Biznis vesti

Rusi skenirali dve deonice barske pruge - za istraživanje koriste i dron

Komentari

Autor: Tanjug

04/06/2021

-

12:52

Rusi skenirali dve deonice barske pruge - za istraživanje koriste i dron
Rusi skenirali dve deonice barske pruge - za istraživanje koriste i dron - Copyright Infrastruktura železnice Srbije

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija Ruskih železnica RŽD Internešenel završila je istraživanja na dve najvažnije deonice za projekat rekonstrukcije barske pruge od Valjeva do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom: Zlatibor - Priboj - Prijepolje dužine oko 60 kilometara.


RŽD Internešnl je ove nedelje predala investitoru, Infrastrukturi železnice Srbije, idejna rešenja za projekat rekonstrukcije prioritetnih deonica pruge Valjevo - Vrbnica - državna granica sa Crnom Gorom, saopštila je ta kompanija.

Dokument obuhvata tehničku ponudu za sve elemente železničke infrastrukture, uključujući kolosek, S S, veze i telekomunikacije, zgrade, tunele, mostove i propuste, kontaktnu mrežu, na deonicama Zlatibor - Priboj - Prijepolje ukupne dužine oko 60 kilometara. Strucnjaci RŽD Internešnl preporučili su da se već sada ojača tunel Sopotnica, koji je u havarisanom stanju. Priprema se odgovarajuća ponuda za izvođenje radova.

Infrastruktura železnice Srbije

 


Istraživanja se obavljaju uz primenu savremenih tehnologija za skeniranje železničke pruge i susedne infrastrukture kako bi se dobili maksimalno detaljni podaci o stvarnom stanju objekata.

Direktor ogranka RŽD Internešnl u Srbiji Mansurbek Sultanov rekao je da se vrše sveobuhvatna ispitivanja stanja infrastrukture i objekata na pruzi najsavremenijim metodama za prikupljanje podataka, kao što je 3D-skeniranje i snimanje geodetskim dronom.

"Procenjujemo rizike i mogućnosti za odabir najefikasnijih rešenja. Sva ispitivanja se obavljaju u skladu sa evropskim normama i standardima", naveo je Sultanov.

Vozovi idu 30 do 40 kilometara na sat


Pruga Valjevo - Vrbnica - državna granica sa Crnom Gorom čini deo jednokolosečne elektrifikovane pruge Beograd - Bar, koja je izgrađena 1951 - 1976. godine.

Pruga je trenutno u nezadovoljavajućem stanju, i maksimalna dozvoljena brzina je ponegde ograničena na 30 do 50 kilometara na čas. Železnički kolosek se proteže kroz planinarski predeo sa složenim reljefom. Tu postoji mnogo nestabilnih kosina i planinskih padina, pa se dešavaju odroni. Među objektima na deonici se nalazi 139 tunela, 121 most, 642 propusta, od kojih većina zahteva kapitalni remont.

RŽD Internešnl radi na projektu za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Valjevo - Vrbnica - državna granica sa Crnom Gorom dužine 210 kilometara u okviru aneksa uz ugovor, koji je zaključen u januaru 2019. godine.

Ugovor predviđa izvođenje čitavog kompleksa inženjerskih istraživanja, što će omogućiti da se projektuje remont pruge, kako u cilju povećanja bezbednosti prevoza, tako i u cilju povećanja propusne moći pruge koja ima veliki međunarodni, regionalni i nacionalni značaj.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis