Biznis vesti

Spojen novi most na Savi kod Šapca - završetak kompletnog auto-puta najavljen za nešto više od godinu dana

Komentari

Autor: Tanjug

25/07/2022

-

09:56

Spojen novi most na Savi kod Šapca - završetak kompletnog auto-puta najavljen za nešto više od godinu dana
Spojen novi most na Savi kod Šapca - završetak kompletnog auto-puta najavljen za nešto više od godinu dana - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

veličina teksta

Aa Aa

Novi most na Savi kod Šapca, u okviru izgradnje auto-puta Ruma - Šabac i brze saobraćajnice Šabac - Loznica, spojen je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Poslednji kvadratnih metar na glavnom rasponu mosta popunjen je betonom.

Vučić je najavio da će za godinu dana ili godinu i dva, tri meseca biti završen ceo auto-put od Rume do Šapca.

Tokom obilaska radova pitao je nadležne kada će biti gotova brza saobraćajnica do Loznice i dobio odgovor da će sve biti završeno do kraja septembra 2024. godine.

Rekao je da su cene građevinskog materijala puno poskupele u prethodnom periodu, ali da se sada malo vraćaju. "Uspevamo da održimo nivo radova koje smo započeli", naveo je Vučić.

Istakao je da će za samo godinu i dva ili tri meseca ili do kraja sledeće godine, od Beograda od Šapca stizati za samo 40 minuta a ne sat i 10 minuta.

Završnim radovima na spajanju mosta prisustvovali su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ambasador Azerbejdzana u Srbiji Kamil Hasijev, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, kao i predstavnici lokalnih opština i izvođača radova.

Printscreen YouTube/Tanjug News Agency official

 

Most na Savi kod Šapca deo je auto-puta do Rume, a čine ga prilazne konstrukcije u dužini od 300 i 400 metara i glavni raspon preko reke od oko 600 metara.

Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma Azvirt. Dužina mosta je 1,33 km, a fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.

Most je deo auto-puta Ruma - Šabac dužine 21 kilometar, čiji završetak najavljen za polovinu sledeće godine, a deo istog projekta je izgradnja i brze saobraćajnice Šabac- Loznica dužine 54 kilometra, tako da će most kod Šapca spojiti budući auto-put i brzu saobraćajnicu.

Ukupna dužina tri deonice koje će povezati sremski i mačvanski okrug je 77 kilometara, a procenjena vrednost posla je 467,5 miliona evra.

Auto-put će imati šest traka, a brza saobraćajnica četiri saobraćajne trake.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

Radovi na izgradnji auto-puta Ruma - Šabac počeli su krajem 2019. godine.

Investicija je važna i zato što se nastavlja na budući Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara, tako da će ceo potez od Novog Sada do Loznice biti dug ukupno 122,4 km.

Novim koridorom do Loznice će se stizati za samo sat i 15 minuta.

Deonica Ruma - Šabac preko novog mosta na Savi, takođe, rasteretiće saobraćajno sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, a ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom.

Saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica povezaće oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, a biće i najkraća veza između Beograda i Novog sada sa Republikom Srpskom i BiH preko granicnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbužnica kod Loznice.

Projekat finansiran iz budžeta

Predsednik Vučić je rekao da je ponosan što Srbija finansira sopstveni razvoj i što i u uslovima velike krize nije prekinut nijedan veliki projekat. Vučić je, u obraćanju novinarima, kazao da je veoma srećan što je za samo dve godine završen most na Savi, što su spojene poslednjom betonskom kockom dve obale kod Šapca.

Najavio je da će put Ruma-Šabac biti završen za nešto više od godinu dana, to jest u septembru. Istakao je da je to velika stvar za Novi Sad, Beograd, ali pre svega za Mačvu i čitavo Podrinje.

Podsetio je da su otvoreni radovi na brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica, kod Loznice, koja je bolje uradila eksproprijaciju od Šapca, gde je bilo problema u Štitaru, pa je morao da se promeni projekat.

Prema njegovim rečima za dve godine i četiri meseca trebalo bi da se kompletno završi ta brza saobraćajnica.

"Time Srbija ne bi bila više ista zemlja i Drina će biti mnogo bliža. Da ne govorimo o uticaju na privredu“, objasnio je Vučić.

Most na Savi kod Šapca, kaže, je malo remek delo.

"Nisam do sada gledao kako se pravi most na takav način. Uvek sam se pitao kako priđu na dno reke sa šipovima, a ovde sam to video tehničko-tehnološki", rekao je on.

Vučić je izvođaču radova firmi "AzVirt", poručio da požure sa radovima da materijal ne bi u međuvremenu bio još skuplji.

Kada se bude uradio put Ruma-Šabac ostaje, posebno za celu Bačku bitan, veoma važan Fruškogorski koridor, koji se vezuje iz Rume ka Novom Sadu, sa tunelima, mostom, rekao je on. Vučić je kazao da je projekat puta Ruma-Šabac finansiran iz budžeta, našim novcem, bez preopterećenja stope javnog duga.

"Ponosan sam što finansiramo sopstveni razvoj zemlje i gradimo Srbiju i što u uslovima velike krize nismo prekinuli nijedan veliki projekat", istakao je on.

"Važno da gradimo što je moguće više i pre"

Vučić je kazao da je čuo od predsednika Egipta da dnevno najmanje jednom, a često dva puta razgovara sa ljudima koji grade puteve i pruge. "Ako je neko mislio da sam dosadan, tek ću sada biti, jer je to najbolji način da vršite pristisak ne bi li se stvari uradili u roku i pre roka", objasnio je on.

Vučić je ukazao da cene nastavljaju da rastu, da je struja dostigla cenu od 461 evro po megavat satu na berzi, što je 11,5 puta više nego što plaćaju naši građani, a mogu i privrednici da vide koliko malu cenu plaćaju.

Ukazao je da je gas dostigao cenu od 1.700 dolara po hiljadu kubnih metara. Samo je, dodaje, nafta pala na 102 dolara.

"Čim raste cena gasa, znate da će i cena gvožđa, cementa, bitumena rasti i zato je važno da radimo što je moguće više i pre", istakao je on.

Vučić je čestitao svima koji su verovali da su promene moguće u načinu našeg ophođenja, da postavljamo visoke ciljeve, da koliko god podignemo lestvicu možemo da je preskočimo.

Komentari (0)

Biznis