Biznis vesti

Momirović: Pri kraju izrada projekta za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar

Komentari

Autor: Tanjug

29/05/2022

-

09:42

Momirović: Pri kraju izrada projekta za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar
Momirović: Pri kraju izrada projekta za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je u završnoj fazi izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, a pre svega deonice od Valjeva do Vrbnice.

Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd-Bar. Naveo je da je Srbija "otvorila tu priču" sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.

"Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu", rekao je Momirović za Tanjug.

Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i "ključna veza Srbije sa Crnom Gorom".

Momirović je istakao da se ulaže više od tri miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 kilometara na čas, a koja od puštanja u saobracaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.

"Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo vise od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata", rekao je Momirović.

Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica - Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekvetniji deo na saobraćajnom mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju.

Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.

Momirović je rekao da je završen sektor 4 - osam kilometara, a da se završava i sektor 5 - oko 4 km sa tunelom Straževica.

"Ostaje samo jedna deonica da taj deo obilaznice oko Beograda, u projektnom i građevinskom smislu pošaljemo u istoriju jer moramo da izmestimo teretni saobraćaj iz Beogarada i da omogućimo brzu sapbraćajnu komunikaciju kar-go saobraćaju", rekao je Momirović.

Govoreći o rokovima za završetak radova, ministar je rekao da je bilo nekoliko sela na deonici auto-puta i da je u proteklih godinu dana iseljeno više od 500 ljudi sa tog prostora.

"Ovaj projekat kasni više od 30 godina, ali ako pričamo o kašnjenu od dva ili tri meseca, to nije kašnjenje, onda je na vreme. Ovo su veliki projekti koje nismo realizovali proteklih decenija i teško je pogoditi dan", rekao je Momirović.

"Mnogo uloženo, građani da čuvaju imovinu Srbije"

Povodom kamenovanja brzog voza "Soko" u Kamendinu, Momirović je apelovao a građani čuvaju imovinu Srbije jer je, kako kaže, to njihova imovina i istakao da je država mnogo investirala u prugu i vozove.

On je rekao da se ne može tako odnositi prema "narodnoj imovini" i da vozovi pripadaju svim građanima Srbije, a da su karte koje plaćaju investicija u održavanje pruge i vozova.

"Ovo je neprijatna informacija, nije prvi put, dešavalo se da se runira u Beovoz, da se ruiniraju autobusi. Nismo toliko bogata zemlja da bismo to sebi smeli da dozvolimo. Ulažemo ogroman napor da bismo održali niske cene karata, a onda dobijemo ovakve informacije", rekao je Momirović.

Ponovio je da je neistinita vest da se brzi voz "Soko" zapalio i obajsnio da je na jednom od 64 dnevna polaska na relaciji Beograd - Novi Sad, umesto voza "Soko" ubačen voz niže klase.

Tanjug/MGSI/Đorđe Krstić

 

"U pitanju je trivijalnost od koje je napravljena "bajka" sa požarom, vatrogascima... Voz je imao kašnjenje od šest minuta, to ne sme da se dešava i to ne opravdam, moramo da radimo na komunikaciji i na mnogim drugim stvarima", rekao je Momirović.

Govoreći o novom cenovniku, rekao je da će od 1. juna vozna karta koštati 400 dinara i da je želja da se održi kontinuiutet i da se ljudi vrate u vozove. Dodao je da će u narednom periodu biti uvedeni i posebni paketi za studente i penzionere. Apelovao je da se karte kupuju online navodeći da tako ostvaruju popust od pet odsto, a da se druge strane, rasterećuju šalteri.

"Funkcija nije važna, biće mi čast da nastavim posao"

Odgovarajući na pitanja novinara kakva su njegova očekivanja oko formiranja nove vlade i da li sebe vidi u njoj, Momirović je rekao da nije važno da li će imati funkciju u novoj vladi, već da se održi politika koju je postavio predsednik Aleksandar Vučić.

Naglasio je da je interes Srbije na prvom mestu i da je "ulog" mnogo veći od pozicije ministra ocenivši da je Srbija u najtežem položaju od Drugog svetskog rata i da je jedina zemlja u Evropi koja ima nezavisnu politiku i koja nije uvela sankcije Rusiji.

"Važna je politika, hrabrost, odlučnost, beskompromisnost, da ne budemo vlada koja pravi kalkulacije i razmišlja o dnevnopolitičkim temama, već da se hrabro suičimo sa izazovima kao u prethodnom periodu", zaključio je Momirović.

 

Komentari (0)

Biznis