Aktuelno iz kulture

Evrovizija ove godine "oborila rekorde gledanosti": Uz male ekrane izvođače bodrilo 166 miliona ljudi

Komentari
Evrovizija ove godine "oborila rekorde gledanosti": Uz male ekrane izvođače bodrilo 166 miliona ljudi
Evrovizija ove godine "oborila rekorde gledanosti": Uz male ekrane izvođače bodrilo 166 miliona ljudi - Copyright Tanjug/AP/Martin Meissner

Autor: Eurovision.tv

29/05/2025

-

12:29

veličina teksta

Aa Aa

Pesma Evrovizije ove godine potvrdila status jednog od najgledanijih kulturnih događaja na svetu, a izdanje takmičenja, održano u Bazelu u Švajcarskoj, pratilo je 166 miliona ljudi u 37 zemalja članica javnih servisa – tri miliona više nego 2024. godine.

Stotine miliona gledalaca širom sveta uživale su u sadržaju vezanom za takmičenje i izvođače, a objave, video snimci i storiji sa ovogodišnje Evrovizije na zvaničnim digitalnim kanalima zabeležili su gotovo dve milijarde pregleda, saopšteno je na zvaničnom sajtu.

Domaćin, švajcarski javni servis SRG SSR, organizovao je tri šoua – 13, 15. i 17. maja – koji su doneli više od devet sati vrhunske televizijske produkcije, emitovane širom sveta.

Rekordna gledanost

Veliko finale ostvarilo je udeo u gledanosti od 47,7 posto, što je najbolji rezultat još od 2004. godine i više nego dvostruko više od proseka svih kanala koji su prenosili takmičenje.

Kod mladih (15–24 godine), udeo gledanosti iznosio je impresivnih 60,4 posto, što je najviši zabeležen rezultat.

Finale je u čak 19 od 37 zemalja imalo gledanost veću od 50 posto, predvođeno Islandom (97,8 posto), Finskom (90,5 posto), Švedskom (89,6 posto), Norveškom (85,4 posto) i Danskom (75,1 posto). U Švajcarskoj je zabeležen rast gledanosti od 57 procenata u odnosu na prošlu godinu.

Zemlje u kojima se beleži najveća gledanost

  • Nemačka: 9,1 milion gledalaca – najbolji rezultat od 2016.
  • Poljska: četiri miliona – tri puta više nego 2024.
  • Francuska: 40 posto udeo u gledanosti – istorijski maksimum
  • Grčka: 2,8 miliona gledalaca i 70,8 posto udeo – najbolji od 2010.

Na YouTube kanalu Evrovizije, veliko finale zabeležilo je 12,1 milion pregleda u sedam dana nakon emitovanja, što je rast od osam procenata u odnosu na 2024). Polufinala su privukla 4,4 i 3,4 miliona pregleda.

Tanjug/AP/Martin Meissner

 

Tokom čitavog trajanja takmičenja (od 3. do 24. maja), ukupno je zabeleženo 369,5 miliona pregleda sadržaja na YouTube-u (rast od 9,3 procenta u odnosu na prethodnu godinu), sa 60,7 miliona jedinstvenih gledalaca iz 232 zemlje i teritorije.

YouTube strim "Eurovision Non-Stop Hits 24/7" imao je više od pet miliona pregleda i 708.000 sati gledanja, sa vrhuncem posle finala, kada je 108.000 ljudi gledalo istovremeno.

Glasovi iz celog sveta

Ove godine glasalo je više od 140 zemalja i teritorija, uključujući i zemlje van Evrope. Najviše glasova van učesnica došlo je iz SAD, Kanade, Rumunije, Slovačke, Meksika, Turske, Mađarske, Kosova, UAE i Južne Afrike.

Martin Grin, direktor Evrovizije, izjavio je da je takmičenje još jednom pokazalo "neverovatnu moć da muziku pretvori u globalnu proslavu i poveže milione ljudi širom sveta". 

"U vreme kada je pažnja publike rasuta, Evrovizija uspeva da okuplja ljude uz televiziju, ali i da cveta na digitalnim platformama. Takmičenje se ne završava posle finala – ono živi tokom cele godine, a njegov muzički i kulturni značaj raste iz godine u godinu", rekao je Grin.

Producenti iz SRG SSR, Reto Peric i Moric Stadler, poručili su: "Presrećni smo što je Evrovizija 2025. bila ogroman uspeh – u Bazelu, na ekranima i na društvenim mrežama. Energija i entuzijazam osetili su se svuda. Ovo je takmičenje koje okuplja ljude – i podiže lestvicu svetske muzičke produkcije".

AI Preporuka

Komentari (0)

Kultura