Aktuelno iz kulture

Srpska kostimografkinja radi na seriji "Dina" a kad je Emili Votson obukla njen kostim, rekla je: Znam kako ću da glumim

Komentari

Autor: Tanjug

28/01/2024

-

10:36

Srpska kostimografkinja radi na seriji "Dina" a kad je Emili Votson obukla njen kostim, rekla je: Znam kako ću da glumim
Printskrin/Tanjug video - Copyright Printskrin/Tanjug video

veličina teksta

Aa Aa

Kostimografkinja Bojana Nikitović, koja je zapaženu karijeru ostvarila u Holivudu, izjavila je da joj je bio zanimljiv rad na seriji "Dina", da je bio izazov raditi akcione filmove poput "Umri muški" sa Brusom Vilisom, kao i da je imala divnu saradnju sa Vanesom Redgrejv i da je uživala gledajući kako radi Kejt Blančet.

Nikitović je za Tanjug rekla da je za radila na predstojećoj naučnofantastičnoj seriji "Dina: Proročanstvo" (Dune: Prophecy), za HBO, čija se radnja dešava 10.000 godina pre radnji koje opisuju filmovi "Dina" reditelja Denisa Vilneva (Villeneueve), čiji se drugi deo očekuje ove godine.

Ona je priznala da dok nije dobila posao na seriji nije čitala romane iz serijala "Dina" Frenka Herberta (1920-1986), ali da ih je potom "u dahu pročitala.

profimedia

 

"Ova serija se oslanja najviše na jednu od knjiga 'Sisterhood' i ima puno ženskih likova. Žene uopšte drže tu seriju, što je jako dobro. Jako zanimljiv posao. Velik, vrlo naporan. Kada studio kontroliše, onda to podrazumeva da sve što radite mora da prođe nekoliko instanci dok ne bude odobreno", rekla je kostimografkinja.

Prema njenim rečima, "ume da bude i naporno, jer svaka skica do svakog detalja mora da bude odobrena da bi bila realizovana", a rad na seriji je potrajao oko godinu dana, od čega su pola bile pripreme, a ostalo snimanje u Budimpešti.

Nikitović je istakla da ne bi mogla da se bavi svojim poslom da ne voli glumce i stalo joj je da se dobro osećaju u njenim kostimima, kao što je sada na "Dini" bio slučaj sa glavnom glumicom Emili Votson (Emily Watson), koja je "bila potpuno očarana" za nju odabranim kombinezonom.

"Od pozadi izgleda kao haljina, ima šlep, napred su u stvari pantalone. Vrlo je moderno, ima džepove. Ona je to obukla, počela da hoda i potpuno se ispravila, dobila je drugačije držanje. Rekla je: 'Znam kako ću da glumim!' Eto, to su neke stvari koje mi znače", priznala je Nikitović.

"Imala sam sreće"

U svom poslu Nikitović je imala sreće da u početku radi dobre predstave i filmove koje su drugi videli, a prvi naslov joj je bio 1990. godine "fantastični" "Kus petlić" sa rediteljem i glumcem Brankom Plešom (1926-2001), kao i sa Branimirom Brstinom, Darom Džokić i drugima u Zvezda teatru.

"Imala sam sreće, to je otišlo na Sterijino pozdravlje i dobila sam Nagradu udruženja primenjenih umetnika. Kad je čovek mlad, potrebna mu je neka potvrda", prisetila se kostimografkinja.

Nikitović je navela da u inostranim produkcijama poslove obično dobija na osnovu preporuke ljudi sa kojima je prethodno radila, odnosno predloži je reditelj, producent ili u serijama šouraner (showrunner). Kao primer je navela film koji je radila u Saudijskoj Arabiji "Desert Warrior" sa rediteljem Rupertom Vajtom (White), za koji je nakon razgovora sa njim uradila vizualne predloge - "mudbordove" (moodboard).

"Znala sam - ako mu se ne svidi znači da razmišljamo drugače. I on je čovek bio očaran kad je video mudbordove. Sutra su me zvali producenti i rekli - to je to. U konkurenciji su imali i neke oskarovce, ali kao: 'Ti si dobila'", rekla je Nikitović.

Prema njenim rečima, za seriju "Dina" je, s druge strane, odluku o angažmanu čekala dosta dugo i pomislila je da od posla nema ništa, čak je kontaktirala svog agenta, što inače ne radi, da vidi šta je sa odlukom, kad je nakon mesec dana dobila potvrdu.

Na filmu "Marija Antoneta" (2006) rediteljke Sofije Kopole (Sophia Coppola), Nikitović je bila asistent Mileni Kanoneri (Canonero), koja ju je zvala pošto su se prethodno lepo slagale tokom rada na jednom italijanskom filmu u Beogradu.

"Ti ideš u Pariz sa mnom"

"Milena je oformila tim. Došla sam kao samo da uradim skice i onda je ona rekla: 'Ne, ti ideš u Pariz sa nama'. I eto, taj film je za kostim dobio Oskara 2007. godine", podsetila se Nikitović. Upitana da li joj je lakše raditi filmove epohe ili sa savremenom tematikom, Nikitović je rekla da "savremeno ume da bude teže", posebno akcioni filmovi, kao kada je radila jedan iz serijala "Umri muški" (2013) sa Brusom Vilisom (Bruce Willis).

"Za njega smo kupili košulju, pantalone i jaknu. Maltene smo zaustavili proizvodnju toga, da ne bude neko ko ima na ulici košulju i jaknu kao Vilis. Zbog prirode u akcionim filmovim imate ponavljanje, a imao je sedmoricu kaskadera i svaki od njih ima identičan kostim, a taj kostim se uništava", navela je Nikitović.

Prema njenim rečima, na snimanju su imali 50 košulja i sve su bile na kraju potrošene, a slična situacija je bila sa potrebama oblačenja Krisa Hemsvorta (Chris Hemsworth) u akcionom filmu "Cena spasa" (Extraction 2020).

"Kupili smo, recimo, dvadesetak pantalona, košulja, majica. Mi smo dokupljivali. Jednostavno morate da imate duple u tim savremenim akcionim filmovima", rekla je Nikitović. Dok je rad na "Dini" bio jako zahtevan, jer za naučnufantastiku nisu mogli ništa iznajmljivati jer ne postoje kostimi, Nikitović je dodala da je i za "Mariju Antoanetu" sve šiveno, kao i da je epoha za kostimografa komplikovana na drugi način.

"Ona ima 111 promena u filmu. Radila sam sve skice, znači to je sve šiveno. Statisti i neke manje uloge su iznajmljeni kostimi na kojima se eventualno nešto doda, šešir, nakit, detalji i to se promeni. A ovo mi se prvi put desilo da smo sve šili", rekla je Nikitović.

Kada neki glumac dođe na snimanje i uđe u kadar u svom ličnom odelu to nije u redu, jer je nepoštovanje prema profesiji kostimografa, naglasila je Nikitović.

"Kao što se niko od nas ne bi usudio da se meša u glumu. Postoje probe na kojima može da kaže glumac da se ne oseća se dobro, ne sviđa mu se. Ako sve to prođe i vi onda mrtve ladne obučete nešto svoje", rekla je Nikitović.

Glumica Kejt Bekinsejl (Kate Beckinsale) je na snimanju filma iz serijala "Podzemni svet: Krvavi ratovi" (2016) malo sarađivala sa svima na setu, jer je "bila u nekom specifičnom raspoloženju, pošto se u to vreme razvodila".

Bekinsejl je insistirala na njenom lateks kostimu, a Nikitović kaže da su ona i rediteljka Ana Foster (Anna Foester) prihvatile da budu i čizme kakve su se nosile u to doba, dok je "sve drugo u tom filmu bilo baš okej".

"Bojani, velikoj dami, velikom kreatoru"

Nikitović je istakla da je sa glumicom Vanesom Redgrejv (Vanessa Redgrave) divno sarađivala i da joj je glumica ostavila "božanstvenu poruku posle (snimanja filma) 'Koriolan", koju je uramila, u kojoj je napisala "Bojani, velikoj dami, velikom kreatoru". Prema njenim rečima, na snimanje u Srbiju je prvobitno došla vrhunska engleska krojačica, koja je radila i za glumice poput Meril Strip (Meryl Streep) i Mišel Fajfer (Michelle Pfeiffer).

"Nikad takvoj probi nisam prisustvovala, to je bio pakao. 'Ne prija mi ovo, ne mogu ovo', pa diže ruke. Jednostavno, ništa nije bilo u redu. 'Skini mi ove, sve što je unutra...Ne, to mi ne odgovara', Dakle, bilo je vrlo neprijatno", rekla je Nikitović.

Na kraju je sve kostime za Redgrejv uradila domaća krojačica Rada i "bilo je apsolutno savršeno", dodala je Nikitović.

"Sve je bilo super, ali to pamtim, to preznojavanje, bila sam gola voda. 'Šta je ovo, ovo je pakao!' Ali dobro ispade na kraju", navela je kostimografkinja.

Nikitović se prisetila i da joj je glumica Džesika Čestejn (Jessica Chastain) nakon "Koriolana" ostavila "božanstvenu poruku" u kojoj je napisala da kao da je ušla u njene misli i tražila je od produkcije da joj ostave kostime.

Složivši se sa tvrdnjom da odelo ne čini čoveka, ali ga ipak odaje, Nikitović je dodala da ne voli "brendove i tu vrstu pokazivanja i dokazivanja da ste uspeli u životu, gde ćete nositi tašnu koja je zapravo ružna". "

Utisak koji imamo o osobi, kada se prvi put sretnemo - neko ili ima stila ili nema. Ili ima ukusa. Ili je drugačiji ili nije. Mene to interesuje, to mi je posao. Kostim kada obučemo statiste, to mi je najveće zadovoljstvo. Dođu neke osobe tako kako je i izađu potpuno drugačije", rekla je Nikitović.

Prema njenim rečima, "suština kostima nije da bude lep ili dopadljiv, da privlači previše pažnje".

"To ne valja. I u pozorištu i na filmu ne može biti samo kostim značajan, onda znači da druge stvari nisu kako treba. Suština je da kostim pomogne glumcu da predstavi ulogu", ocenila je Nikitović.

Australijanci i Novozelanđani, poput glumaca Hemsvorta i Travisa Fimela (Fimmel), koji je igrao u seriji "Vikinzi", imaju "dozu opuštenosti u oblačenju i u ponašanju i onda im sve dobro stoji, vidiš da se osećaju dobro u svojoj koži", navela je umetnica.

Komentari (0)

Kultura