Aktuelno iz kulture

Muzički eksperti o tome kako pobediti na Evrosongu: Koje pesme dobro prolaze

Komentari
Muzički eksperti o tome kako pobediti na Evrosongu: Koje pesme dobro prolaze
Muzički eksperti o tome kako pobediti na Evrosongu: Koje pesme dobro prolaze - Copyright AP Photo/Kerstin Joensson

Autor: Tanjug

11/05/2025

-

14:31

veličina teksta

Aa Aa

Takmičenje za pesmu Evrovizije prošle godine je pratilo 163 miliona ljudi, što znači da potencijalno ima i toliko različitih ukusa gledalaca, pa se postavlja pitanje šta je to što privlači ljude i što kod njih prevagne u odluci da glasaju za određenu pesmu i izvođača, i kako napisati pesmu koja može da pobedi na ovom takmičenju.

Da li treba nastupiti sa nekom tužnom baladom koja će ostaviti Evropu suznih očiju i biti puna poruka o ljubavi i miru, ili izabrati ekstravagantan nastup u regionalnim nošnjama i kostimima uz izvođenje koreografije koja će ostaviti čitav evropski kontinent, plus Australiju, bez daha – pitanje je koje je BBC postavio muzičkim stručnjacima.

Muzikolog sa bostonskog koledža Berkli, Džo Benet, analizirao je stotine pesama finalista Evrovizije i utvrdio da postoje dva dominantna muzička stila.

Prvi od njih podrazumeva pesme sa visokom energijom, jakim zvukom bubnjeva i sintisajzera, kao što su to bile numera "Euphoria" švedske pevačice Lorin, koja je pobedila 2012. godine, i "Heroes" pevača Mansa Zelmerlova 2015. godine.

Drugi stil se odnosi na lagane balade, kao što je "Amar Pelos Dois" Portugalca Salvadora Sobrala iz 2017. i "Arcade" holandskog predstavnika Dankana Lorensa 2019. godine.

Postoji kliše prema kojem su pesme pisane za Evroviziju uvek o ljubavi i miru, što je, prema mišljenju Beneta, donekle tačno.

Kako navodi, svaka pesma na Evrosongu bavi se jednom od šest lirskih tema.

To su ljubav, jedinstvo, samopotvrđivanje, žurke, istorija i pisanje muzike.

Benet je istakao da pesme koje govore o sticanju sigurnosti i samopotvrđivanju dobro prolaze, kao što je to slučaj sa austrijskim pobednikom Končitom Vurst i numerom "Rise Like a Phoenix" iz 2014. godine.

On navodi da su pesme sa promenom tonaliteta uvek bile način da se uvede nešto novo, pa je tokom 2000-tih više izvođača primenilo tu formulu, uključujući predstavnicu Srbije Mariju Šerifović, koja je 2007. godine pobedila sa pesmom "Molitva", i norvešku grupu "Olsen Brothers" sa numerom "Fly on the Wings of Love" iz 2000. godine.

Drugi muzički stručnjaci ukazuju da nastup treba da bude jednostavan, ali efektan.

Izvođači su često u iskušenju da preteraju sa scenskim efektima, ali to, kako ističu, nije način da se obezbedi pobeda.

Prinstscreen YouTube/Eurovision Song Contest

 

Kompozitor Tomas Stengard, jedan od autora pobedničke danske pesme "Only teardrops" iz 2013. godine, pripisuje svoj uspeh upravo jednostavnom izvođenju numere.

Nastavnik pevanja Keri Grant ističe da nema ništa gore od umetnika koji u nastup uloži mnogo novca, a njegove vokalne mogućnosti ne mogu da prate složenu inscenaciju.

Primer koji se ističe je pobeda Končite Vurst, što je prva numera koja je pobedila od 1970. godine, a da u pozadini nije bilo pratećih vokala ni plesača.

Keri, takođe, smatra da fanovi Evrovizije vole "bizarne nastupe" koji zastupaju LGBT vrednosti.

Profesorka muzike sa Prinstona, Elizabet Helmut Margulis, zaključuje da je često važan i asocijativni kontekst numere, pa tako nekoliko nota tehno muzike mogu, na primer, da kod slušaoca stvore mentalnu sliku zatamnjenog noćnog kluba i di džeja koji u njemu nastupa.

AI Preporuka

Komentari (0)

Kultura