Šta je bolja investicija - stan ili garaža: Izgradnja metroa mogla bi da pokvari računicu za jedan biznis
Komentari21/10/2025
-07:01
Nedostatak parking mesta je višegodišnji problem za Beograđane, a pojedini se zbog toga odlučuju da kupe i garaže. Međutim, prodajne cene kvadrata tih prostora neprestano rastu. Bilo je i onih koji su kupuvali garaže kao investiciju da bi zaradili od iznajmljivanja parking prostora. Neka računica pokazuje da bi otprilikom za istu sumu novca koju bi neko izvodjio za kupovinu garaže u centru grada, mogao da kupi garsonjeru na periferiji grada. Postavlja se pitanje da li je kupovina garaže u ovom trenutku pametna i dobra investicija.
Da cene garaža prate cene stanova u naseljima u kojima se nalaze kaže za Euronews Srbija investicioni savetnik Nikola Seneši.
On navodi da iz dva ugla treba sagledati da li je kupovina garaže u ovom trenutku pametna investicija.
"Pre svega, Beograd, a pogotovo centralni delovi Beograda, imaju ograničenje sa brojem parking mesta trenutno. I tu bi se moglo reći da je garaža kao investicija zanimljiv oblik ulaganja. Zbog toga je i bila zanimljiva u prethodnih nekoliko godina. Ima vrlo male troškove održavanja. Ako se pogodi na dobrom mestu, da se lepo iznajmi, ima adekvatan prinos", rekao je Seneši.
Međutim, on navodi i neke negativne stvari odnosno rizike kada se govori o kupovini garaže kao investiciji.
"Beograd trenutno ima problem sa garažnim mestima, ali već sa izgradnjom metroa saobraćaj u Beogradu će biti rešen na jedan drugi način. Te velike gužve koje postoje, koje su rezultat velikog broja vozila, u nekom momentu moraće da budu rešene i to je u narednih par godina. Tada verujem da će doći do izravnavanja ponude i tražnje, da će se garaže pre svega koristiti ne kao investicije, odnosno da će ih ostati vrlo malo kao neko investiciono ulaganje, već će svako ko želi da ima auto, verovatno i kupiti garažu", rekao je on.
Kako se kreću cene
U zavisnosti od kvaliteta, cene kvadrata garaža se kreću od trećine do pola cene kvadrata stana.
Tanjug/Kabinet gradonačelnika Novog Sada
Seneši objašnjava da kvalitet garaže podrazumeva pristup, veličinu i oblik vlasništva - da li je vlasništvo kompletno definisano.
"Ono što je u poslednje vreme najbitnije jeste kakav ima pristup struji, da li ima brze punjače i da li ima sopstveno brojilo, jer sve više je kola na struju. Često kada me pitaju ljudi da li da investiraju u garaže, ja im kažem da obrate pažnju da li imaju sopstveno brojilo i pristup brzoj struji", rekao je sagovornik Euronews Srbija.
Trenutno u Beogradu, u svim novim zgradama, odnos garažnih mesta i broja stanova je 1,1.
"Neko ga čak diže na 1,2 i uslovljavaju se kupci stanova sa kupovinom garaže, neko čak i sa po dva garažna mesta. Zavisi od vaših potreba, ali kupovina garaže za izdavanje, po mom mišljenju, bila je atraktivna u prethodnih par godina. Sada je već to malo teža investicija", rekao je Seneši.
Postoje preskupe garaže u centru grada, koje prate cenu stanova.
"Tamo gde imate cenu stanova od 7.000 ili 8.000 evra po kvadratu, to je određeni broj zgrada,
na Vračaru, Stari grad, eventualno Dorćol, već Beograd na vodi je dosta povoljniji. Vi tu zaista imate garaže koje prelaze 50.000 evra i koje dolaze do cene jednog lepog stana na periferiji.
Kome treba stan na periferiji, on sigurno neće kupiti garažu. A ko je kupio, možda bi mogao da kupi stan na periferiji, ali uglavnom će kupiti garažu zato što uglavnom ima automobil
i čak i obavezu da kupi", rekao je on.
Komentari (0)