zbog bezbednosti saobraćaja.

"Neophodno je dodatno vreme da bi se sredile bankine, zamenio asfalt na određenim delovima, u potpunosti sredilo odvodnjavanje, kako zbog redovnog održavanja tako i zbog očekivanih padavina u zimskom periodu. Takođe, potrebno je da se ukloni deo naplatne stanice u Preljini, kako bi ceo potez od Preljine do Pakovraća bio u potpunosti u funkciji", objašnjavaju u "Putevima Srbije".

Ministar građevinarstva je 13. decembra izjavio da će se svi građani koji budu koristili auto-put "Miloš Veliki" tokom praznika uveriti koliko je ova deonica važna. Momirović je istakao da "nikada više nećemo gledati ogromne gužve na isključenju kod Preljine i na saobraćajnicama kroz Čačak". U protekle dve nedelje, očigledno stvari nisu tekle po predviđenom planu, jer je odjednom počelo da se priča da deonica ipak neće biti puštena u saobraćaj do praznika. Na snimcima koji su postavljeni na zvaničnim kanalima "Puteva Srbije" i MGSI na društvenim mrežama vidi se da je saobraćajnica završena još pre nekoliko dana i da je iscrtana i saobraćajna signalizacija. 

Profesor na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu dr Boris Antić kaže u izjavi za Euronews Srbija da postoje određene procedure koje moraju biti ispoštovane pre puštanja u rad svake saobraćajnice i napominje da je izuzetno važno da se one ispoštuju.

"Pre puštanja u saobraćaj se obavljaju revizije i kontrole, a i nakon otvaranja deonice se proverava. Pretpostavka je da nije puštena u rad, jer je potrebno dodatno vreme da bi se te kontrole sprovele", objašnjava profesor Antić.

Bez obzira na ove objektivne okolnosti, da put nije spreman za puštanje u saobraćaj, nije jasno ko je kriv što će vozači ipak i predstojeće praznike provesti u kolonama na NS "Preljina". Ugovoreni rok za okončanje radova na celoj deonici od 30,9 kilometara je polovina 2022. godine, ali su "Putevima Srbije", kao investitor projekta, više puta najavljivali da će deo od oko 12 kilometara do Pakovraće biti okončan i pušten u saobraćaj do kraja ove godine. 

Izgradnja deonice Auto-puta od Preljine do Požege počela je u maju 2019. godine, a vrednost radova je 450 miliona evra. Izvođač je kineska kompanija China Communications Construction Company (CCCC). Ova deonica je deo trase koja će biti duga oko 258 kilometara i koja vodi do granice sa Crnom Gorom. Pre nekoliko dana je potpisan i komercijalni ugovor za nastavak radova od Požege ka Dugoj Poljani, čijom bi izgradnjom bio kompletiran Auto-put "Miloš Veliki", odnosno Beograd – južni Jadran.

Ranije je najavljivano da će cela deonica od Preljine do Požege od 30,9 kilometara biti završena do kraja 2021. godine, pa je obećanje "skraćeno" na prvih do Pakovraća, a sada se pominje novi rok. Cela trasa trebalo bi da bude izgrađena do kraja 2022. godine. Na njoj će biti tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski. 

Naplatna rampa u Preljini je preopterećena praktično od otvaranja ove deonice, jer se tu isključuju svi koji idu u Čačak, ali i dalje ka Zlatiboru i Crnoj Gori. Prema podacima iz "Puteva Srbije" broj vozila tokom praznika 13.  februara bio je za 112 odsto veći od prosečne dnevne naplate na ovoj stanici. "Putevi" su objavili da je od 12. do 16. februara koridorima prošlo ukupno 657.565 vozila, a da je auto-put "Miloš Veliki" bio najopterećeniji tokom prazničnih dana. Zbog toga se s nestrpljenjem i očekuje dugonajavljivano otvaranje puta do Pakovraća, jer bi nova naplatna rampa trebalo da rastereti onu u Preljini.

Preporuka za vas

Ko krade znakove pored puta: Godišnja šteta milion evra, završe u starom gvožđu ili kao deo ograde
Auto-put im prolazi tik uz imanje, saobraćaj im kvari san – nadležni najavljuju nova merenja nivoa buke
Blatnjavi vodopad nasred puta: Putevi upućuju na Koridore, lokalne službe tvrde da je problem odvodnjavanje

Komentari (0)

Biznis